Hoezo geen inflatie

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
932
Punten
113
Leeftijd
75
Even wezen shoppen vandaag

Schrok me de pleuris van de prijzen.

Kogelbiefstuk 34,99 de kilo (77 gulden de kilo) Zijn die beesten uitgebeend met diamant zagen??
Varkenshaasje 19,00 de kilo ( 42 gulden de kilo)
Bosje wortelen 2,99 (6 gulden 60)

Flesje rode wijn uit de supemarkt 6,99 15,50 gulden

Uien 39 ct de kilo wohaahahahahh we eten gebakken uien met kerst

Ja ik weet je moet afleren om in guldens te denken en dat laatste klopt zeker--> de gulden is gewoon een euro geworden.

En toen kreeg ik mijn loonstrookje van december te zien getypt met uien inkt, kreeg de tranen in mijn ogen

Alleen een vergleijk dat ik nu net zoveel euroos had dan guldens destijds dat duurt zeker nog 20 jaar.

Allen een vreetzame Kerst gewenst.

Wij hebben besloten om met Kerst een stampot buffet te creeren

Ja da's het probleem, de kosten zijn qua hoogte in euri even hoog als met de gulden, alleen ons salaris wordt nog in guldens uitbetaald en de prijzen zijn in euro.:(

Wij hebben voor 59 euro vlees gehaald bij de slager in Belgie, samen 10 kilo, vanalles, biefstuk, gehakt, koteletten, kipfilet etc. van elke vleessoort dus 1 kilo.
We snijden een aantal daarvan in stukjes om te gourmetten.
De tweede dag hebben we warme Ham, een grote kostte vroeger 120 gulden.
Nu kost de kleine al (2 jaar geleden 57,50, verleden jaar 60 euro, en dit jaar) 62 euro oftewel een dikke 136 gulden. Vrolijk word je er niet van.

Maar toch ook voor jou een vreetzame Kerst, dat het moge smaken en dat men mag genieten.

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is sparen om eten te kopen voor volgend jaar Kerst want alles wordt in 2008 nog effe behoorlijk duurder.

Ik weet nog niet wat het precies was, maar 1 klapkratje met nog niet eens de gekste dingen en al vlot ?80,- ???

Nou had ik dus de drank en wat ander spul als stokbrood om zelf te bakken al staan...

Moet ik morgen of vandaag eigenlijk nog wat verse groentes halen.

Is idd niet leuk meer.

Volgend jaar maar een stukje vlees als dit op mijn bord leggen denk ik, heb je iets langer plezier van. :sex:

Hmm Ik denk dat ik volgend jaar bij je kom eten , ik wil graag de borst van die Chick

BBQ. ;)

Nee boys is niet funny meer wat je moet betalen ik was voor z'n tweeen al 59 euri kwijt aan vlees,en dan de overige spullen nog niet mee gerekend....

Zoveel Pikkie? Moet je hier in Belgie komen, 10 kilo vlees voor 59,95 maar ze hebben ook goedkopere paketten.
Warme Ham eet je met zeker 6-10 mensen van, 62 euro dus maar 3 euro duurder dan je nu betaald hebt. Wat lekkere koude schotel erbij (schoteltje bij de L**l voor 6 euri) en het feest kan niet op.

Maar voor de rest.... pfffff... het is inderdaad niet meer leuk.

Is dat niet dat vlees wat in Nederland niet door de keuring kwam??

Een overheerlijke koude schotel van ruim 1,5 kilo voor 3 euro voor 4 personen:

Schil 1,3 kilo aardappelen (Aldi) 45ct (1.kilo geschild!!)

Breng deze met wat zout aan de kook tot ze net niet gaar zijn (7 ct)

Kook 4 eitjes Aldi (45 ct) 5 minuten
Laat alles na het koken goed afkoelen.

Neem een grote kom

Rasp hierin de aardappelen grof
Snipper een half uitje (7 ct) en gooi die op de geraspte aardappelen

Neem een blikje 250gr Macedonische groenten van BONDUELLE 67ct

Neem 3 flinke eetlepels Zaanse Mayonaise en schep het mengsel goed door elkaar.

Neem een schotel en pleur daar enkel blaadjes (ijsberg) sla op 25ct

Verdeel de koude prak in de lengte van de schotel en leg er gehalveerde eitjes erop.

Even een beetje mayonaise met melk yoghurt oid verdunnen en over de eitjes uitgieten .

Garneer de zijkanten met rauw kost 1,15 euro en smullen maar.

1.15 +0.25 +0.67 +0.07 +0.45 +0.07 + 0.35 = 3euro

Gegarandeerd geen maagzuur zoals die zooi van L**l vol conserveringsmiddelen

Je bent vergeten de yoghurt, eieren en mayonaise te tellen.:biggrin:

Maar het is inderdaad ook wel een leuk idee.:)

eieren stonden erbij. oke rekenen we voor de "kleinigheden" er 33 ct bij dus totasal 3,33 euro.

Maar wel een grote volle bak.

Woon je in de buurt van een bos???

Men neme een 'buks" en wat kogeltjes, en schiet een fazant of konijn...

Woon je midden in een woonwijk, dan fladderen er wel wat koolduiven rond.

Is er een weiland in de buurt, vang een schaap of koe. ( Vangen!!! en niet erop klimmen.. ) :biggrin:

Hoe je ze moet bereiden is niet zo moeilijk denk ik. ;)

En wat jou eieren betreft, daar kun je ook makkelijk pudding en dergelijke mee maken, het wit alleen al, wat suiker erbij, luchtig kloppen, is al lekker om te eten, of doe het maar even in de oven, want er zijn ook heerlijke kerstkransjes ( schuimkoek ) van te maken.

De prijzen zijn dan wel gestegen, maar volgens mij zijn er veel mensen vergeten, dat de meeste dingen gemaakt worden uit dezelfde basisbestanddelen, en daar is erg veel mee te bereiden.

Of je schiet een paar freggels....

@Freggel Woon je in de buurt van een bos???

Men neme een 'buks" en wat kogeltjes, en schiet een fazant

Nee hoor je moet een zaklamp hebben met een lange stok. met daaraan een lus (strop). als het donker is gaan de fazanten in lage struiken zitten. zoek met zaklamp. zie je er eentje. dan op zijn kop schijnen en met lus aan stok vangen.

Ik doe dit altijd rond het kerkhof daar is het lekker rustig en zitten graag in die struiken en later in die phanne.

En ander vlees haal ik uit duitsland 5 km rijden daar hebben ze nog goed vlees en niet al te duur. en tegen einde van de dag wordt het sonderpreis dus echt billig. hier in n.l gaat het tegen het weekend in de winkels weer in de vriezer en ligt s.maandags weer in de schappen

Van afprijzen dezefde dag weten ze hier niet. en vooral dat voorverpakte vlees wordt veel mee gesjoemeld. het is verre van vers. dus mijd ik alle supermarkten. ook kennis van vlees is ver weg. er staan tieners die net uit de dop zijn en verkopen vlees.

Nee laat maar zitten we hebben altijd mest dieren gehad en weet heus wel wat een goed stuk vlees is.

Dat vind je niet meer ook niet bij edelslagers want ze slachten zelf niet meer maar gewoon vraag en aanbod. zelfs noodslachtingen verwerken ze. als het inkoop maar goedkoop is.

Eetse Grtz/

Het gaat niet alleen om de KERST zorg ervoor dat je dadelijk nog meer geld mag leveren aan je boodschappen als je voor 50 euro net een tas vol hebt mag je blij zijn dadelijk is het voor 75 euro net een volle tas in plaats van 50 euro........

Kijk vb maar aan je zeikte kosten verzekering en etens waren etc...

En je verdiende geld gaat helaas niet mee met de inflatie.....dus ik wens hiermee iedereen heel veel succes....

Gr,
Deliyurek007

en het gebeurd allemaal sluiperende wijs

Eerst met veel bravour 1000-en artikelen verlagen vanwege concurrentie en dan heel sneaky de boel weer langzaam cent voor cent vehogen.
Wie weet nu nog de prijzen van vlak na de verlagingen.

Dit jaar is er 15 % meer uitgegeven aan Kerst.

We vreten ons helemaal vol maar dat deden we 10 jaar geleden ook al,

Alleen het prijskaartje !!!! daar hebben we geen vat op.

WE WORDEN VRESELIJK GENAAID..

Loonstookje zal in januari hetzelfde blijven Ja NETTO Bruto er 5% bij en NEtto hetzelfde.

Leve de schatkist!!

Ze hebben eens gezegd drie kwart van jou loon halen ze je af door allerlij lasten, en een kwart voor sommige nog minder moet je van vreten.

Die driekwart daar beschik je niet meer over. en dat word nog steeds erger de gevolgen van de financiele crisus in de v.s werkt ook door in de rest van de wereld.

Dus we zijn er nog lang niet. en die 15% meer aan kerst uitgegeven is kwats. alles is toch duurder geworden. dus betaal je ook meer.

Elk jaar meer aan sint kerst enzz. ja meer betalen, en minder koopwaar.

Laten we het maar niet over het loonstrookje hebben, economie gaat voor de wind, maar minder in het zakje. ook hier heeft de schatkist de beste papieren. olso top amtenaren.

Maar dit hebben we aan ons zelf te danken grotensdeels. waar zijn onze partijen??die vroeger verzet boden. nee die zijn er niet meer. want diezelfde plukken nu ook van de situatie. we zijn weer af bij toen. ze willen het verschil terug van meneer en arbeider. en wie geld heeft kan straks ook gezondheid betalen (zorg)

De rijken worden rijker en armen armer. *EENDRACHT MAAKT MACHT LEEFT NIET MEER*
Het is graaien wat je graaien kent maatschapij. dit lijdt op den duur in een onvoorspelbare situatie. hopelijk maak ik dit niet meer mee.

grtz/

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan