Hier wordt je toch verdrietig van.....

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Bijna tweehonderd doden door aanslagen in Madrid
11 maart 2004, 16:43:18

MADRID (ANP) - Door bomaanslagen op drie treinen bij drie stations in de Spaanse hoofdstad Madrid zijn donderdagochtend tijdens de ochtendspits zeker 186 mensen om het leven gekomen. Het aantal gewonden is tot meer dan duizend opgelopen, meldt het Spaanse persbureau EFE.

De verwachting is dat het aantal slachtoffers nog verder toeneemt, omdat veel mensen uren na de aanslagen nog bekneld zaten in de treinstellen. Dit heeft de directeur van de Madrileense veiligheidsdiensten gezegd.

Bij de aanslagen zijn volgens de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebesin in totaal dertien explosieven gebruikt. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten. ,,Het is een aanval op de Spaanse democratie'', aldus een regeringswoordvoerder. Hij noemde de ETA een ,,criminele bende moordenaars''.

Batasuna

Arnaldo Ortegi, de leider van de Baskische radicale politieke partij Batasuna, die verboden is wegens haar banden met de ETA, heeft gezegd dat hij zich niet kan voorstellen dat de aanslagen het werk van de terreurgroep zijn. Volgens hem moeten de daders gezocht worden in kringen van het 'Arabisch verzet'.

Volgens ooggetuigen waren er in totaal zeker drie ontploffingen die vrijwel gelijktijdig plaatshadden. Op de stations brak direct grote paniek uit onder de treinreizigers. Atocha is een belangrijk treinverkeersknooppunt, waarvan veel forenzen gebruik maken. Door een explosie op het zuidelijk gelegen station El Pozo nabij de hoofdstad, aan de spoorlijn tussen Madrid en Guadalajara, zijn zeker twintig doden gevallen, aldus ooggetuigen.

Iedereen zal het al wel gezien of gelezen hebben mar van zulk soort dingen wordt je toch gewoonweg verdrietig van, ik wel tenminste.....

Ik wil hierbij aan al degenen die relaties hebben met mensen die in Spanje wonen en leven, mijn steun betuigen.

En ik hoop dat de arrogante klootzakken die deze dingen elke keer weer maar doen nu eens eindelijk op zo'n manier gestraft worden, dat de rest toch eens na gaat denken.

Maar ik heb nog een mooie grote boom met stroppen staan voor de daders

Wil wel mijn steun betuigen aan de slachttoffers van deze laffe daad

als dit met de politiek te maken heeft?
ik denk dat nederland er ook nog van langs krijgt.
en de anderen landen om ons heen.

dit is gewoon een bende zonder verstand.
alleen de armen lijden er aan,de gewone mensen dus.

maar dat snappen ze niet.
ze winnen er niks mee.

ja leg ze dat maar eens uit dan.

Er zit ook een edit functie hier..

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan