heavy!

Kilroy

Addicted Member
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
15
Dan kan ik niet achterblijven freggel1.

Een youtube minigun demo!

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=oLAIemsdmTM&feature=related]YouTube - Minigun Demonstration[/ame]

Grtz.

Wie had dit nu thuis, was dat niet...... om de fietsen te beschermen. :biggrin::biggrin::biggrin:

;)
Nr.10

Kijk dat waren wij in training dus die fietsendief kan nog wat verwachten..

Natuurlijk is de minigun een zuiver Amerikaanse vinding.

Maar zelfs Nederland heeft het idee omarmd.
Zo heeft de Nederlandse firma Hollandse signaal een automatisch snelvuur kanon ontwikkeld.
Dit voor schepen van de Nederlandse marine.
Het heet "Goalkeeper" en is bedoeld voor aanvallen van vijandelijke raketten!!!
Het schijnt perfekt te funktioneren.

Grtz.

Zo Nederlands is dat bedrijf inmiddels niet meer hoor.
Nadat Philips haar belangen in die firma van de hand gedaan heeft (1990), is het in handen gekomen van het franse Thomson.
Inmiddels is het daar van afgesplitst (2000, maar hebben die nog wel een dikke vinger in de pap) en heet het Thales.

Er is een Wikipedia pagina over deze club.

Kan wel zijn MAS3 want ook Nederland verpatst intussen alles aan het buitenland.

Maar zover ik weet is het goalkeeper systeem van voor 1990.
En was het een helemaal Nederlands ontwerp van de Nederlandse Hollandse Signaal.
Voor de Nederlandse marine schepen ontworpen.
En het was schijnbaar het beste ter wereld.

In het Falklands conflict tussen Engeland en Argentinie hebben de Engelsen het moeten bezuren.
Daar werden een paar Engelse marine schepen vernietigd door (franse) exocet raketten.
Wat de Engelsen voor afweer hadden weet ik zo niet, maar het was blijkbaar niet voldoende.
Raket tegen raket werkt op zo'n korte tijd en afstand niet.
Alleen een snelvuur kanon met extreem hoge vuursnelheid (en radar) doet het hem.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan