Hoe krijg je de Twilight GEK????

Sja, die goede ouwe tijd !

Vroegah !!

preteorian
ook ooit ex-piraat.

Hier zit ook zo'n expiraat, Vroegah in de jaren '80 Radio Ramona, op de 103,8 fm met mrf237 en daar achter een 238, boven op die 238 een ventilator van een oude auto, die normaal voor de radiateur zat:biggrin::biggrin::biggrin: Zelf een 7 elements richtantenne in elkaar geflanst en draaien met die hap...

Het blijft mooi die tijd, en het bloed blijft stromen, ik ben verzot op muziek!!!

Yep jaren 80 100mhz mrf 237 met de 238 in de kabel olie gekoeld lol onder mijn kinds bed verstopt lol....

Daar deden wij niet aan als ze ons hadden gevonden, dan kon dat stentortje ook wel mee dat waren de duurste dingen niet die had je zo weer een ander in elkaar geflanst, maar je ander apparatuur, daar was ik banger voor! Nou ja bang...

ex piraten zat denk ik ..... heb hier zelfs alles nog compleet staan op zolder... mengpaneel zender platen spelers, enz...

kan er moeilijk afscheid van nemen, was in de jaren 80 toch de mooiste hobby.

Met mijn super stentor was ik in straal van ongeveer 6 km te beluisteren. Echter moest de voedings spanning steeds bij worden geregeld om hem op de frequentie te houden. Ook wel eens bij Paradise in Heerde geweest om te kijken naar een wat betere zender echter is het bij kijken gebleven.

Ze hebben daar nog steeds leuke dingen te koop:

Merk/Type : Rohde & Schwarz
Input : 380 V / 3 Ph.
Frequentie : 87-108 Mhz
Output : 5 KW / 10 KW
Modulatie : FM
Afmetingen : 590x760x2030mm
Gewicht : Ca. 600 KG
Aanvullende informatie : In zeer goede staat

http://www.elektrodump.nl/Data/Content/Images/Img_0218.jpg

Dat is nog wel een leuke hobby...

Maar dat gehobby met die MC27 heb ik nooit wat van gesnapt... Zal wel door mijn kennis over dat onderwerp komen.

(god wat was mijn roepnaam ook al weer in die tijd ;) )

Witte Tornado Scherpenzeel 102.4

BLY 89, en een 8 elements.

Prachtige tijd was dat... :cool:

(Sprak laatst nog een actieve piraat, maar die schijnen tegenwoordig allemaal op de midden en lange golf te zitten omdat de FM vol zit.)

Krijg het idee dat de R.C.D. ons naar de sat hobby heeft gestuurd, dan hebben ze toch nog iets goeds gedaan. Ookal kost deze hobby ook het nodige.

Radio Merlijn 102,8
Antwerpen Noord 1980-84
Great time

Ik heb hier nog een oude lampen radio staan, en nou is het zo dat je van de el-84 plus wat ander toebehoren een heel krachtige zender kunt maken...

Maar hoe dan eigenlijk?

niet doen hoor doe je net als ik zet je de hele buurt zonder stroom lol mijn pa kwaad ik voel nog dat end hout op mijn zieltje..

Nou heel krachtig denk ik niet....hoog uit 5 km met een hoge antenne.

Je sloopt gewoon het oscilator blok uit de buizenradio, en dan hang je een varicap aan de aftemspoel, deze ga je moduleren, en dan maakt je een oppikspoel, bij de andere spoel, en hier hang je de antenne aan...

Dit werd vaak gedaan in 1980, maar het is absoluut niet aan te bevelen....

GR Fred.

Maar ik was ff benieuwd, tuurlijk moet je geen el84 in elkaar bakken, dan heeft heel de straat gelijk geen televisie meer als je dat ding opstart:biggrin::biggrin::biggrin:

iedereeen heeft het maar over het verleden,ik kom maar niet van die nare verslaving af :-( in ieder elke jaarwisseling nog even de zender aan de antenne :-p
ga wel met de tijd mee leve de powerfet!

Originally posted by twilight
Zijn er nog meer "EX" Piraten op dit forum???

GR Fred.

Maar Natuurlijk Twilight zijn er meer.

Ok dan waar was ik aktief.

Te beginnen in Rotterdam :

Radio Amor toen nog een Nederlandse zender op 106.9
Radio Centrum op fm 105.5
Wereldstad Fm 100.4
Radio Continu 103.8
Ronica Fm 102.7

Volgorde zal niet geheel kloppen.

Later in Spijkenisse
Radio Metropool Fm 102

En na de verhuizing
In Rhoon

Radio Continu fm 103
en later na inbeslag name
Radio Aktief 100.9 Fm

en Als qso station als de Python op 103 fm
Al deze zenders waren in Stereo
en allemaal Zelfbouw

Ik zelf ben ooit begonnen met een josti kit
daarna een wel bekende stentor.
daarna alles zelfbouw de schema's haalde ik uit het FRM.

de meest gebruikte was een stuurzender met daarin om te beginnen de bf115 bere stabiel daarna een bf199 daarna een 2n2219 daar achter een 2n4427 daarachter een mrf237 daar kwam dan uit 3 watt met daar achter een MRF 245 daar kwam dan zo'n 80watt uit.

De laatste zenders die ik ooit gebouwd heb dat waren PLL zenders met daarachter een Module de BGY33 op ongeveer 18 watt met daar achter een dubbelle BLX15 uitgangs vermogen daarvan was zo ongveer 300 watt

Ik gebruikte meestal J antennes die werden gemaakt van koperen waterlijding pijp niet duur en werkte altijd perfect met prima staandegolf niet hoger als 1:1.2

Voor antenne kabel gebruikte ik meestal POPE 100 dit is met zwevende kern en als ik daar niet aan kon komen RG213.

De rest van de Historie is bekend ik ben gestopt bij een lokaal legaal station heb daar vanaf 1988 bij betrokken geweest tot 2003 dat was SWY.

gr,

Wilco

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan