Hoe een WII om te bouwen

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
Er is me nu al een paar keer gevraagd hoe ik een WII ombouw, goed lezen, dan kan jij het ook!

Je kunt je WII op een paar manieren ombouwen, maar de makkelijkste, en tevens de veiligste manier is een WWI clip te gebruiken. Dit is een printplaatje waarin je de mod-chip plaatst. Aan dit printje zit een connector (clip) die je over de chip set van je WII drukt.

De MOD chip die ik gebruikt heb is een WASABI, omdat die alle versies van de WII ondersteund: de DMS, D2A, D2B, D2C, D2C2 (rev.2) enD2E (rev.3) en ik er nog geen negatieve berichten over gehoord heb.

Niet alle Mod chips kun je gebruiken in elke WII, dit is afhankelijk van de chip-set die in je WII zit.
Welke chipset er in jouw WII zit kan je hier terugvinden.
Heb je een nieuwe WII, kun je gewoon WASABI gebruiken.

De chip set waarover je je clip plaatst zit aan de achterkant van de dvd speler in je WII.
Het grootste probleem is dan ook het openen van de WII.
Gelukkig staan daar op internet genoeg foto’s over, of een filmpje.
Verder als in dit filmpje hoef je ook niet te gaan, de chip is nu bereikbaar.

Koop een MOD chip met Wii clip en soldeer deze aan elkaar. Zie je solderen niet zitten, bestel hem dan compleet aan elkaar gesoldeerd. Dit kost maar een paar euro extra.
Bestel ook een TRI-WING schroevendraaier mee om de schroefjes van je WII los te draaien.

Demonteer je WII voorzichtig, (als je op dit punt bent, heb je geen garantie meer op je WII....) niets forceren, gewoon je gezonde verstand gebruiken!
Druk de WII-clip met daarin de MOD chip stevig op zijn plaats, en plaats de beschermsticker.
Schroef de WII weer in elkaar, en spelen maar!

Ik heb zelf de WASABI mod chip V1.3 gebruikt, de nieuwste is V1.4
Een WII Clip en een mod-chip kan je hier Kopen.

Succes, en veel plezier met je omgebouwde WII ! :biertje:
 
Mooie handleiding, mooi genoeg om hem hier sticky te plaatsen lijkt me.:)
 
Ja deze oplossing werk goed een andere oplossing is softmodden, hierbij vervalt je garantie niet want je hebt de WII niet open gemaakt.
Je moet echter wel handig zijn met software en goed de gebruiksaanwijzing doorlezen.
 
Oef, topicje van 3 jaar geleden. Ik denk dat inmiddels iedereen wel weet dat het makkelijker is om te softmodden.
Overigens kan je garantie ook daarbij vervallen als je de originele handel niet meer terug kunt zetten en ze komen er bij terugzending achter dat er iets anders staat.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan