Hulp gevraagt bij dreambox script

P

Ptje

Ik lig al enige tijd te klooie met een script voor de dream. Ik kom er alleen niet mee verder. Als ik het volgende via telnet naar de dream stuur, vind ie een string met de data die ik var/etc/serverversion heb staan.

grep -f var/etc/serverversion /var/tuxbox/config/newcamd.conf

maar als ik een trefwoord wat in die file "serverversion" staat, terug vind in de newcamd.conf, wil ik daar een reactie op maken en dat wil niet erg. Ik had onderstaand in gedachten, maar dat wil niet.

#
if [ grep -f var/etc/serverversion /var/tuxbox/config/newcamd.conf ] ; then
echo "User found!"
else
echo "No user found"
fi

Iemand goede ideeen ?

Ik ben niet thuis inet het programmeren op die manier in linux maar het volgende valt me op.
Je geeft een grep commando wat een bepaald resultaat oplevert.
Wat je daarna in het script gaat doen is in feite een commando geven met een if regel en je wilt daar mee verder maar je geeft geen resultaat aan.

Bijv. if commando -> geeft als resultaat xxxx
echo zus
else
echo zo
fi

Wat ik nu dus mis is die resultaat opdracht, iets als if [grep etc] == uitkomst; then.

Even eenvoudig gedacht he, zoals gezegd ben ik ook niet goed thuis in dit soort scriptjes onder linux.

Deze regel gewoon in telnet werkt, maar ik krijg die niet werkend in een script. Ik wil dus greppen met de woordenlijst uit var/etc/serverversion
Daarvan wil ik weten of die in var/tuxbox/config/newcamd.conf voor komt.

Alleen if grep -f var/etc/serverversion /var/tuxbox/config/newcamd.conf
dan verslikt ie zich.

deze regel moet tussen [jes] of "jes" anders gaat het niet goed, maar heb al zoveel geprobeerd.

Als die grep regel gewoon wel werkt, dan moet er toch ook een uitkomst uit komen of niet?
Ik heb zelf die "serverversion" niet anders kon ik eens kijken wat het precies aangeeft als die regel uitgevoerd wordt.

Eens iets anders proberen.
if
[grep -f 'var/etc/serverversion /var/tuxbox/config/newcamd.conf']
etc. denk er aan dat er achter newcamd.conf ook nog een ' (apostrof of hoe schrijf je dat) staat voordat het afsluithaakje komt.

Die serverversion is gewoon een file met daarin:

#Versions on server
UPDATEVERSION 4
SETTINGSVERSION 7
#
#Wordlist
ptjehobby dream

Die ptjehobby dream moet natuurlijk wel een user en pass zijn die in je newcamd.conf voorkomt, anders heb je geen output uiteraard.

Ik heb dat eens aangemaakt, maar als ik dan doe van:
grep -f /etc/serverversion /var/tuxbox/config/newcamd.conf
dan laat hij me de hele newcamd.conf zien i.p.v. alleen de door mij ingestelde naam en wachtwoord in de newcamd.conf.

Dan staan er waarschijnlijk ook lege regels in de "serverversion"

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan