hoe kom ik terug in mijn dreambox

A

apee4259

hallo iedereen
via mijn netwerk kom ik niet meer in mijn dreambox
ik heb andere software proberen in te zetten maar dat is niet geluk hoe kom ik er terug in . aan en uit gezet maar wil niet opstarten komt op 't scherm dream multimedia
maar verder geen beeld weet er iemand raad aub
of hoe krijg ik alles verwijderd
bedankt alvast

Andere software erin en niet gelukt kom niet meer in mijn netwerk ?

Als je nu eens formuleerd wat je gedaan hebt kunnen we je helpen .

saat

ik heb een image de naam gegeven root.cramft en dat in mijn drembox var/tmp gezeten dan update sofware in dreambox
menu selecteerde image die daar staat
maar er is iets fout gegaan en kom via com miet meer in dreambox ik hoop dat dit genoeg info is

Nee gewoon een flash erase doen....
en dan kan je weer inloggen met root, dreambox..

GR Fred.

flash erase HOE MOET IK DAT DOEN
IK KEN ER HEEL WEINIG VAN
BEDANKT VOOR DE REATIE
PS KAN IK NIET ALLES OPNIEUW INSTALLEREN

Flashe Erase.
haal de spanning stekker uit het systeem, wacht 5 seconden en stop hem er weer in.

voor op zitten 3 toetsen, druk en hout de links boven toets in gedruk tot dat Flashe Erase op het scherm verschijnd.

Kan wel meer 20 seconden duren.
Laat dan de toets los en wacht af tot er op de tv iets anders dan een zwart beeld verschijnd.

Groetjes Bert

dat heb ik gedaan maar dat gaat ook niet
ik heb nu mijn dreambox laten opnieuwen installeren
alles werk weer als een klok maar heb er 25euro voor betaald
had 't zelf willen leren maar voor een uitleg is zo moeilijk te vinden
bedankt voor de reatie

Apee, d'r is nix meer zonde dan geld uitgeven wat geheel niet nodig was geweest als je de search had gebruikt!
Het spijt me als dit wat hard over komt, maar ik vind dit ronduit STOM!

• Sjerom
  • Null modem kabel kopen
  • euh... klaar

Sorry, ik heb de post niet eerder kunnen maken, dan had je je geld in je zak kunnen steken.

Maar ik wil nogmaals benadrukken dat je met search alleen al op dit forum zo verschrikkelijk veel tegen komt over de dream. En dan middels de grootste en belangrijkste searchengine op dit moment, elgoog, kom je nog zoveel sites tegen... Waar ALLE info zo allejeezus uitgebreid is uitgemeten...

echt ronduit stom...

(ik kan er niet tegen als iemand wel wil maar, door dergelijk actie geld weggooid)

Hahahaha 25 euro???, Nou het spijt me dat ik dit zeg, Maar dan ben je lekker genaait...

Door even een beetje rond te neuzen op de verschilldende internet pagina's had je voor dit geld ook wat leuks kunnen doen...

Nog beter had je even op de prachtige uitleg site van onze duck kunnen kijken en dan had je het zelf ook gekunt.

http://www.duckfiles.org/board/dreambox/DreamBox_How_To.htm

GR Fred.

Ik vindt het niet eerlijk dat jullie deze nieuweling zo hard aanpakken.

Hij heeft nu niet alleen een werkende box maar ook alle links gekregen hoe hij het de volgende keer zelf kan doen.

Noem het dan maar leergeld.

Maar er blijven nog wel een paar vragen van mijn kant, zoals zit de Dreambox in een Netwerk, welke satellieten kun jij op je schotel aan.

Ik gebruik namelijk een serieele kabel en netwerk tegelijk, waardoor het updaten van mijn dream een "Fluitje van een cent" wordt.

Groetjes Bert

ik heb mischien te veel betaald
maar niemand antwoord op mijn vraag
(veel antwoorden maar geen oplossing )
ik heb een netwerk en kan met de com in mijn dreambox key's
zetten
ik heb een schotel van 1m met motor
evocamd all in one dat ge de emu niet hoeft om te zetten
en nog iets dat ik hier niet mog zetten
(sharing)
bedankt voor jullie reatie's

@Bert : Aangezien hij niet weet waar de search knop zit, heeft hij ook niet de post bovenaan deze topic gelezen!
Stel dan een vraag die iets meer dan 1 miljoen keer al over het board voorbij is geschoten.

Dan kan je een reactie als deze verwachten.

Ik ben zeker niet beroerd om mensen te helpen, en dat geld voor ons allemaal. Maar als je zelf dan niet de moeite neemt om iets te leren.... Ja, sorry, dan brand ik je af!

@apee : De stelling die mensen nemen, is dat men een paar basis dingen weet. Dit hebben deze mensen namelijk allemaal zelf geleerd bij de links en via de methodes die ik eerder noemde. Als je een dream hent, en je gaat experimenteren, dan zorg je natuurlijk eerst dat je basis dingen weet. Je gaat van diverse boards tot 2 jaar terug lezen, en je weet alles wat je moet weten. Als de vraagsteller vervolgens zijn vraag niet op een addequate wijze formuleert, kan het zijn dat men gaat zoeken naar een oplossing. Zij zullen voor jou naar diverse boards gaan die zij kennen, en kijken of het betreffende probleem al eerder bekend is / was. Als jij het geduld van een valse kat kan opbrengen (1 DAG!) om even reacties af te wachten in vakantie tijd.....
En dan blijkt dat je gewoon totaal niet jezelf hebt ingelezen van wat de dream kan en mag... Sorry hoor...

Dan brand ik je af.

En nee, dan kan en hoef je ook niet een antwoord te verwachten.

G

Idd, er wordt de laatste tijd gewoon niet meer gelezen, en als exuus hebben ze dan, ik weet er niks van af...

Geef je dan de oplossing, doe eens een flash erase, (want ik heb dit zelfde probleem ook al eens gehad), krijg je te horen, ja maar ik kan verder niks en ik snap verder niks....

Ga dan eerst lezen, lezen, lezen...

Type voor de grap eens dreambox in bij google.com, en neem eens een dagje de tijd voor.

Ik heb veel mensen gesproken die zijn begonnen met de Dreambox, en de meeste kunnen met 1 week het ding al goed de baas, De REDEN hiervoor is gewoon dat deze mensen zich er ook een beetje in zijn gaan verdiepen.

Dus doe je best, en ga niet liggen zeiken als iets niet lukt, gewoon opnieuw proberen, en goed lezen wat er staat, en onthou;

Twilight kan het ook, dan moet ik het ook kunnen!!!!

GR Fred.

En als het dan echt niet lukt, ga dan eens de Duckchat in, dan is er vast wel iemand die je wil helpen...

GR Fred.

heeft mij ook plus minus 2 weken geduurd voor ik hem door had.

maar moet zeggen dat als je hem eenmaal een beetje door hebt het bijna kinderspel is :d

investeer wel in een nul modem kabel want die is soms goud waard.

en mocht je er niet uit komen gewoon je mond open doen.

we zijn hier om mekaar te helpen en niet om elkander af te branden

henk copycat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan