Hoe iets toevoegen aan het init bestand.

pet123

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
63
Punten
48
Leeftijd
50
mkdir /hdd/tweedeschijf
mount /dev/ide/host0/bus0/target1/lun0/part1 /hdd/tweedeschijf

Als ik dit in type via telnet dan werkt de tweede aangesloten schijf. Echter herstart
ik de ontvanger dan moet eerst weer opnieuw mounten.

Nu kreeg ik de tip dat je het in de /var/ect/init moet zetten maar hoe kun je dat toevoegen aan
de init?

Ten eerste:
- Niet elke image werkt met deze init file
Ten tweede:
- Standaard mount opties hoor je eigenlijk in de file /etc/fstab aan te geven.

:cool: OK, so far so good. Het editen van de file gaat het mooiste met de editor vi. Hoewel deze zeer krachtig is, is het voor de beginner geen fijne editor. Gebruik je een andere editor? Zorg dat die ellendige carriage returns van M$ er niet ingewurmd worden.

:( Een mogelijkheid voor de windozers: edit het in windows en ftp het asc naar de Dreambox. (Het is behelpen, maar ik heb er niet voor gekozen iets anders dan Linux hiervoor te gebruiken.)

:p Een andere mogelijkheid voor windozers: gewoon editen, en de nieuwe file even door dos2unix halen. Natuurlijk te vinden op je Dreambox! (Evenals unix2dos.)

:) Over het gebruik van vi is meer hier op het board te vinden. Ik weet alleen niet waar. Maar van de week zal ik een hulpje voor vi bij de Tips neerzetten.

Een misschien nog leukere manier: maak een executable file op je eerste hd, waarin het hele gebeuren van mounten van de tweede hd staat. Als je een andere image erin zet, hoef je alleen die file aan te roepen, al dan niet uit een startscript. ;)

@Kerstkonijn

Bedankt voor de info. Ik heb geen kaas gegeten van linux en dacht dat een paar telnet commando's al genoeg waren maar er komt toch wat meer bij kijken.

OK, voor als je meer kaas wilt eten: De handleiding van de vi editor staat nu ook bij de Tips.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan