Hoe een VU+Duo backup maken?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.923
Waarderingsscore
1.047
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik wil graag van een VU+Duo een backup maken, daarbij gaat het me voornamelijk om de antenne instellingen.

Dus eigenlijk een backup van alles maar dat moet er in elk geval bij zitten.

Nu heb ik wel wat backup mogelijkheden gevonden maar die geven de indruk dat dit voor betreffend image is. Bij Pli-images vond ik een backup voor pli images, ergens anders vond ik weer een backup optie voor uitsluitend dream-elite firmware.

Maar bestaat er ook iets waarbij je dus gewoon een backup kunt maken naar usb en/of nfi image gewoon ongeacht welke firmware je er op hebt?

 
Hi Tijger,

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar google anders maar eens op vu+ settings backup tool v1.3 by Lee.

B.

 
Thanks, maar het is me al gelukt dankzij Seas. Die stuurde me een handleiding toe.

Stelt in feite totaal niets voor. Je download de VUplus nfi backup plugin. Dan draai je de backup naar hdd en USB of naar USB (moet er wel een usbstick aan de voorkant in zitten met een directory vuplus en daaronder een directory duo).

Evt. met FTP de .nfi file (komt in /media/hdd/vuplus/duo te staan) naar je pc halen.

Met USB is het super makkelijk. Bij het restoren duw je dat ding aan de voorkant er in, zet de ontvanger aan en de rest gaat vanzelf, echt reuze handig.

 
Deze neemt waarschijlijk alle settings mee, maar hoe zit het met de plugins die geinstalleerd waren.

Ik heb hier ooit eens met guido van PLI over gehad, daar wordt wel serieus over nagedacht.

 
Plugins weet ik niet want ik heb er niet op gelet of die geinstalleerd waren, maar ik heb het vermoeden van wel.

Het is een full image backup en hij neemt ook CCcam en de CCcam.cfg mee, da's feitelijk ook een addon. Zenderlijsten staan er ook in en ook de instellingen van de tuner (lnb/diseqc instellingen dus).

Vandaar dat ik denk dat de plugins tegenwoordig ook meegenomen worden.

Van wat ik zo gelezen heb over hoe het eerst ging is er veel verbetering in die backup gekomen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan