help dreambox

M

media1969

heb ik een dreambox gekocht vergeten ze het boekje er bij tedoen

Wie kan mij even kort helpen met opstarten

please media

http://dreambox.sjerom.com/

Hier kun je alles vinden om aan de slag te gaan.

Het is ook makelijk als iemand verteld hoe je het moet doen, maar daar leer je niet zo veel van. Het leren is belangrijk, het maken van fouten is niet erg, maar leer daarvan.

Maar als je er echt niet uit komt, stel dan gerichte vragen.

Maar wat je wel nodig hebt is een computer en een serieele kabel om er het eerste image op te zetten. Van af daar gaat het wat makkelijker, een thuis netwerk kan veel versnellen.

Groetjes Bert

dus netwerk is ok goed doe ik dat eerst gewon met utp kabel

mensen ik kom er niet uit wie kan mij klein beetje helpen hier mee

Geduld is een schone zaak. Je moet niet gaan verwachten dat je al binnen 3 uur en 10 minuten geholpen bent altijd.:)

Je vraag is ook niet erg duidelijk. Ja je kunt gewone UTP kabel gebruiken voor het netwerk, maar ik weet niet of dat het antwoord ook is op je vraag.

netwerk is klaar ik weet het niet meer krijg geen zender en de image krijg ik niet aan de gang

We nemen aan, dat je een zenderlijst in de dream hebt.
Om te kijken of de rest goed is geinstalleerd ,wordt aanbevolen op een Free to Air (FTA) zender af te stemmen, b.v. BVN (astra).

Daar moet je beeld op zien te krijgen.

Voor niet-FTA zenders heb je een keys nodig. Dat kan natuurlijk via een originele kaart, maar je kunt ook de keys zo in de db zetten; dan heb je geen kaart nodig. De emu(lator) regelt dan de rest. Die keys moet je in een bepaalde map (directory) op je db plaatsen. Als je netwerk goed is, kun je de keys ook via het internet vanaf je db ophalen.

Voor de rest adviseren we - zoals reeds vermeld - eens te kijken op de diverse internetpagina's. Sjerom (adres zie ander bericht) is een goede site met veel informatie over de db. Daarnaast heb je natuurlijk zoekmachine's tot je beschikking zoals Google.

Het is echter een illusie als je net een dreambox hebt gekocht en op een forum een bericht plaatst, dat je dan binnen no-time beeld hebt via je db. Zoals je zelf al aangaf, weet je begrijpelijkerwijs nog niet veel van de db (logisch ook) en dat is niet in een paar uren opgelost. Veel lezen, veel proberen, veel zuchten en heel veel geduld is nodig om je een beetje wegwijs te maken op de db. Het is per slot van rekening niet zo maar een ontvanger.

Desondanks hopen we je een beetje te hebben geholpen te hebben.

Heb je er al wel een afgerichte schotel en LNB aan hangen? :)

LNB configuratie ingevuld en een zenderlijst geladen?

ik heb de zenders laten zoeken via setup menu

laden hoe bedoel je

• Wat voor een schotel hangt er aan?
  • Welke diameter?
  • Wat voor een kabel tussen lnb en db?
  • Heeft er ooit een andere ontvanger op de coax met deze schotel aangesloten gezeten?
  • Hoe is de schotel afgesteld?
  • Op welke satelliet is de schotel gericht?
  • Is het een draaibaar systeem?

Wat voor een schotel hangt er aan? ....... taxdata
Welke diameter? ....... 85 cm
Wat voor een kabel tussen lnb en db? ..... originele kabel
Heeft er ooit een andere ontvanger op de coax met deze schotel aangesloten gezeten? ... ja een phillips 5816
Hoe is de schotel afgesteld? .... op 85% ontvangst
Op welke satelliet is de schotel gericht? ..... astra
Is het een draaibaar systeem? ..... neee

ik heb net een image van zues er op gehad maar kreeg niks

De Hydra Zeus image wil wel eens vervelend doen waneer deze er net in is gezet, de signaal balken slaan dan niet uit...

Je moet dan ff een settingslijst erin plaatsen, en ziedaar er is weer signaal!...

GR Fred.

Ik waardeer het hier op dit board wel dat iedereen elkaar zo goed als mogelijk helpt, ook al start iemand een topic die, als je goed leest, terug kunt vinden.

Op "dat" andere board (nee ik bedoel niet huts) word iedere posting beantwoord met, EERST ZOEKEN, of REGELS LEZEN....

Ik word daar zo ziek van.......

Daarom hulde aan hier dat hier normaal word beantwoord (op een uitzondering na dan....)

maar ik word moeder loos bij die sjoren kan ik ook niet veel

ik heb nu zeus er opgezet en een zenders lijst van joske en nu helemaal geen beeld meer nu komt het dat hij die fout melding geeft wat hier boven staat

ps. eerst lezen wil ik wel als hij maar eerst draait dan heb ik mijn vrouw niet meer in me nek LOL

dan kan ik op onderzoek uit dus wie kan mij helpen

mvg media

Okay, we beginnen bij het begin.

Jij hebt een schotel, had je eerst een andere ontvanger: zo ja had deze dan beeld. Nog geeb andere ontvanger gehad, als het antwoordt hierop ja is moeten we ook de schotel nog uitrichten.

De schotel kan je uitrichten met behulp van een compas en de ontvanger.

Je zegt dat je de zenderlijst er in hebt, goed dan gaan we opzoek naar een FTA (Free to Air) kanaal, BVN bijvoorbeeld.
Voor dit kanaal heb je geen EMU (Emulator) nodig. Als je op de Astra richt zit deze op 19,2 graden Oost, maar gezien van uit het zuiden.
Je kan ook een SatFinder kopen, kosten ongeveer 20 euro, deze piept wanneer deze op een satalliet staat, je kan er zeer goed mee uitrichten.

Heb je nu een goede ontvangst dan gaan we over tot de volgende stap.
Voor de Nederlanse kanaln heb je een EMU nodig, bv Newcamd 5.26. By-The-Way de meeste Duitse zenders zijn ook FTA.

En nu wordt het moeilijker.
Bij het gebruik van een EMU zoals Newcamd .26 heb je ook Key's nodig. Maar die kan je ook via Internet downloaden, maar dan via de Dreambox, ook kan je zo de Newcamd 5.24 of hoger installeren.

ik heb je nu een aantal hits gegeven, dus probeer deze eerst.

Maar dan mag je nogaltijd vragen.

Groetjes Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan