Hoe lang mag een seca2 kaart zijn update missen?????

R

rolbird

Wie weet hoe lang een seca2 kaart zijn maandelijkse update mag missen??(dit inverband met vakantiehuisje buitenland)
Ik heb wel eens 2 maanden de kaart niet gebruikt en toen de kaart er weer in gestopt en na +/- 30 minuten was er weer beeld,
maar ook een keer niet en toen canaal+ moeten bellen.(alleen niet bereikbaar vanuit buitenland)

de datum die in het menu staat welke je kaart aangeeft mag niet verlopen zijn je dient een update op uiterlijk deze datum te hebben anders moet je naar c+ bellen die je een update geven

je kan toch ook gewoon de kaart naar nederland meenemen. je kent vast wel iemand die een decoder heeft staan. De kaart even een paar dagen voor hij verloopt in een decoder steken, en hij is weer opgewaardeerd voor een maand. Je kan het ook natuurlijk aan je sat leverancier vragen. De seca 2 kaarten zijn niet decoder gebonden.

Om een duidelijk voorbeeld te geven hoe ze het tegenwoordig doen bij C+.

Je abogegevens op je kaart lopen tot 30 sept. 2003.
Vanaf 1 september worden de updates uitgezonden en wordt de kaart geupdate tot 31 oktober 2003.

De hele maand september heb je dus de tijd.
Heeft je kaart er in september niet in gezeten, dan heb je ook geen update tot 31 oktober gehad.
Vanaf 1 of 2 oktober kun je dan niet meer kijken en krijg je ook geen updates meer en zul je moeten bellen voor de kaart weer te activeren.

Tegenwoordig heb je dus maar maximaal 2 maanden de tijd of liever gezegd... de update tot 30 september krijg je vanaf 1 augustus.
Als je 2 augustus je kaart er uit haalt, kun je die er uit laten tot en met uiterlijk 30 september. Dan MOET hij er weer in zijn geweest om de update voor oktober te krijgen.

Als ie dus 1 augustus geupdate is kun je hem de maand augustus en op 1 dag na de maand september eruit laten en krijg je op 30 sept toch nog een update.

Dat lijkt me een voorbeeld wat heel duidelijk is.:)

Bedankt dit is zeer duidelijk uitgelegd.

Nog een vraag: als ik de tuner(philips) altijd aan laat staan
24/24 kan dit kwaad (zo mist die geen update's)of is dit onverstandig.
Groetjes

rolbird.

Het kost je wat meer stroom, en als je zorgt dat ie gewoon 1x per maand een uurtje aan staat op een van de NL zenders ben je er ook klaar mee.

Bij mijn weten kan het geen kwaad, misschien ietsie meer slijtage, zal nauwelijks merkbaar zijn.
Wel moet je zorgen dat hij voldoende koelingsruimte heeft, dus niet dat er iets op of onder staat.
Het kan wel, maar veiliger is van niet, althans niet als je er langere tijd geen zicht op hebt.

Originally posted by Black Tiger
Om een duidelijk voorbeeld te geven hoe ze het tegenwoordig doen bij C+.

Je abogegevens op je kaart lopen tot 30 sept. 2003.
Vanaf 1 september worden de updates uitgezonden en wordt de kaart geupdate tot 31 oktober 2003.

De hele maand september heb je dus de tijd.
Heeft je kaart er in september niet in gezeten, dan heb je ook geen update tot 31 oktober gehad.
Vanaf 1 of 2 oktober kun je dan niet meer kijken en krijg je ook geen updates meer en zul je moeten bellen voor de kaart weer te activeren.

Tegenwoordig heb je dus maar maximaal 2 maanden de tijd of liever gezegd... de update tot 30 september krijg je vanaf 1 augustus.
Als je 2 augustus je kaart er uit haalt, kun je die er uit laten tot en met uiterlijk 30 september. Dan MOET hij er weer in zijn geweest om de update voor oktober te krijgen.

Als ie dus 1 augustus geupdate is kun je hem de maand augustus en op 1 dag na de maand september eruit laten en krijg je op 30 sept toch nog een update.

Dat lijkt me een voorbeeld wat heel duidelijk is.:)

@ BT
Ik ben bezig om te kijken hoe lang een kaart zonder update kan.
Mijn bevinding (en ik doe er iedere keer 1 maand verloop bij)
Tot nu toe heb ik expres de maand AUG de kaart niet in de decoder gehad. (terwijl de datum op kaart dus maar tot 31 AUG liep) op 3 September kaart er in, geen beeld maar na 10 min wel beeld. nu heb ik dus tot 31 Okt, ik ga nu pas weer in Dec de kaart er in doen. (2 maanden zonder update)
misschien hebben jullie hier iets aan.

gr. Frank

Wat wil je hier nou mee aantonen?????? Vind dit nou werkelijk nergens opslaan sorry..

Jawel hij wil gaan testen en er zullen mensen zijn die het wel interessant vinden.

@Frank, goed idee. Ik ben benieuwd.
Zelf heb ik de kaart in mei gekregen, update tot 30 juni gehad en in augustus de kaart er in gestoken en moest bellen om hem te activeren.

In de laatste maanden van seca1 was het zoals ik in mijn voorbeeld aangaf.
Het kan zijn dat ze het nu gewijzigd hebben en weer elke maand een update sturen en het maximum verhoogt is naar 2 maanden (dus 1 maand key geldigheid en 1 maand uitlooptijd).

Maar na 3 maanden is het dus echt afgelopen, althans deze zomer nog wel.;)

Ben benieuwd of je nu in december je update nog krijgt.

Als je een originele canaal digianaal tuner hebt, dan zit er een timer in die je kunt aktiveren.

Ga je weg, dan programmeer je er elke maand een uurtje of wat in, en laat em daarna op standby staan (niet uitzetten met de netschakelaar)

De ontvanger zal dan tijdens je afwezigheid in-uit schakelen en zodoende wordt je kaart steeds verlengd.

Misschien een tip..

He satslope dat is een goeie tip stom niet aangedacht.

Bedankt

rolbird

Gaat niet met een timer je staat standby dus je moet of d.m.v de afstand bediening of de menuknop op de tuner de tuner aan moeten zetten

Originally posted by pikkie
Gaat niet met een timer je staat standby dus je moet of d.m.v de afstand bediening of de menuknop op de tuner de tuner aan moeten zetten

Hi, ik bedoel de videotimer die geintegreerd zit in de software (menu, optie 2 geloof ik) niet een externe timer.
Dit geldt alleen voor originele c+ doosjes.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan