Het opnieuw opstarten van de Dreambox?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Tja toch eens een vraag.

De laatste paar dagen werktte er bij mij een paar kanalen niet meer op de Dreambox, en wat ik ook deed ze gingen het niet meer doen ook...

Meerdere malen de stekker eruit, of de doos opnieuw opgestart, maar niet het gewenste effect, de kanalen bleven donker...

Verschillende em's geprobeerd, want sinds kort ben ik hier via ccamd gaan kijken, en dacht dat het daar misschien aan lag, maar ook niet.

Toen zag ik ineens bij de kanalen die niet werktte ineens dat het signaal niet goed was, dus dat gecorrigeerd, maar ook weer niets...

Kanalen verwijderd en opnieuw erbij gezet... ook niet.

Ik denk dan maar de boel er opnieuw op, maar zojuist loopt de boel weer vast, dus voor de zoveelste maal opnieuw opgestart, en verhip, ze doen het weer???

Wat ik me nu bij dit verhaal dus afvraag, waarom het soms nodig is om de Dreambox meerdere malen opnieuw te starten, alvorens iets weer gaat werken of dat er een wijziging die er gedaan is van kracht wordt?

Wie weet waar hem dat in zit?

Staat je schotel wel op de de goede plaats???
Je hebt een draaibaar systeem.
Ik heb ook een moteck en die had in het begin nog wel eens kuren op mijn xtreme.

Ja die staat op de goede plaats, daar twijfel ik niet aan.

Een oplossing heb ik ook niet maar soms wel hetzelfde probleem,, als ik dan aan het zappen ben en ga soms dan ook over de taqs dan gebeurd het ook regelmatig dat ik ineens geen beeld meer heb.

Soms helpt het dan om naar rtl4 terug te gaan en dan cccam te herstarten maar soms moet ik gewoon de hele box opnieuw opstarten maar heb dan wel altijd weer beeld.

Waar dit aan ligt weet ik ook niet maar denk dat cccam iets niet kan coderen en over zijn nek gaat dan.

Ja maar dat is 1x herstarten. Ik heb dit probleem uitsluitend als ik over zenders ga waarbij de Dream zegt "service not available", dus zenders zonder signaal. Zap ik dan een paar keer en heb niet snel genoeg een werkende zender, dan hangt ie zich op en moet ik hem herstarten met de aan/uit knop op de achterkant (ik heb een 7020).

Doch zoals freggel1 het omschrijft, meerdere malen moeten opstarten etc. voordat iets gaat werken, dat is toch wel apart.
Mede omdat ook het signaal eerst niet goed bleek te zijn. Dan begin ik me voorzichtig af te vragen of er misschien iets met de voeding niet helemaal 100% is?

Wel is het raadzaam om als je de Dream eenmaal goed hebt ingesteld, hem op de nette manier af te sluiten, dus shutdown en dan shutdown now.
Dan wordt echt alles goed opgeslagen, terwijl dat niet altijd het geval is bij een gewone herstart. Dus als ik alles nieuw op de Dream zet en alles staat er weer op, is dat het eerste wat ik doe.
Daarna nooit ergens last van, behalve dus bij zappen over zenders zonder signaal.

IK heb het ook wel eens gehad,met multivision.

Maar toen was het de lnb die lag te klooien soms deed hij het wel en soms weer niet.

Toen maar een andere erop gezet en het was verholpen,

Groetjes sat4ever

Ik denk dat ze wellicht hier al tussen staan, eentje ervan is dat ccamd over de rooie gaat nadat er een paar keer gezapt wordt naar een kanaal waar geen beeld oid is...

Dit was voor even het geval, en ik had dan ook nog eens het kanaal verwijderd terwijl ik op dat kanaal stond, en teruggegaan naar het kanaal alvorens ik het weer opnieuw teruggezet had...

Misschien dat de Dream hiermee even in de knoop geraakt is?

Afijn nu doet hij het weer, hopelijk is het geen voedingsprobleem zoals ook al aangehaald werd, een lnbtje oid is makkelijker te vervangen.

Het euvel van hangers met kanalen die verwijderd zijn danwel kanalen die "no service available" geven had ik ook met mgcamd en vroeger met radegast, dus ik denk echt dat dit een Dream probleem is en niet een emu probleem.

@Black Tiger, ik weet dit nog niet zo zeker.

Want het probleem is begonnen na de overschakeling, voorheen liep hij perfect...

Nu trouwens ook weer hoor.

Als onze (officiele C.D.)digi/sat-box tesamen met de droomdoos aanstaat,geeft dit wel eens problemen bij het zappen,meen ik gemerkt te hebben.

Maar ik moet zeggen,dat,na de laatste kanaal search,mijn dreambox slechter zapt.
En daar heb ik geen verklaring voor.Gr.George

Nu trouwens ook weer hoor.
Gelukkig. Als je anders nog eens herstarten moet, start dan eerst Newcs en daarna CCcamd.

@Marie: Bij een kanaal search worden er nieuwe kanalen opgeslagen, daarmee wordt ook je /var folder voller. Als je de /var van de flash gebruikt, dus deze niet verplaatst hebt naar hdd of usb kan het zijn dat het zappen iets trager wordt.
Wat ik zelf wel eens deed toen hier nog de 7000 stond, was dan in de Dreambox de nieuwe gevonden zenders eerst goed zetten.
Daarna Dreambox uitzetten middels shutdown en shutdown now (uitzetten, nu uitzetten) zodat alles goed opgeslagen was.
Daaropvolgend de Dream starten en met Dreamboxedit de nieuwe lijst downloaden van de Dreambox.
De kanalenscan en andere satellieten en zenders waar ik nooit naar keek werden dan gewist uit de settingslijst. Deze aangepaste lijst werd dan opgeslagen op de HD en ook weer naar de dreambox teruggestuurd.
Daardoor werd de /var folder dan ook weer een stukje leger.
Als je alleen astra of astra/hotbird hebt zal het misschien niet zo gek vele uitmaken, maar met een draaibaar systeem wel.
Zelfs nu met de 7020 weet ik dat ik toch nooit verder draai dan 5 west en niet verder kan draaien dan 28 oost want verder kijkt m'n schotel toch niet.
Dus uit draaibare lijsten worden alle satellieten die daarbuiten vallen, gewist uit de zenderlijst, scheelt heel wat plaatst.

En uiteraard CCcam erop, die zapt echt snel.

Soms kan het ook helpen door gewoon de box eens op de nette manier helemlaal uit te zetten (als boven omschreven) en daarna weer op te starten. Zonder dat je dus andere dingen doet. Dan wordt hij weer vers gestart en geinitialiseerd en draait ie vaak ook al weer een stukje soepeler.

@B.T.:Bedankt.Inderdaad,bij de meeste problemen helpt stekker uit stopkontakt uitstekend.Gr.George

En toch ben ik ergens er nog niet over uit!

Er valt mij eigenlijk iets op bij de zenderindeling..

Ik heb altijd de lijst van Pet123, met hier en daar wat kleine eigen aanpassingen.

Maar wat me nu opvalt is dat er tijdens dit probleem wat ik had met die kanalen die niet werkten een bepaalde provider ook geen beeld gaf, in dit geval TVV. ( Voorbeeld, bij TV-Oranje staat als ik via cplus kijk tvvlaanderen, en bij een ander weer, rtl4 "canal digitaal" )

Wat ik dus nu zie in die lijst is dat er bij Canaldigitaal ook zenders tussen staan uit het pakket TVV, en laat nou het gekke zijn dat de kanalen die geen beeld gaven uit het ene pakket in de lijst uit het andere pakket in de lijst staan???

Kan het zo zijn dat er wellicht een conflict is in de zenderlijst in dit geval, wordt er naar de zenders apart gekeken ipv naar een pakket?

Als dat zo is dan denk ik dat ik eens aan mijn lijst moet gaan sleutelen.

Als ik dat zo lees lijkt het me inderdaad dat er ergens iets mis gaat met het inlezen van de zenderlijst, die boeketten horen niet zo door elkaar te staan.
Dus als dat vanzelf zo gebeurt dan klopt er toch ergens iets niet.
Het kan wel zijn dat je een drietal zenders van het TVV pakket bij je C+NL pakket hebt, namelijk één, ketnet/canvas en Action Now, die zitten immers ook in het NL pakket.
Maar als je bij TV-Oranje TVVlaanderen ziet staan enzo, dan klopt er toch iets niet volgens mij.:)

Lijkt mij eigenlijk ook Black Tiger.

Ik ga er toch komend weekend maar eens even naar kijken, eens zien hoe die zenderlijst opgebouwd is, en anders even opnieuw erin zetten.

Maar misschien er even bij zeggen, je gaat er pas opletten als je met zoiets zit, dus wie weet hoelang dit al is???

Ben gewoon een beetje benieuwd of een ander dit euvel ook heeft?

Maar dan eigenlijk toch weer iets erbij, als je zenders opnieuw zoekt moeten deze er toch bij komen te staan, ook al ligt de settingslijst door elkaar?

Misschien een goeie voor onze pet123.

Kijk nog eens bij geavanceerde instellingen.
Even door bladeren en dan kijken of alles staat aangevinkt.
Ik was laatst ook bepaalde zenders kwijt bij gemini 4.2.
Nadat alles weer was aangevinkt de nieuwe zenderlijst er weer in en toen bleef alles wel staan.

Vr.gr. Janblues

Alles wat daar aangevinkt zou moeten staan, staat aangevinkt.

@Freggel:Wat jou opvalt,dat zenders bij cd als tvvlaanderen staan aangegeven,heb ik ook reeds lange tijd.
Ik heb er nooit geen aandacht aan besteed.Zolang ik die zenders maar kan zien...Tevens er niet opgelet,welke zenders dat precies zijn.(Zal ik nu wel doen.)
Ik heb echter nooit gemerkt,dat het mijn ontvangst beinvloedde.Gr.George

Hoi Duck vrienden,

Dit probleem heb ik een paar weken geleden exact ook gehad.
Ga naar Automatische transponder scan,
Selecteer Astra 1 en start scan.

De eventuele nieuwe zenders worden netjes in de juiste bouquets geplaatst.

Bij mij was het probleem hier mee opgelost.

Ik heb tevens bij alle satalieten die ik kan ontvangen de zelfde procedure uitgevoerd en zo mijn set lijst geupdate.

roland1

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan