Hoe zet ik Cccam in DM500s d.m.v fila zilla

A

Annemarie

Mijn Dm500s kan canal digitaal niet meer ontvangen omdat de Cccam er niet meer op staat.via blue panel in adons gekeken maar dat bied geen uitkomst helemaal weg.Nu wil ik de Cccam er d.m.v fila zilla client opzetten.Ik weet dat er andere mogelijkheden zijn maar ik wil deze proberen die ik noemde.Door dagen te kijken op andere forums ben ik tot de conclusie gekomen dat er veel over geschreven word maar niet voor de DM500s.Veel DM500s gebruikers komen wel met die vraag.

Dus dacht ik:ik ga even naar mijn stam forum en snijd dit onderwerp aan zo komen de vragers met dit probleem vanzelf hier.

Als het al kan d.m.v fila zilla welke Cccam moet ik dan hebben en in welke map zet ik dat neer.

Mvg Annemarie

Probleem is dat je dan al een volledige losse CCcam moet vinden die goed is en alles handmatig moet doen.

Overigens zou als het goed is een methode voor een DM7000 ook moeten werken op een DM500. Als ik heel eerlijk mag zijn vraag ik me af waarom je er nog aan beginnen wilt.

Ik zou overstappen naar Nabilo Darkstar II of Pli daar zit gewoon alles in.

Anyway, de binarie komt in /var/bin te staan genaamd CCcam_2.1.2 bijv.

Dan in /var/script zou een script genaamd CCcam_2.1.2.sh moeten staan. Ik kan je wel een inhoud van zo'n script geven, maar eerlijk gezegd wordt het tijd dat men Gemini aan de kant gaat zetten.

Dan is er evt. nog een uninstall script.

Maar waarom niet gewoon andere firmware?

Af met die duitse images raar dat ze de cccam niet meer in de addons hebben staan

ga gewoon voor pli die doen het nog zoals het hoort

zij leveren een complete image

raar dat ze de cccam niet meer in de addons hebben staan
Dat is niet zo raar hoor, dat heeft met gewijzigde Duitse wetgeving te maken, daarom doen ze het niet meer. En aangezien het Gemini team hoofdzakelijk uit Duitsland komt willen ze zich geen problemen op de hals halen.

Ja maar wat is dan bij Gemini de oplossing, moet je een extra plugin laden die verwijst naar een site buiten Duitsland waar je wel de juiste CC cam kan downloaden.

Of kun je ergens een losse CC cam downen en die handmatig installeren?

Bij de Italianen zoals Nemesis krijg je al hetzelfde je moet eerst een extra cam laden daar kun je dan CC cam ophalen lijkt me dat dan ook Nabilo zal volgen.:)

http://www.dreamboxtool.com/CCcam/

hier kan je de cccam voor gemini downloaden

de file uitpakken en op je hdd zetten

op de blauwe knop van afstandbediening drukken

instaleer lokale extensions

Ja bedankt duidelijk.

Even gekeken waar de waar de naam dreamboxtools.com geregistreerd staat dat is dus Denver USA duidelijk buiten Europa.

Is wel vervelend als je dat niet meer zo van de site kan halen, nu moet je het handmatig installeren.:)

de file uitpakken en op je hdd zetten
Kleine correctie.

De file moet niet uitgepakt worden, maar gewoon zoals hij is in je /var/tmp gecopieerd worden, dus ook niet op de hdd. Dan inderdaad via het addons menu voor manual install kiezen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan