hoe extern hdd werkende krijgen op dream 7025

D

droopy

heb een externe 2.5 hdd aan de usb van de dream aangesloten.
deze wordt herkend is geformateerd en heb een map hdd/movie aangemaakt.
toch kan ik er niet mee opnemen.
de map hdd/movie bestaat niet of is niet geformateerd alhoewel dit is gebeurd .
hoe krijg ik deze werkend.
omdat ik er 2 heb 1 thuis en 1 op de camping zou het mooi zijn dat ik iets thuis heb opgenomen enkel de externe shijf mee te nemen en niet de dreambox
mvg droopy
 
Extern heb ik het nog nooit gedaan maar zal denk ik net zo werken als intern.
De dreambox laten formateren.
Via menu kom je daar maar dat zul je al wel hebben gezien.
 
intern geen probleem maar extern werkt het niet wordt dan herkend en daarna weer niet.
wordt die herkend kun je een opame doen maar komt die vast te ziten en kun je niets anders doen dan de stroom eraf te doen.
mg droopy
 
ik denk dat de externe schijf een pietsie te zwaar is voor de dreambox, de power die nodig is om de 2,5" schijf aan de praat te houden zou wel eens net niet kunnen lukken.

Heb je niet en 3.5" externe USB schijf met aparte voeding om te testen 0f externe USB een probleem heeft
 
denk dat je wel eens gelijk kunt hebben zal eens een test doen .
heb ergens nog wel een schijf ligen maar moet even die bestanden overzeten
bedankt voor je responce
 
heeft die externe schijf een eigen stroomvoorziening?
welke image heb je er in?
hoe heb je die gemount?
 
ja heeft een stroomvoorziening en gebruik openpli
de schijf wordt aut.herkend en kan deze formateren .
1 minuut zie je het letje flikkeren van de hdd en daarna komt alles vast te ziten.
er gebeurd verder niets dan het beeld vast zit en met de afstandbediening is niets meer te bedienen mvg droopy
 
weet je zeker dat die 2.5 inch een eigen spanningsadapter heeft of haalt hij deze uit de USB aansluiting van de 7025.

Normaal heeft een 2.5" schijf geen voedingsadapter
 
ja want deze is een 3.5 inch de vorige was inderdaad een 2.5 inch en deze heeft geen apparte voeding
 
Volgens Mij is de usb van de dreambox volgens het usb 1.0 protocol en geen 2.0.
Dit heeft met de snelheid te maken.
Gaat niet werken , alleen met een interne hdd kun je opnemen en afspelen . usb 1.0 houd dat niet bij.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan