HELP! mijn signaal is maar 5%

S

satlinkies2

Ik heb een STAB HH100 aangeschaft, dus ben van de week aan de slag gegaan.

Ik had 2 lnb's (astra + Hotbird). Heb deze vervangen voor 1 LNB (met een motor heb je er maar 1 nodig).

Met deze ene LNB kreeg ik maar geen kwaliteit (quality)
Dus heb ikde 2 LNB's maar weer geplaatst.

Na veel gepruts had ik beeld op de Sirius. Als ik daarna naar de Astra ging, geen beeld!

Omdat ik beeld op de Sirius had, heb ik de 2 LNB's weer vervangen door 1 LNB, maar helaas.

Sinds gisteren middag heb ik ook geen signaal (level) meer! Wat ik ook doe, 1 LNB, 2LNB, draaien niets :-(

Het signaal (level) is meestal standaard zo'n 70%, maar nu niets meer.

Ik heb de kabels gechecked, maar ziet er goed uit. motor doet het ook!

Ik heb een Hyundai 1000 IR
STAB HH100
Latyidude 52,2
longitude 5,4
de schotel op 24 graden.

Weet iemand raad?
 
Heb net kabel vervangen en heb weer signaal!

Ik heb net ook ondekt dat ik niet naar de sirius zat te kijken, maar gewoon naar de Astra.

Alleen ik snap het nog niet hoe het zit met 1 LNB en 2 LNB!

Het is al donker, dus ga morgen verder!

Als iemand nog tips heeft.... graag!
 
Motortje op 52,2 gezet en schotel zoals je aangeeft op zo'n 24 graden dat zal wel zo een beetje kloppen.De hele handel op sirius uitgericht om het zuiden te bepalen met de motor op"0".Mast waterpas?Inderdaad 1 lnb omdat je geen diseq switch kunt gebruiken.Je receiver instellen op een transponder van sirius en met behulp van een satfinder zoeken maar.Beschikt zo een hyundai eigenlijk over usalsettings?Je kunt toch ook eerst met een kompas een beetje globaal het zuiden bepalen dan weet je dat je in ieder geval een beetje in welke richting je moet zoeken. www.usals.info als je daar een mailtje heen stuur dan weet je exact hoe je je motor en schotel moet instellen dan hoef je de hele handel alleen nog maar om de paal(die exact waterpas staat) te draaien in oostelijke of westelijke richting.
 
- Motor staat op 0.
- Paal is waterpas.
- Ik heb de info van http://www.heavens-above.com. Die heb je dan meteen!
- usalsettings? bedoel je als je hem op de motor zet? Ik zet hem dan op STAB.

Een goede kompas is misschien wel handig, want momenteel is het schatten (weet waar de Astra zit, dus dan een stukje naar links should do the trick).

Ga morgen weer verder. Alvast bedank voor de info!
 
Naar links vanaf welke kant gezien?In ieder geval als je achter de schotel staat dan moet ie naar rechts meer naar het westen dus.Van 19graden naar 5graden oost.5 graden oost is voor ons bijna het exacte zuiden.Ik zag al dat je receiver niet over usalsettings beschikt maar wel over diseq1,2.Usalsettings houd in dat de meeste satellieten al zijn voorgeprogammeerd als je dan op sirius uitricht en alles staat goed dan vind ie de andere satellieten vanzelf.
 
Ik moet nog even iets toevoegen. Sirius is voor jou niet helemaal exact het zuiden maar je kunt in ieder geval met de lattitude van de motor zoals je aangeeft op 52,2 de elevatie van je schotel precies afstellen,hier moet je vervolgens niet meer aankomen.Wat je dan gaat doen is je motor naar een sat in het oosten bijvoorbeeld turksat of astra2 te draaien en dan vervolgens met de hand door de hele boel waarschijnlijk een beetje naar het oosten te draaien tot maximale signaalsterkte en de boel vastzetten aan de paal.Hierna controleren door je motor naar een satelliet in het westen te draaien bijvoorbeeld hispasat en kijken of het signaal maximaal is en mischien weer een tikkeltje bijdraaien met motor of met hand.Dit doe je net zolang totdat oost en west goed staat.(finetuning)
 
Thor zit op 1 West is dus is dus bijna zuid ,richt je hem toch daar op uit.(Je motor as)dan draai je terug naar (bijv) Astra 19.2 en vervolgens heb je geen signaal ,ga je je schotel draaien tot je signaal hebt op 19.2(je schotel en dus niet je motor,die moet echt met z'n assie op het zuiden staan)beetje elevatie misschien en .... Viola !Verder moet het spul zoals eerder gemeld wel waterpas staan .

P.S. Mocht er even een huisje hardnekkig in de weg staan even bellen 313 Sqn vlb Twenthe (Tigers)
Geintje Natuurlijk.

Cya ...
 
@The Green Hornet

Wat je zegt kan in principe wel uitrichten op thor.Alleen is dit voor ons toch echt niet het zuiden.Het zuiden ligt op de zelfde longitude als waar je zelf bent in mijn geval bijvoorbeeld 4,8 oost dat houd in dat de sirius die op 4,8 oost zit voor mij pal zuid is.
 
@ Sandokan

Je hebt gelijk, je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik maar in mijn enthousiastme geef ik m'n bek soms ook maar een douw , ik dacht gewoon thor 1 graden uit het zuiden en het gegeven dat je 5 graden oost en 52 graden noord in moet geven dan zit je aardig in de richting natuurlijk maar het is ook maar eenvoudig denkwerk van mij ,ik zal me er niet meer mee bemoeien je kan per slot van rekening ook niet overal verstand van hebben.

Sorry Mate .


Cya ...
 
Thanx voor alle hulp, maar het is gelukt (wel een beetje op een andere manier), maar het werkt.
 
De motor laten draaien naar de ASTRA, deze fine tune en ouala, ik heb beeld! Effe naar de ASTRA 2D draaien en beeld. Nu kan de vrouw ook BBC kijken (Garden invaders, Home Invaders) en de kids CBEES! Bob de bouwer, tweenies.

Beeld op dekabel was al behoorlijk BUD!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan