Homecast HS8100 PVR de eu of de CD versie?

D

dj61vm

Wil graag overstappen naar HD en ben onder de indruk van de Homecast HS 8100. Ik wil eigenlijk niet de Canal Digitaal uitvoering (te beperkt) maar ben wel huiverig voor problemen als ik een buitenlandse uitvoering koop ( heeft natuurlijk ook een financieel voordeel ;) Ben ik nu ten onrechte bang gemaakt door de CD sponsoren of zijn er echt problemen te verwachten.

groet DJ

 
Hoi DJ.

Je ervaart nu de houdgreep (en das nog heel netjes uitgedrukt) van CDS.

CDS geeft je de zekerheid dat je systeem zal werken als je een door hen ondersteund gebruikt.

CDS ondersteunt ook de CDS CI module.

Maar ze houden wel het voorbehoud dat als de module niet werkt, dat aan de ontvanger waar ie inzit ligt en jij het dan maar lekker moet uitzoeken.

10 jaar geleden gaven ze ook zulke garantie.

De (SECA) ontvangers die je toen kon kopen, worden nu niet meer ondersteund, dus de garantie dat ie altijd zal blijven werken vervalt na een jaar of 8 (want ze ondersteunen die ontvangers van toen al een tijdje niet meer).

Verder bepaalt CDS dus wat jij allemaal kunt zien (en vooral ook wat niet).

CDS had niet verwacht dat het wisselen van de kaarten zou leiden tot grote problemen.

Aangezien ze nog maar 2 keer eerder van coderings systeem gewisseld (of updated) zijn, was het ook niet te verwachten dat die derde keer wéér met zoveel problemen zou gaan natuurlijk.

Maar nu ligt het aan de helft van .NL, met hun illegale ontvangers.

Als je een ontvanger neemt die EU firmware erin heeft, dan ben je dus met illegaal spul bezig aldus CDS.

Dan zoek je het ook maar zelf uit als het niet werkt.

Maar het is heel simpel hoor.

Jij wil tenslotte toch zelf kunnen bepalen waar je wel en waar je niet naar kijkt.

Dus als je naar een exotisch programma wil kijken, dan moet je dat vooral doen.

Daarvoor heb je wel een ontvanger nodig die niet beperkt word door de achterlijke beperkingen die CDS je oplegt.

Persoonlijk zou ik het dus wel weten.

Lekker gaan voor de EU versie.

Als CDS dan niet werkt, jammer voor CDS.

Want dan heb je tenminste nog keuze genoeg.

Er is trouwens niemand die zegt dat je problemen zult krijgen, maar àls je ze krijgt dan ligt het dus aan jezelf.

Je hebt ook niets aan de "garantie" van CDS, want ze vertellen dat ze bij problemen ervoor zullen instaan dat die worden opgelost.

Maar hoe ze dat dan zouden doen word niet verteld.

Dus als je probleem dan 2 maanden duurt terwijl CDS ze probeert op te lossen, hebben ze zich "netjes" aan hun woord gehouden.

 
Je bent niet bang gemaakt door de CDS sponsoren maar het ligt toch wel voor een deel aan je eigen handigheid.

De CDS versies zijn behoorlijk beperkt maar als je alleen naar de Nederlandse kanalen wil kijken en zenders die in de Fastscan lijst staan is er geen enkel probleem dan zou ik de CDS versie nemen.

Dus je kunt dan altijd zo een nieuwe zenderlijst in de CDS volgorde van de satelliet afhalen.

Bij de niet CDS versie zal er wel geen Fastscan optie opzitten en krijg je de zenders allemaal door elkaar ingelezen in je ontvanger en moet je ze zelf op volgorde zetten.

Mij is niet bekend of er een editor beschikbaar is dat je ze op de computer netjes kan sorteren en vervolgens weer in de ontvanger uploaden maar dan ben je toch nog wel een tijdje bezig als hij alles inleest heb je een 900 kanalen alleen op Astra1 op 19.2 oost die je sorteren moet.

Echte problemen zijn dus niet te verwachten maar wil je het makkelijk of zie je niet op tegen een beetje werk en ben je handig met zulke dingen.

 
Dank voor de reacties. Daar kan ik wat mee. Na een jaar 'satellieten' met 2 niet gecertificeerde ontvangers (Relook 200s en Arion 9400 duitse versie) vind ik mezelf al een beetje handig op dit gebied. Liever zo min mogelijk beperkingen dus ik ga niet kiezen voor de CDS versie.

Groeten DJ

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan