Help!!! aleemaal problemen met de dreambox

S

satwalker

Hallo ik krijg allemaal problemen met de dreambox

Het duurt enorm lang voordat het bootlogo verdwijnt
Na het verdwijnen van de bootlogo Krijg ik een wazig zwart vlak in het display
Ik moet dan eerst weer een flash erase doen voordat de dream weer een beetje normaal gaat doen

Heb er een 120 gyg hdd inzitten van western digital

Ik draai de nieuwste ronaldd img

Heb verschiollende imges geprobeerd maar overal krijg ik boot problemen of vastlopers

Ook heb ik al de erase img eroverheen gegooid maar ook dat helpt niet

Is er iets in de box beschadigd of weet iemand wat ik hieraan kan doen

Ben al een week bezig maar krijg hem niet normaal

Het vastlopen kan echter komen door de HD wat erin zit dit had ik eerder bij iemand ook gehad dat die niet reboot en dat het lang duurt.....
Wat wel even moet doen om even zeker teweten is de HD eruit of even van de kabel afkoppelen en opnieuw je image laden.

Eerst de erase image laden dan de gewone image laden en dan van de stroom afhalen....en dan weer op stroom en zodra je beeld krijgt de boot logo de bovenste knop indrukken dan krijg je melding FLASH ERASE en dan los laten dan je kanalen uploaden en je zal weer zien dat het weer fijner werkt.

Groetjes,
Deliyurek007

Welk type HD is het? Controleer even of het er eentje is uit de lijst die op de site van DreamMultiledia staat (in Duitsland).
Daarnaast verdient het altijd de voorkeur een harddisk te hebben met 5400 toeren ipv 7200. Die worden veel minder warm.

Controleer ook of de Dreambox vrij staat. Dat ie voldoende koeling heeft.

Als alles goed is:
[list type=decimal][*]Eerst de tip van deliyurek007 uitvoeren.
[*]Dan de HD (als het een juist type is) inbouwen, maar de Dreambox starten als de kap er af is.
[*]Werkt dat ook goed, kap dicht en nogmaals proberen.
[*]Nog steeds problemen? Neem dan contact op met de Dealer.[/list]

Laatst hetzelfde probleem gehad bij iemand, die ook een WD 120 gig er in had liggen.

De oplossing daar was om de optie uit te schakelen de addons naar de HDD te zetten.
Daarna erase.img draaien, nieuw image erop zetten (na het er op zetten wel middels het knopje flash erase doen) en betreffende optie (addon naar hdd) niet meer te gebruiken.

Een tijdje later met nieuwere versie images was het probleem verholpen en kon deze optie wel weer gebruikt worden.

Hallo vrienden

Bedankt voor jullie reactie

BT

Ik had de add ons in de box zelf geinstalleerd

Omdat ik problemen heb om in telnet de hdd te mounten en te unmounten

Ook met DB manager geen succes

Hem nu een img van Pli en daar reageert de box aardig stabiel op

Wil nou nog even kijken of ik radegast er op kan instaleren en wil ik binnenkort daar eens mee aan het stoeien

ffe kijke of er een hobby-ist in de buurt is die samen met mij een server/client netwerk aan de loop kan brengen

Ben wel benieuwd want heb de box bijna een jaar maar ben nooit met radegast aan het spelen geweest

Wat de pli img betreft is het voor mijn box een stabiele versie

Vind de uitvoering van de img wel iets meer standaard dan luxe maar ga zelf eens proberen extra add ons te instaleren en kjiken hoe mijn DB daar mee overweg kan

Ik ga binnenkort een geteste hdd proberen die door dream wordt aangeraden

Kijke hoe dat verloopt.

Heb misschien ook el het gevoel dat het aan de koeling ligt

Toch maar iemand zoeken die een koelsysteem voor mij kan inbouwen met een sensor die op warmte reageerd

Iemand die hier ervaring mee heeft graag pm

Liefst in omg NO Friesland

Als het met deze image goed is heb je geen koelingsproblemen;

Heb hier zelf een 80 gb schijf inhangen en heb (bijna) nooit problemen, doe niet aan multi-boot en verder geen extra plugins bijna alle images lopen hier zonder problemen.

Dit komt mede natuurlijk omdat ik geen extra plugins installeer zoals: drtic,juxbox,picviewer en ga maar door.

Allemaal leuk die extra opties maar de handel wordt er niet stabieler op, het geheugen is daarvoor gewoon te beperkt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan