HELP! Blackberry gehackt..

D

Debora

Goedenmiddag!

Ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Debora..aangenaam.

Ik heb een vraagje voor jullie kenners en hoop op een antwoord:

Ik heb het vermoeden dat mijn Blackberry 8310 smartphone gehackt is door een goede bekende van mij.

Ik denk dat mijn persoonlijke sms etc... gelezen worden en gesprekken gevolgd worden.

Zelf dacht ik dat de Blackberry goed beveiligd is tegen dergelijke acties?.

Hoe heeft deze persoon dit voor elkaar gekregen??, mijn IMEI nummer en PIN nummer heeft deze persoon denk ik wel, dit staat op de doos bij aankoop.

Mijn telefoon is voorzien van een persoonlijk wachtwoord en mijn Bleutooth is altijd uitgeschakeld.

Is het toch mogelijk deze te ontgrendelen of via een hack te kraken?.

Wat kan ik doen dit ongedaan te maken?

Alvast bedankt

Debora

 
Hoi Debora en welkom op Satellite Fun.

Ik heb je andere post even gewist want het is niet de bedoeling een vraag of post in meerdere forum onderdelen te plaatsen.

Daarnaast ligt het eigenlijk al in onze bedoeling de GSM sectie af te gaan sluiten omdat we daar eigenlijk niets meer mee doen.

Maar misschien kan toch nog wel iemand je helpen met je probleem.

Is er een reden dat je denkt dat je sms en gesprekken gelezen en gevolgd worden?

Een pincode staat normaliter niet op de doos, die hoort bij je smartcard van je telefoon provider bijv. T-Online of Vodafone ofzo.

Als je bluetooth uit staat zou het misschien nog via infrarood kunnen maar ik neem aan dat die standaard ook uit staat want dingen als bluetooth en infrarood gebruiken toch wel wat accu en dan is het toestel een stuk sneller leeg. Normaliter staat dit bij mijn weten ook standaard uit.

Als je er daarnaast, zoals je zegt, ook nog een persoonlijk wachtwoord op hebt, kan ik me moeilijk voorstellen dat het toestel gehacked zou zijn, alhoewel het misschien kan d.m.v. een virus door iets wat je geopend hebt wat je van hem gekregen hebt ofzo?

Dat is bij sommige toestellen mogelijk, maar ik weet niet precies bij welke.

Wil je dat echt ongedaan krijgen ben ik bang dat je er opnieuw de firmware op moet (laten) zetten.

 
Bedankt voor uw reactie...

Het betreft hier mijn (ex) vriend... Hij heeft mij wel eens iets via bleutooth doorgestuurd (geopend dus), ik vermoed dat hij op dat moment de hack actie heeft gedaan (al was dit maar enkele minuten) is dit mogelijk?. Niet dat er belangrijke informatie in mijn telefoon te vinden is maar het is wel privé.

Ik wist in eerste instantie niets af van hacks ed.. maar hij weet iets te veel en dat kan hij alleen maar weten via mijn eigen telefoon.

Ik dacht dus dat dit ook via IMEI codes ed mogelijk was.

Het is in ieder geval erg lastig en vroeg me af of iemand weet hoe dit eventueel tot stand is gekomen en hoe ik mijn telefoon in het vervolg kan beschermen.

Bedankt !

 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dus dat dit ook via IMEI codes ed mogelijk was.
IMEI codes staat in feite International Mobile Equipment Identification, dus een identificatienummer voor op het netwerk.

Zou uniek moeten zijn, net als mac adressen van netwerkkaarten. Maar zijn dus net als mac adressen ook te spoofen.

Je zult wel wat meer moeten doen om dan ook een hack daarmee te kunnen plegen, dat lukt niet zomaar even.

Maar er is een kleine mogelijkheid middels een virus, alhoewel ik die kans eigenlijk zelf heel klein acht.

Helaas kan voor zover ik weet alleen de fabrikant verder controleren of het toestel niet gehacked is. Of je zou eens kunnen vragen op een forum wat special over gsm's en smartphone's gaat.

Als je de Engelse taal machtig bent kun je bijv. eens kijken op forum.gsmhosting.com want daar hebben ze een speciale Smartphone sectie bijv.

V.w.b. Nederlandse taal kun je eens proberen op een forum als forum.pocketinfo.nl ofzo.

Succes!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan