@home Zundert en omg. Ruchpen.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Zitten er hier op het bord duckers die in de buurt van Zundert of Ruchpen wonen? En ook problemen hebben met de verbinding van @home, want er schijnt in onze omgeving een probleem te zijn waar ze bij essent niet uit komen. Bij mij valt meerdere malen per week alles weg en bij de helpdesk kom je ook geen meter verder, kost trouwens al net zoveel als het bellen naar c+!
Graag van jullie een antwoord, als er zijn, want met iedere keer 1 of 2 telefoontjes lossen ze het niet op.

Groetjes Corne.

Dat vindt ik dus jammer dat niemand bij mij in de buurt dit probleem heeft, die of niet op het duckboard zit of @home heeft.

Maar nu ben ik dus benieuwd of dit buiten mijn omgeving bij anderen ook voorkomt, want ze hebben mij een en ander uitgelegd.

Bij ons valt in de pieken de verbinding weg, en met name bij de nieuwe Motorola modems! Nou is mij dus verteld dat als we internet opgaan dat we doordat de computer niet aangesloten is in een geaard stopcontact dat wij met zijn allen teveel aarde wegtrekken uit de kasten trekken waar wij op zijn aangesloten, er komt teveel ruis.

Nu heeft Essent blijkbaar dus twee keuzes:
1:Of alle klanten aarden hun computer.
2:Of hun slaan bij alle kasten een aardingsdraad erbij.

Ik vindt dit van de zeide van Essent een raar verhaal want sinds 2 jaar is bij ons alles vervangen door glasvezel en alle kasten die buiten staan zijn ook vervangen, toen dit gebeurd was waren wij, hier in Zundert klaar voor het snelle internet...

Blijkbaar niet dus.

Mijn vraag is dus of er ook anderen zijn die met een soortgelijk probleem zitten?

Groetjes, Corne.

Ik heb wel een probleem met @home.

Probleem is dat de kabel van Rucphen (Sprundel) naar Klein Zundert bij mij door de oprit loopt, maar ik niet aangesloten ben.

Gr,
Kale_Sjaak

Da's het nadeel van koppelverkoop.
Dan zul je dus een kabel aansluiting bij je thuis moeten nemen. Zonder dat krijg je zowieso geen @home.

En dan zal er wel weer het nodige bakkelijen gaan gebeuren wie de aansluiting moet betalen.
Als de grond onder de oprit echter jouw eigendom is, dan kun je van mening zij dat je een dubbele garage gaata bouwen ofzo, of nog een grotere kelder onder je huis en dat je dus daar wenst te gaan graven, het is immers jouw grond.

Als daar een kabel ligt, moet ie blijven liggen, maar je kunt er dan misschien wel pacht voor vragen of anders een regeling treffen dat je van je "bouwplannen" af ziet vermits zij voor hun rekening dan een aansluiting naar jouw huis leggen.:)

@ Freggel,

Ik heb wanadoo Casema in Etten-Leur, ook met Motorola en ook met exact dezelfde problemen.......

Groeten,
Bert

mijn overbuurman heeft ook datzelfde probleem met de moterola iedere keer de verbinding weg.

met casema in utrecht

ik met mijn com21 modem heb nergens last van.

gr blokker

ik met mijn com21 modem heb nergens last van.

en dat heb meer mensen horen vertellen, ook iemand die via wanadoo in etten-leur met een com21 op internet zit, zonder probs.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ??

Bezoek deze website maar eens en je geeft je spontaan op voor een ADSL abo !

http://www.troublesathome.nl

Is het de verbinding of emailserver niet dan wel om de service.
In de toekomst zal het alleen beroerder worden met de kabel tenzij 50% opzegt.

( moderator dit is geen commerciele link maar een website van ontevreden @ slome klanten )

Ik weet niet waar jij zit zundert??????
Maar ik zit in achtmaal heb af en toe het zelfde probleem ik zit hier met een router met drie computers!
Maar ben er achter gekomen als ik de router aan laat staan ik na 2 a 3 dagen ook geen snelheid meer heb!
En als ik hem uit zet en daarna weer aan samen met modem(ook motorola) heb ik gewoon weer normale snelheid!
Ik weet niet heb jij ook een router?
Zo ja probeer eens de stekker eruit en dan weer erin mischien helpt het!

@oosseld, de stekker eruit trekken geeft bij mij totaal geen effect,
maar vooralsnog lijken hier de problemen weer opgelost te zijn.

Er was in het begin van dit jaar een storing in Roosendaal, dit is volgens mij nu gerepareerd, en volgens mij nu "eindelijk"ook eens deugdelijk, want ik zit nu sinds enkele weken aan de door hun beloofde snelheid.

En ja zoals enkele al zeiden het probleem zit hem niet in de com21, maar gewoon in de motorola's, misschien dat ze daar bij @home eens wat aan kunnen doen.

Adsl komt hierdoor voor mij steeds dichterbij.....

neem adsl ben je gelijk van@home af
draait hier al 1,5 jaar probleemloos
veel mensen hier in gem rucphen klagen over @home

gr metropar

ik heb zelf ook een motorola modem maar dan van upc
ik heb hetzelfde probleem gehad en zag dat er vele ook hetzelfde probleem hebben/hadden
na wat onderzoek kwam ik tot ontdekking dat zeker 60% van het wegvallen van de modem een beetje eigen schuld is of het verkeerd installeren van het modem
het beste is je modem als eerste op je kabel aan te sluiten en dan nog het beste met een dikke coax kabel dus niet een dun kabeltje wat je voor tv of radio gebruikt
deze dikkere kabels laten minder ruis door
laat dus eerst je kabel naar je modem gaan het beste is ook zo dicht mogelijk bij de aansluiting van je kabel (waar hij je huis binnen komt) ? 1 meter is het beste.. dan pas ga je splitten naar tv.
zo hou je een hele hoop ruis tegen en trekt je tv niets weg van je modem .. op deze manier heb je de optimale verbinding
beter een lange utp kabel dan coax :) coax is meer storing gevoelig dan utp
nog 1 tipje .. ik hoor wel vaker dat men een antenne versterker gebruikt om een beter signaal te krijgen op de modem ... doe dit nooit !!!! geeft alleen maar meer storing.
wil je weten wat je modem zoal aan ruis heeft ??
open je explorer en typ http://192.168.100.1
dat is het adres van je motorola modem klik daar op signal
hier kan je goed zien wat je modem doet
vervang eventueel je coax kabel en kijk dan of het signal beter is.
hier werkt het allemaal prima nu
geen uitval meer :)
suc6

D-SQUAD: Hetgeen wat jij uitlegt ben ik volkomen met je eens dat is de manier om de hele boel aan te sluiten, vandaar dat ik een maat van me heb ingeschakeld om de boel aan te leggen, deze werkt namelijk bij een kabelbedrijf en heeft i.p.v de spullen die @home erbij levert, het degelijke materiaal gebruikt.

Daar zit hem het probleem dus niet, waar het wel precies zit daar ben ik het nog niet over uit, maar ik kan nu op dit moment aan een com 21 komen, dus ik ga deze maar eens proberen of dat er verschil in zit.

Originally posted by oosseld
Ik weet niet waar jij zit zundert??????
Maar ik zit in achtmaal heb af en toe het zelfde probleem ik zit hier met een router met drie computers!
Maar ben er achter gekomen als ik de router aan laat staan ik na 2 a 3 dagen ook geen snelheid meer heb!
En als ik hem uit zet en daarna weer aan samen met modem(ook motorola) heb ik gewoon weer normale snelheid!
Ik weet niet heb jij ook een router?
Zo ja probeer eens de stekker eruit en dan weer erin mischien helpt het!

Als kabelinternet ergens moeite mee heeft dan is het wel met een netwerk.
Let maar eens op dat als er ook maar 1 van de 3 aan het uploaden is de andere 2 aansluitingen compleet in mekaar klappen.
Zolang alle 3 alleen downloaden (surfen) zou er geen probleem mogen zijn.
De snelheid wordt dan wel 3x zo langzaam.
1 pc 100%
2 pc 50%
3 pc 33% snelheid over als ze aan staan.
Op zich logisch.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan