Hoe kom ik achter het type card??

M

madmacx

Beste lezers,

Hoe kan ik er achter komen wat voor een chipcard ik heb? Heb pas een programer gekocht en ben nu aan het experimenteren met de chip card's (klanten kaarten, telefoon kaarten, en belangrijkste mijn school chip betaal kaart) Ik wil weten wat voor een type het is en zo er mee gaan uitproberen. (ik weet het het is ileg**l om met betaal systemen te experimenteren). Wie kan mij vertellen waar ik dit soor info opkan zoeken. Google geeft een hoop links. Is er soms een programmatje wat ik kan gebruiken?

Alvast bedank voor jullie hulp.
m.v.g. MadMacx

PS ik zit op de Hoge school van Utrecht

Er is wel een verschil tussen een hoge school en een Hogeschool!!!

Bij de ene zit je en bij de andere studeer je!

Je zou eens kunnen kijken bij duwgati.
Daar staat alles over wat jij vraagt.

Of je moet toevallig een infinity programmer gekocht hebben die herkent het kaarttype vanzelf, althans de meesten.

Pas op met die schoolkaart he, dat hebben ze op Fontys hogeschool geweten hoor dat die heel simpel te kopieren was!
Puur fraude, niet doen dus.

@Franco: Nooit van gehoord? Inmiddels is er zelfs al een tijdje de Infinity II. Werkt inderdaad via USB, heel erg handig, sneller als de meeste programmers, herkent vrijwel elk kaarttype automatisch, geen voeding nodig.
Echt heel mooi handig proggertje, vooral voor bij je laptop bijv.

Klik maar eens op de linkerbanner daar staan de Infinity's online en zie je wat ze allemaal aan kunnen.
Uitstekende ervaringen mee, vooral met de II.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan