Heeft Dreambox draadloos internet-acces?

• Topic starter CostaBlancaMedia
  • Startdatum
C

CostaBlancaMedia

Ik wil een Dreambox gaan aanschaffen. Natuurlijk wil ik ook van de mogelijkheid gebruik maken om hiermee aangesloten te zijn op het internet.
Heeft een Dreambox ook zoiets als een draadloze optie zoals bij een Laptop?
(router staat op zolder omdat daar de PC staat) en ik in de huiskamer TV wil kijken.

schijnen specialen ontvangers en zenders voor tezijn zo als ik gehoord heb +/- 100 euri maar of het net zo goed werkt als met een touw eraan weet ik niet
gr frans

CostaBlancaMedia;171891 zei:
Ik wil een Dreambox gaan aanschaffen. Natuurlijk wil ik ook van de mogelijkheid gebruik maken om hiermee aangesloten te zijn op het internet.
Heeft een Dreambox ook zoiets als een draadloze optie zoals bij een Laptop?
(router staat op zolder omdat daar de PC staat) en ik in de huiskamer TV wil kijken.

Jazeker zijn die er .Dan krijg je als het ware een omgedraaid accesspoint.
(een zender/ontvanger die op een netwerkkaart aangesloten kan worden ipv een zender/ontvanger voor achter een modem)
Deze kun je zo bestellen bij Cardwriter alleen heb ik ff voor je gekeken naar een link,maar ze staan niet meer op hun site.Ff bellen dus,maar ze ze er zeker,heb er laatst nog naar gebeld bij hun voor iemand........

wij hebben een van onze dreamboxen draadloos. we kunnen via de laptop (eveneens draadloos) zo bij onze dreambox komen. de dreambox is via de rj45 uitgang (netwerk) verbonden met een linksys game adapter. De linksys game adapter is draadloos verbonden met een (eveneens draadloze) router. de linksys gameadapter (diewe bij cardwriter hebben gekocht) heeft een eigen ip. Dus het antwoord op je vraag is eigenlijk nee, want een dreambox kan niet zelf draadloos op het internet worden aagesloten.

Met hulpmiddelen (in ons geval een linksys gameadapter) kun je je doelstelling wel realiseren.

Verder bestaan er plugins om een wireless usb in je dreambox te stoppen, maar die schijnen niet allemaal goed te werken.

Bedankt voor alle info. Het kan dus wel maar met veel 'gedoe'.
Toch maar een kabel tussen mijn router en de Dreambox aansluiten denk ik.

Groetjes

CostaBlancaMedia;171913 zei:
Het kan dus wel maar met veel 'gedoe'.
Ach valt toch wel mee: game adapter er tussen (als AP) en voila... of anders draadloze usb met juiste driver als plugin.

Het is eigenlijk heel simpel zelfs ik als startend dreambox psycho ben er uit gekomen. Ik heb er verschillende geprobeerd maar liepen vast als ik m'n labtop opstarte. Een advies van een andere psycho een belkin accespoint kopen bij mediamarkt ca. 70 euris en installeren op je draadloze router en het werkt als een tiet.
Groetjes robert.

Kijk aan, da's nog eens goed nieuws en dat nog wel als eerste post!
Zo'n goede nieuwe gebruikers moesten we meer krijgen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan