HDD in Droomdoos 7025+

S

satmanerik

Hoi lezers,

Ik wil morgen eens de tijd gaan nemen om een HD in de box te bouwen. Het inbouwen zal niet zo veel inhouden , maar ik heb ergens iets gelezen over jumpersettingen. Hoe moet ik die zetten ??

Maar gelijk even vragen: Het lukt nog niet om via netwerk settinglijsten zichtbaar te krijgen ( ivm rotor enz). Krijg wel de melding dat ze er heen gezet zijn, kan ze echter in de box niet weervinden.

Draait op Gemini, schijf is een seagate 160 gig.

Fijne avond nog.

Bij mij in de 7020 werkt de HD zowel op Master alsook op CS (cable select) maar als je later een CF kaart wilt gebruiken kun je hem vermoedelijk beter op master zetten. Daarmee bedoel ik de jumper op de HD.

Geadviseerd wordt cable select in de handleiding, maar er zijn er die hem beter werkend krijgen met de master setting, da's dus even proberen.

Voor het terugvinden van via de box middels internet gedownloadde settingslijsten zul je minimaal enigma even moeten herstarten of de box zelf.

Om het echt goed op te slaan zou je hem feitelijk echt even uit moeten zetten op de nette manier, dus uitschakelen en dan nu uitschakelen.

Na het opstarten zou de settingslijst dan ook zichtbaar moeten zijn als het goed is.

Jij ook een fijne avond gewenst!

Nou , de schijf werkt al. De jumper staat op cable select, en alles werkt ( nog ).

Vanmiddag de 2e tuner maar eens op de rotor aansluiten.

Zit er nog een signaalverklikker op de droomdoos ??

En waar ik wel heeeel benieuwd naar ben : Ik zag IN de dreambox nog een USB aansluiting zitten. Kunnen we daar nog wat leuks mee ?? Want dan prik ik er nog een usb-stick in voor ik het geheel dichtschroef.

Gr Erik,

Een signaalmeter zie je normaal op een zender. Maar je kunt hem ook anders nog oproepen, er zijn meer manieren.

Ik gebruik meestal menu, dan informatie en dan twee keer naar rechts klikken, dan heb je de signaalmeter van de zender waar je op staat.

Je kunt ook via het setup menu gaan daar zit een satfind, kun je de satelliet uitkiezen en een frequentie en geeft hij ook de signaalsterkte weer.

De USB aansluiting kun je zeker iets leuks mee. Nu weet ik niet zeker of dat bij de 7025+ ook werkt, maar op de 7020 in elk geval wel. Daar kun je bijv. met Flashwizard nog een image op plaatsen en zo een multiboot maken, kun je kiezen van welk image je wilt opstarten. Da's een van de mogelijkheden.

Ok dan , dat opstarten doe ik nu vanaf CF. Als die immage ( Ronaldd ) lekker blijft werken zet ik die vast op de dream, en dan ozoon en gemini als reserve op de CF.

Maar goed , leuk om te weten dat ik ook evt een USB-stickie binnenin de box kan plaatsen.

Weer prettige avond nog..:biggrin:

Ehmz... even voor de zekerheid.... binnenin de box? Dan wijkt de 7025+ toch echt wel af van andere Dreambox modellen.

Normaliter zit er een USB aansluiting aan de achterzijde. Ik wist niet dat hij bij de 7025+ binnenin zat, vreemde plaats voor een USB aansluiting, maar goed dat je het even aangeeft.

Ook jij nog een prettige avond!

Ehmz... even voor de zekerheid.... binnenin de box? Dan wijkt de 7025+ toch echt wel af van andere Dreambox modellen.Normaliter zit er een USB aansluiting aan de achterzijde. Ik wist niet dat hij bij de 7025+ binnenin zat, vreemde plaats voor een USB aansluiting, maar goed dat je het even aangeeft.

Ook jij nog een prettige avond!
Yess binnenin de box EN achterop ook nog 1.

Tis toch wat met zo`n droomdoos.

Alleen als ik tijdens een programma op de gele toets druk ( ik dacht timeshift aan/uit ) krijg ik de radertjes linksboven in beeld en verder niets.

Oh dus 2? Hmmz.. nja, misschien is die binnenin dan ergens anders voor bedoeld, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Misschien dat iemand anders je nog even kan helpen met die timeshift. Of anders maak je gewoon even een nieuwe topic aan met de vraag hoe timeshift werkend te krijgen is, wel zo makkelijk.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan