Hulp gevraagd bij het installeren van UBUNTU 12.04.LTS server

BeBro

New Member
Lid sinds
24 jun 2009
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
75
Mijn kleine pc is gecrasht en hierop stond  UBUNTU 12.04.LTS server.
Nu heb ik een SSD HD gekocht en gemonteerd.
Het pc-tje was ge?nstalleerd door mijn zwager en die is onverwacht overleden.
De DVD met de software heb ik nog wel maar er staat zo veel op waardoor ik niet weet wat er wel of niet
ge?nstalleerd moet worden.
Wie wil me helpen.
 
Sorry niet eerder je bericht gezien. Voor zo ver nog van toepassing: je kunt bij ubuntu online een dvd versie (.iso bestand) downloaden. Die op een dvd branden en dan de pc met die dvd opstarten. Rest wijst zich vanzelf.
 
rest wijst vanzelf, dus niet. De DVD heb ik nog van mijn zwager.
wat moet ik wel en wat niet installeren.
Een desktop versie is dat het zelfde als een server versie.
graag hulp eventueel via teamvieuwer.

  Gr. Benny
 
Er is toch een prachtige wiki met veel info: klik

Wat je vraag betreft en uit die wiki:

Desktop-CD:
De Desktop-CD is de CD die de meeste mensen zullen willen gebruiken. Deze CD laat u Ubuntu uitproberen zonder de huidige configuratie van de computer te be?nvloeden. Als Ubuntu u wel bevalt, kunt u vanaf deze CD Ubuntu ook direct installeren.

Server-CD:
Vanaf deze CD kunt u de Ubuntu-Server versie permanent installeren. Deze versie is niet geschikt voor de doorsnee gebruiker, maar is handig als u bijvoorbeeld een webserver wilt draaien.

 
Server-CD:
Vanaf deze CD kunt u de Ubuntu-Server versie permanent installeren. Deze versie is niet geschikt voor de doorsnee gebruiker, maar is handig als u bijvoorbeeld een webserver wilt draaien.

Hier gaat het wel om.

  Grt Benny
 
Ik ben nog steeds zoekende en als diegene die me kan helpen er een vergoeding voor wil is dat ook bespreekbaar.

  Gr. Benny
 
In je 1e bericht schrijf je over een server. Dan installeer je toch de server; alles wat nodig is, wordt geinstalleerd. En je kunt later altijd dingen toevoegen (of verwijderen).

Zoeken (in terminal met bijv. putty) met:

apt-cache search [naam software (evt met asteriksen)]

Installeren met:

apt-get install [naam software]
 
Wat voor servers wil je eigenlijk installeren en waarom perse Ubuntu en geen Centos?
 
Waarom UBUNTU, is de ervaring en deze was wel goed, een andere moet ik ook wee rmee  leren werken
 
UBUNTU is ge?nstalleerd met alles wat er bij hoort door vrienden uit Duitsland.
Het servertje draait perfect.
Voor alle tips nog bedankt.
Grts  Benny
 
Wel regelmatig de software e.d. updaten met:

apt-get update && apt-get upgrade

en daarna

apt-get dist-upgrade
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan