Heeft iemand kennis van Homevox 2-8 en Vox930 kennis

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.456
Punten
113
Leeftijd
61
Het is niet echt een pc iets, en ook niet sat dus post ik hem maar hier.

Ik zoek iemand die ervaring heeft met een ISDN Homevox 2-8 centrale (NIET de oudere 2-8+ dus) in combinatie met een Vox 930 ISDN toestel.

Het volgende probleem doet zich voor.
Er komt een extern gesprek binnen. Als ik met een analoog toestel oppak, is het geen probleem om dit toestel intern door te verbinden met een ander analoog toestel en ook niet met het isdn toestel.

Komt er nu een telefoontje binnen en wordt opgenomen op de Vox930 dan is er geen mogelijkheid om dit intern door te verbinden naar de analoge toestellen, terwijl dit wel zou moeten kunnen.

Beide handleidingen (centrale en toestel) geven geen uitsluitsel.
In de handleiding van de Vox930 staat dat je dan een bepaalde combinatie moet indrukken, menu->geheugen->functie->07 en dan zie je ook "doorverbinden" in het scherm komen te staan.
Maar druk je dan op betreffende geheugentoets tijdens een gesprek krijg je ofwel rare pieptoontjes te horen wat verder geen effect heeft, ofwel er komt in het display "niet mogelijk" als ik hem zo maar ff indruk zonder dat er verbinding is.

Het is me wel middels een truuk (menu->kiezen->11) gelukt om ruggespraak te houden met toestel 11 (volgens dit voorbeeld) maar leg ik dan de hoorn van het ISDN toestel (21) neer, dan gaat ie piepen en komt er een melding in het display dat de verbinding nog actief is.

Ik krijg het dus met geen mogelijkheid voor elkaar om gewoon door te verbinden vanaf die Vox 930 naar een intern toestel.
Intern bellen naar bijv. toestel 11 is geen probleem vanaf de ISDN.

Er stond ook nog in de handleiding dat bij sommige telefooncentrales functie 81 gebruikt moet worden voor door te verbinden, maar ook dat werkt niet.

Wie heeft er verstand van deze zaken en kan me de oplossing bieden voor dit probleem?

moet je met de analoge toestellen een 0 kiezen om naar buiten te kiezen en met het isdn toestel ook?

Ja. Naja.. moeten.... ik kan in de centrale aangeven of een toestel een direct-buitenlijn hebben moet of niet.
Maar hier staat het zo ingesteld dat alleen de ISDNkaart en de fax een direct-buitenlijn hebben.

De rest moet gewoon een 0 draaien voordat ze naar buiten kunnen bellen.
Gewoon een toestelnummer (bijv. 11) indrukken tijdens een gesprek, werkte vroeger wel bij de analoge Homevoxen, maar niet bij deze ISDN centrale.

Dag BT,

Heb je de bedrading goed aangesloten,kan een oorzaak zijn.
Heb zelf een isdn quatrovox III ,had de draden (4 polig voor isdn)
niet goed aangesloten en kon daardoor de functie's van isdn toestel niet alle benutten.
heb deze veranderd en ziedaar het werkt.
alleen als stroom uitvalt blijft isdn toestel werken daar deze een eigen accu heeft.
Dus mischien zit daar de fout.

ik denk n.l als je je isdn tst een o laat kiezen voor het naar buiten bellen dan is de kans aanwezig dat je wel kan doorverbinden.

Maak inderdaad zoals in het boekje van je 930 omschreven staat die functie toets aan. Schrijf op het kaartje daar naast 'door verbinden'.

Als er een gesprek van buiten af binnen komt neem je op met de vox930. Druk, tijdens het gesprek, op de lange grijze balk met je vinger recht onder de 2. Je krijgt nu een interne kiestoon.

Als je intern wilt doorverbinden kies je een intern nummer wil je extern doorverbinden kies je eerst een nul en dan het net en abbonnee nummer. Wacht tot de ander heeft opgenomen en druk op de knop waar je die functie 'doorverbinden' hebt aangemaakt. Leg zelf op de vox 930 de hoorn neer. Dit noemen ze door verbinden met aankondiging.

Zo kun je ook gelijk, dus voor dat iemand heeft opgenomen intern of extern, op de door jouw aangemaakte knop 'doorverbinden drukken'. Als er dan niemand opneemt aan de andere kant komt het gesprek terug na 10 seconden op je vox930....

Kabels etc. zijn wel goed anders had mijn adsl ook problemen gehad en waren er nog andere problemen geweest, maar toch bedankt voor het meedenken.

@Rickring: Geweldig, jij bent schijnbaar iemand met ervaring betreffende deze apparatuur, super!
Je oplossing werkte, tot nu toe drukte ik wel op de grijze balk, maar niet onder die 2, heb dat ook nergens kunnen terugvinden in de handleiding.

Toen ik dat eenmaal deed, kreeg ik weer dat kiezen, koos voor toestel 11 en drukte zoals je zei weer op de geheugentoets voor doorverbinden en HOERA.... in de Vox930 display verscheen het woordje "actief" en de toestellen waren doorverbonden. Het werkt nu dus.

Hartstikke bedankt!!!

Het staat inderdaad niet in de handleiding.

Weer iemand happy.. Succes..

en stel nou dat je de 2e lijn gepakt hebt, het intern nummer gedrukt hebt, en vergeten op de doorverbind toets te drukken,
en toch de hoorn opgooid kun je het gesprek toch doorzetten dmv de esc toetst te drukken tijdens de heroproep.

ja ben er bekend mee, heb dezelfde configuratie

Volgens mij hoef je die esc toets niet eens te duwen. Ik had namelijk wel al ontdekt dat mocht ik vergeten de doorverbindtoets te duwen en de hoorn er toch op te kwakken, dan gaat de Vox weer bellen met apart belgeluidje.
In het display komt dan de melding: "verbinding nog actief" dan hoef ik de hoorn maar weer op te nemen en hups... heb het gesprek weer in handen.:)

Blijft toch leuke apparatuur.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan