Hoe moet smartcard er in?

O

Onno

Ik heb een Canaaldigitaal Seca smardcard gekocht voor een ontvanger (SAB-Explorer-Cisc). Deze heb ik geprobeerd te activeren via internet. Tot nog toe zonder resultaat. Ik heb de kaart met het logo naar beneden er in zitten, terwijl de informatie van can-dig aangeeft dat dit naar boven moet. Dit heb ik gedaan omdat de Irdeto card die ik daarvoor er in had zitten met de contacten naar beneden en logo naar boven er in moest. Bij de Seca card zitten logo en contacten aan dezelfde kant, dus ging ik er van uit dat de kaart ook met de contacten naar beneden moest (dus ook het logo naar beneden). Wie kan mij vertellen hoe het zit? En kan ik de kaart dan nog wel via internet actieveren omdat ik nu zeer waarschijnlijk de puls gemist heb, en er op de site van can-dig. staat dat dit slechts een maal kan?

Als iemand zo vriendelijk wil zijn om even bij zijn ontvanger na te kijken hoe de kaart er in moet.

Alvast bedankt voor de antwoorden..Onno

 
Het gaat natuurlijk niet om het logo, maar om de contacten.

Als je vorige kaart er met de contacten naar beneden in moest, dan moet deze er ook zo in.

Ik kan me niks anders voorstellen dan dat je in het menu van je mulitcas ontvanger informatie over je kaart moet kunnen vinden, ook al is die kaart niet geactiveerd.

Als je die informatie inderdaad vind (bijvoorbeeld dat het een seca kaart is), dan weet je dus dat die er goed in zit.

Heb je die kaart netjes aangemeld (formulier opgestuurd), dan moet je kaart het binnenkort op de normale manier geactiveerd worden.

Je pre-enablement vervalt dan en inderdaad, die kan maar eenmalig gedaan worden.

Je kunt altijd nog proberen of je een medewerker van canal digitaal aan de lijn te krijgen, maar dat is nogal kostbaar, duurt wel even voor je die echt hebt en ik heb geen idee of die je dan alsnog kan helpen.

 
MAS3 bedankt. Het is inmiddels opgelost. Eerst heb ik andere firmware in ontvanger gedaan.

De kaart moest inderdaad met chip en logo naar beneden. Handleiding bij kaart zei dat logo naar boven moest. Fout van can dig. dus!

Heb kaart ondanks dat can dig site zei dat activeren niet kon omdat dat al gebeurd was toch proberen te activeren.

Daarna nog een HERactivatie gedaan, ook hier melding dat het niet kon. Na ca 5 minuten had ik beeld pffffff. Samen dus 3 MAAL MISINFORMATIE VAN CAN. DIG.

Nogmaals bedankt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan