Informatie Het grote Topic voor audiofielen!

Ik wist niet dat jij ook muziekliefhebber was!
Dat wist je wel volgens mij, iets met Pioneer DJ setje of zelfbouw speakers of hifi stereo, zelf oud Firato bezoeker.
Maar ook Atmos is leuk. Kogels die over je hoofd hen schieten of helikopters die op je af komen.
Niet zo leuk als de oude hoorn speaker van Klipsch die de ramen uit elkaar liet trillen op de Firato stand toen er een demo op stond van een stoomtrein die een station binnen kwam rijden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr.Z
Inmiddels staan zowel de Elac's als de Kef's aan de zijkant en spelen er nu een paar Dali's van het type Suite 2.8 SE.
Deze gaan wat dieper in het laag, mist eigenlijk de warme lage middentonen een beetje en speelt de rest van de frequenties redelijk strak tot ver in het hoog.
Eigenlijk zijn deze luidsprekers erg vlak te noemen. De Kef's overdreven de bassen een klein beetje, maar dat vond ik eigenlijk ergens wel erg prettig.
De Dali's hebben de baspoort aan de voorkant en vinden het niet erg om dicht bij de muur te staan.
Met de 'dicht bij de muur' opstelling komt het mid-laag ook wat beter tot zijn recht..

pff.. het valt niet mee om een paar luidsprekers te vinden die aan al mijn eisen voldoet.. :)

Uiteindelijk zal ik een keuze moeten maken en de rest van de luidsprekers weer te koop zetten..
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat mijn speakers een poort aan de voorzijde hebben, moet ik ze echt wel een meter uit de muur zetten anders dreun je weg door al die acoustische ‘kortsluitingen’
 
Gek genoeg komen de dali's hier dan beter tot hun recht. Ongeveer 20cm van de muur, terwijl de kef's minimaal een halve meter nodig hebben.
Feit is dat ik gewoon tevreden had moeten zijn met de Kef's, die klonken in het (mid)laag goed. Het hoog klonk wat ingetogen, maar ik las dat dit te maken kon hebben met de vloeistof in de tweeters,
Wanneer deze wat ouder zijn kan de vloeistof te stroperig worden waardoor de tonen niet meer uit de speakers komen.
...tenslotte zijn het al aardig gedateerde luidsprekers.. ;)
 
Mmm weer wat geleerd.
Als ik luidspekers van kef koop op marktplaats moet ik ze eerst even flink schudden.
Hoor ik het water klotsen zit ik goed. 🤣
 
Was het niet dat vrijwel alle high-end luidsprekers deze 'Ferrofluid' in de luidsprekers heeft.
Dat is een magnetische vloeistof die enige weerstand geeft en onderandere een koelend effect heeft.
Let op, boven de 240 graden kan deze vloeistof ontbranden, dus gekrijs van Celene Dion of Adele kan dodelijk zijn voor de luidsprekers!

Hier een kleine uitleg:
 
Laatst bewerkt:
Het steekt best wel nauw waar je boxen staan. Toen ik mijn eerste b&w tjes kocht vielen veel andere luidsprekers in het niet
Een week later toen ik nog een keer ging luisteren hadden ze het anders ingericht toen kwamen de andere boxen weer beter tot hun recht.
Heb je gordijnen of een houten want of is het allemaal beton het speelt allemaal een rol.
 
Dat is inderdaad een punt. Wanneer je andere meubels gaat kopen, de huiskamer gaat veranderen dan kan het zo zijn dat de complete karakteristiek van de luidsprekers veranderd.

Met name vrouwen hebben nog wel eens de eigenschap om de huiskamer jaarlijks om te gooien en dat doen zij om jou, de man als muziekliefhebber, te lopen zieken!
Het gaat niet om een ander uiterlijk, het gaat niet om "de grote schoonmaak", het gaat er niet om dat zij andere meubels wil omdat zij de oude meubels zat zijn, het gaat puur om jou als man te onderdrukken en in toom te houden!!!
...nou, er is een oplossing voor de mannen die te lijden hebben onder het terreur van de vrouw, en dat is elk jaar nieuwe luidsprekers kopen!!! :biggrin: :biggrin: :biggrin:
 
Oooowww.
Ik beun niet meer. Dus mocht ik,van het inkomen van mijn vrouw, een paar yoghurt pakjes "halve liters " kopen op marktplaats.
En de eerste jaren niet meer zeuren. 🙈

Het waren van die bose dingetjes.
Maarre gelukkig had ik nog een mooie sub van tanoy.Die heb onder in een kast geplaatst.

Is het toch nog wel om aan te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik geniet van mijn paradigm luidsprekers. Geen idee welk type het is, ik heb er geen bassbox bij, dit is absoluut niet nodig.

Succes met kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik ben zeer benieuwd welk type jij hebt! Meestal staat het typenummer achterop de luidsprekers bij de kabelaansluiting.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan