Hulp gezocht bij mijn Dreambox

A

andrew71

Ik heb een dreambox 500

Maar heb sinds een maand geen beeld meer alleen BVN.

heb een Card via Canaldigitaal maar daar is ook niks mee aan de hand en ik heb

SNR 77

AGS 88

Ber 18000 en soms springt hij weer op 0.

Graag hulp want ik wordt gek van de belgische zenders alleen.

Andrew71

Hoi Andrew,

Welkom op ons forum.

Ik wil je er even op wijzen dat je voor je vraag even een nieuw topic had moeten starten, het is in fora land namelijk niet netjes om in een bestaand topic wat ook nog afwijkt van jouw vraag "in te breken"

Om je vraag te beantwoorden hebben we toch wat meer info nodig, op welke zenders krijg je geen beeld?

Op welke satellieten ben je aan het kijken.

BER wil zeggen (B)it (E)rror ®ate

Dat betekent dat het signaal te veel fouten bevat waardoor het niet juist ontvangen wordt.

Je zou kunnen kijken of je schotel nog volledig goed staat uitgericht.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je LNB wellicht niet helemaal jofel meer is

Wat ik je kan aanraden is je installatie volledig na kijken, en dan beginnen bij de LNB, uitrichting controleren en zeker ook je kabel nakijken.

Dus alles van boven naar beneden checken .

Groet,

Wing

Eerst welkom op het board.

Het bericht snap ik niet helemaal een hoge BER duid er op dat de schotel niet helemaal goed staat maar als je wel BVN ontvangt moet hij haast wel goed staan.

En je hebt wel de Belgische zenders en een kaart van CanalDigitaal dat snap ik nog minder in een DM500 past maar één kaart dus hoe doe je dat.

Je kunt wel info krijgen uit de kaart dus op welke datum staat het?

Als alles op 1990-1991 staat is de kaart uitgeschakeld.

Oeps ik zie dat we gelijk posten @Wing:)

@andrew71, allereerst welkom op het forum, ik heb zoals Wing39 terecht opgemerkt heeft jou vraag verplaatst en er meteen een nieuw onderwerp van gemaakt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan