hic10500-cs10.zip

wiltop@msn.com

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
82
wie weet wat dit is ?

Niet van TuxonHumax in ieder geval.Zou dus maar heel goed uitkijken!!

zeker niet uploaden naar je Humax zegt mij n.l. niets en inderdaad niet van Tux

Firmware HIC10500-CS10 for IRCI-5400 sys.id. 0016.0000-0016.0600

dated : 28-Sep-2003
---------------------------------------------------------------------

This firmware is based on original HIC10500

Thanks to QME for developing most of new features

changed : Auto Pids set to ON for best perfomance with Sky Italia smart cards

Black no-rights banner indication

Restart from first channel option

NO CI Banner feature embedded

New OFF Display

Enjoy !

CrazySat

Erg weinig denk ik zo, volgens mij is dit een gepatchde tux

>This firmware is based on original HIC10500

>Thanks to QME for developing most of new features

>changed : Auto Pids set to ON for best perfomance with Sky >Italia smart cards

Zegt niet zoveel, kan ook een verkapte manier zijn voor een aangepaste PCM table...

>Black no-rights banner indication

=patch werk bij Tux is het blauw ipv origineel rood

>Restart from first channel option

Zit ook in TuX

>NO CI Banner feature embedded

Zit ook in Tux

>New OFF Display

=patch werk bij, Tux is off veranderd in PH is simpel te veranderen

>Enjoy !

>CrazySat

Ziet er uit als een gepatchde Tux versie, maar je mag um mij wel even sturen, dan trek ik um wel uitelkaar, en zet um wel in de Hummie, ik heb een boot-board dusssss wat er ook gebeurd..:)

Grtzz FranX

mijn hummy is nu dood , probeer ook veel , kun je iets uitleggen over dat bootboard

Ik heb um gister even bekeken, het is een gepatchde originele! 10500, zit helemaal niets in van een +CAM oid.

Inplaats van off staat er nu 5400 als je um uitzet, en de datum is gepachted naar 28 sep ofzo....
en de CI meldingen worden onderdrukt (hebben ze van TuX afgekeken...)

Conclusie..helemaal niets nieuws onder de zon en voor ons totaal geen toegevoegde waarde, die auto pid's voor italiaanse providers heeft voor ons geen nut.

@wiltop
Er zit geen loader in deze software, lijkt me erg moeilijk om daar je Humax mee te slopen de twee files die in de HDF file zitten zijn zelfs even groot als de originele...:) het hele patch werk is met een hexeditor gedaan...

Maarre als je iemand kent die een zgn. Z-BOARD heeft, dan kun je elke dood gepachtde ontvanger weer tot leven brengen.
mits daar connector jp250/255 inzit.

Grtzz FranX

bedankt voor de info , maar mijn hum was al dood , loader verdwenen .zal eens uitzoeken wat dat inhoud zo'n z-board.

@wiltop,

Welke loader zat erin?
Op mijn site vind je de L137(die moeilijk te vinden is).

ik had l 2.o7 en ineens zat er l 2.08 in of h 2.08 , daarna was hij helemaal dood.
dit staat al in forum onder humax 5400 dood ?
iemand in nederland zou er na kijken , het resultaat weet ik nog niet

goede flash kun je er zo weer inzetten, alleen de ene keer heb je het Z-Board nodig de andere keer lukt het zo zonder Z-Board (mits je flashes van intel niet opgeblazen zijn)

Hier de lang verwachte uitleg, voor de meeste niet public. als je een verkeerd ID hebt

Komt ie

Het enige wat je moet doen is de IDs veranderen in de orginele hdf file. dit kun het makkelijkste doen met een hex editor (ultra edit)

BV
00 16 06 00 00 16 06 00 gebruikt men voor de H208 ID 0016:0600 Receiver.

Voor alle vier de orginele hdf files van de 5400 L1.37 L2.08 etc etc moet je de IDs veranderen naar 00 00 00 00 FF FF FF FF hiermee kun je alle IDs repareren. In de volgende stap moet je de crc corrigeren met de hdf-fixer deze kun je overal downloaden

Dus als je voorheen een H208 ID hebt moet je deze natuurlijk gebruiken ID veranderen naar 00 00 00 00 FF FF FF FF door de hdf-fixer heen en uploaden naar je humax.

Werkt het dan nog niet dat word het iets ingewikkelder, probeer dit eerst maar eens, dan pas de volgende uitleg.

Leuke uitleg, maar was al langer bekend(TuH gebruikt het altijd), en ik had toch wel graag gezien dat je ook! een waarschuwing erbij had gezet...

Op deze manier pomp je alles in je Humax, elke willekeurige! goed ingepakte HDF gaat op deze manier je Humax in, of deze nou schadelijk is of niet.............

Dus wees met dit 'slimme truukjes' heeeeel voorzichtig....

Grtzz FranX

Jeb daar heb je gelijk in FranX

Waarschuwing is natuurlijk wel geboden

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan