Hulp bij DreamBox

D

DamagingJeffo

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en ik zou graag willen weten hoe je een Dreambox instelt.

Ik wil de Dreambox DM500S kopen en deze dan aansluiten.

Maar ik heb een paar vragen:

*Heb ik hier dan speciale spullen voor nodig?

*Is het niet erg, als je een ziggo abonnement hebt?

*Zenders ophalen, kan ik dat zelf doen, of m oet ik dat laten doen tegen betaling?

(is de Dreambox DM500s wel goed?)

Alvast bedankt

Allereerst welkom op Satellite Fun DamagingJeffo.

Om je vraag goed te kunnen beantwoorden moet ik weten wat je precies voor Dreambox500 wilt hebben. Ik zie je namelijk spreken over een Ziggo abonnement. Als je de Dreambox voor je Ziggo abonnement wilt gebruiken moet je een C versie (bijv. DM500C) kopen.

De DM500S is voor satelliet ontvangst. Deze kun je gewoon naast je kabel aansluiting gebruiken dat is op zich geen probleem.

Zenders ophalen kun je gratis doen, kun je door de Dreambox laten zoeken of kant en klare zenderlijsten downloaden. Deze zijn gratis en op vele plaatsen te vinden.

Wat je verder nodig hebt is afhankelijk van wat je met je ontvanger wilt gaan doen.

Als je bijv. naar de Nederlandse kanalen wilt kijken dan heb je een abonnement van Canal Digitaal nodig.

Nadeel daarvan is dat je ontvangst mogelijkheden met een DM500S dan beperkt zijn omdat Canal Digitaal de meest leuke pakketten allemaal in HD norm aan het uitzenden is. Daarnaats zijn de maandelijkse prijzen op zich wel te doen maar de eerste aanschaf van zo'n kaart is wel erg duur te noemen, zoniet eigenlijk TE duur aangezien je verplicht wordt om apparatuur te kopen (een CI module of ontvanger van CD) die je niet nodig hebt.

Dus vertel ons wat meer over wat je er mee denkt te gaan doen, dan kunnen we je beter antwoord geven.

Hoi,

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik wil met de dreambox kanalen (film 1 enzo).

Wat heb ik hier dan allemaal voor nodig?

Gr. DamagingJeffo

Persoonlijk zou ik dan doorsparen en een DM500HD nemen aangezien HD toch de toekomst heeft. Is wel iets duurder maar dan heb je ook wat.

Je hebt een schotel nodig, een lnb of als je de HD zenders wilt ontvangen een duo-lnb, eentje die Astra 1 en 3 kan ontvangen.

Verder heb je een abonnemenstkaart van Canal Digitaal nodig. Je moet al geluk hebben als nog ergens een handelaar deze los voorradig heeft want normaliter moet je die al weer samen kopen met een ontvanger of een CI module.

Kosten voor kaart en CI module liggen rond de 125 euro dacht ik. Daar komen dan nog eenmalige activatiekosten bij en de kosten van je pakket.

Wil je de illegale methode gebruiken, da's externe cardsharing, heb je kaart en abonnement niet nodig, doch verder uitleg daarover geven wij op dit forum niet, dat is tegen onze regels.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan