Een man gaat dood en komt in de hel terecht.
Terwijl hij aan alle mis?re denkt heeft hij de eerste ontmoeting met de duivel. "Waarom zo treurig "? , vraagt de duivel.
Wat denk je, ik ben in de hel terecht gekomen " antwoord de man.
De hel is niet zo slecht". We hebben het hier best naar de zin". Zegt de duivel.
Houd je van drank? Jazeker, ik houd van mijn borrel. Zeg de man.
Dan zal je van de maandagen houden. Maandags doen we niets dan drinken. Whisky, tequila, wijn, jenever en bier. We bezatten ons helemaal" zegt de duivel.
H?, maar dat klink goed", zegt de man.
Rook je ", vraagt de duivel. "Ja zeker" antwoord de man.
Ok?!", zegt de duivel. "Dan zal je genieten van de dinsdagen. Op dinsdag roken we Cubaanse sigaren en alle andere shag. Maak je geen zorgen om k**ker, want je bent immers al dood, weet je nog?"
Wow", zegt de man, "dat klinkt fantastisch".
Houd je van gokken?" "Dat is mijn lieveling's bezigheid".
Waarom vraag je dat", zegt de man. " Ik vroeg het "zei de duivel, "omdat hier woensdags de gokdag is. Blackjack, poker, roulette. En bedenk, al ga je failliet, je bent toch al dood ".
Houd je van drugs?". "Je bedoeld toch niet ........"Dat bedoel ik zegt de duivel. "Je maakt toch geen grapjes h?", vraagt de man wat ongelovig.
Donderdags krijg je speed, crack, xtc of je rookt een jointje. Zo veel as je maar wil. Overdosis is geen probleem. Trouwens, wat kan het je schelen, je bent toch al dood.
Joepie!!" riep de man uit en maakte een vreugdedansje. "Ik had nooit gedacht dat de hel zo een heerlijke plek was".
Ben je homo?" vraagt de duivel. " Nee......""
Ooooo!" grijnst de duivel. "Je gaat de vrijdag haten...."