HELP harde schijf VU+duo

H

henkkie

Hallo, ik heb kort geleden een vu+duo gekocht via marktplaats.
Nu kan ik op geen mogelijkheid de harde schijf benaderen in de vu zie ik hem wel maar daar staat -1 mb vrij(schijf is 1 tb)
Hij draait op open pli 3.0, kernel 3.1.1 enigma 2012-10-31.
Hij zit op het netwerk en ik zie hem op mijn laptop.
Als ik in het menu van de vu kijk bij harde schijf en ik zeg initialiseren zegt hij Fout Traceback<type'exception.IO error'>[errno5]input/output error
usr/lib/python2.7/treading.py525.bootrap
usr/lib/python2.7/treading.py552.bootrap inner
usr/lib/python2.7/treading.py505 : run
--<exception caugt here>
/usr/lib/python2.7/site
packages/twisted/python/treatpool.py207-worker
en zo nog een paar meldingen over packages.
Bij bestandscontrole krijg ik ook foutmeldingen.
Is er iemand die mij kan helpen en wie die kreten iets zeggen?
Ik heb nog nooit een lunix app. gehad dus een leek met de vu.
Groetern Henk
 
probeer de harde schijf eens inde VU duo te formatteren of controle bestandsysteem

Ga naar menu -->instellingen-->systeem--> harde scijf ..

Daar vind je de opties

Succes
 
Beste Matrix

Alledrie die opties geven een error en volgen mij als leek is het iets wat te maken heeft met dat python2.7 (ik weet niet wat dat is of waar ik dat kan vinden om te vernieuwen)
Groeten Henk
 
heb je toevallig een externe harde schijf?

Oei dan wordt het lastig.

mss de harde schijf eruit halen en in een externe HDD behuizing stoppen of als je nog een desktop hebt daar bij in te hangen en dan controleren of die nog werkt .

Misschien is tie naar zijn grootje......
 
Ja ik heb nog een externe harde schijf die ik aan de usb kan hangen maar ja die interne harde schijf was eerst nog zichtbaar in het menu alleen gaf hij aan dat hij vol zat
(sata 1000.243gb--min 1 mb vrij
Maar nu dus niet meer en dat is vreemd vandaar mijn vraag over drivers of bestaat er een tooltje om het inwendige te bekijken of drivers er terug inte zetten.
Het programma python 2.7 kan ik wel vinden op internet maar ik weet niet of ik dat in de deco kan proppen en hoe ik dat kan doen/

Groeten Henkkie
 
Hoi,
Na hem van de stroom te hebben gehaald en weer te hebben opgestart is de harde schijf weer zichtbaar maar nog steeds niet bereikbaar. Is er een mogelijkheid om via het netwerk een commando te sturen naar de VU om de harde schijf te formateren? Want het is vreemd dat er minder dan 1 mb vrij is.
Groeten Henkkie
 
Netwerkcommando weet ik niet.
Met telnet moet het wel kunnen, dan zou het iets worden als:
mkfs.ext3 -b 4096 /dev/hda1
Kan ook zijn dat het /dev/sda1 moet zijn, of het gaat werken is een tweede. Misschien beter middels DCC proberen.

Ik zou zelf de harddisk er uit monteren, dan via de pc alles weghalen, dus ook de partitie. Dan een nieuwe primaire partitie maken over de volledige grootte maar zonder deze te formatteren.
Dan weer in de VU plaatsen en daar via het menu de schijf weer formatteren. Vaak helpt dat wel.
 
met telnet kan ik geen verbinding maken met mijn decoder heb het geprobeert via de dosprom en dan telnet enz. Als leek lukt het gewoon niet.
Denk dat ik het beste de harde schijf er maar uit haal.
In ieder geval allemaal bedankt voor de info en hulp ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen maar ben bang dat ik een miskoop heb gedaan.
Groeten Henkkie
 
Zoek met Google eens naar "HP usb disk storage format tool" en formateer de schijf naar FAT32 het is het proberen waard.
 
Aart1944

Dat wil zeker gaan proberen maar zet ik dat programma gewoon op een usb stick en dan aan de voorkant in de vu en dan aanzetten of is er een andere manier nodig?
Groetjes Henkkie
 
Dat progje op je computer downloaden en openen hoeft volgens mij niet eerst geinstalleerd te worden harde schijf aan de computer en de rest wijst zich vanzelf.

De harde schijf wou je er toch uithalen?
Als de schijf er in blijft heb je aan het prog niets dan zul je het met Linux commando's moeten proberen.
 
Oke bedankt de schijf heb ik er uit maar nu moet ik op zoek naar een computer want ik heb alleen 2 laptops.
Mijn broer heeft nog een computer dus kijken of ik daar van de week naar toe kan.
Groeten Henkkie
 
Nah ik bedoel het wat @the matrix ook zei een HDD behuizing en hem dan via usb aan de computer of laptop hangen.
Als je geen behuizing hebt dan heb je aan het HP progje ook niets dat werkt via usb.
 
Ben met de harde schijf naar de computer reparateur geweest die zette de stroom erop en hoorde wat tikken en zei die is kapot.Dus ik vraag me af of dat progje nog zin heeft.
Groeten Henkkie
 
Er zijn progjes waarmee je nog kunt proberen de schijf te redden. Dan moet je hem aan de pc hangen en moet hij nog benaderbaar zijn.
In 99,9% van de gevallen is dat bij een tikkende harddisk niet meer het geval. Dus tenzij je perse nog wilt proberen iets te redden wat op die harddisk staat, zou ik het niet eens meer proberen en er een nieuwe harddisk in plaatsen.
Liefst geen Seagate/Maxtor.
 
Oke ik ga het niet proberen maar stuur hem terug naar de verkoper die kijkt of hij hem kan redden en anders stuurt hij een andere schijf.Dus afwachten morgen gaat hij op de post.
Groeten Henkkie
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan