Hulp op afstand.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Vandaag heb ik iemand geholpen met hulp op afstand op een Dreambox.
Ik heb hier Nabilosat Darkstar 2 op ge?nstalleerd maar het zal ongetwijfeld werken op andere images.

Met TeamViewer 5 toegang verkregen tot de externe computer en via DCC (moet op de externe computer zijn geinstalleerd) heb je dan volledige toegang tot de externe Dreambox en het is als of je op je eigen Dreambox werkt.
Met het IP van de Dreambox in de browser (via de externe computer) kan je dan andere dingen wijzigen. Zo kan je ook de SoftCam wijzigen en nog veel meer .

Als het moet zou je zelfs alles opnieuw kunnen installeren op afstand, hoewel het beeld helaas (nog) niet zichtbaar is om de configuratie van de Dreambox op afstand in te stellen.
Maar voor hulp bij eventuele probleempjes is dit een leuke oplossing om iemand op afstand te helpen .

Grt. Parabolica.

Teamviewer 5 is inderdaad een goed programma en i.s.m. Teamviewer manager is het helemaal top.
Ik heb een zakelijke licentie en het scheelt mij enorm veel reistijd.

Het gaat mij nu zeker reistijd schelen.

Troubleshooting is leuk maar wordt nu nog leuker omdat je alles op afstand kan doen en aanpassen. Daarom meld ik het ook even want meestal zit je te rommelen met poorten open zetten etc. Een file updaten is nu kinderspel als er onvoldoende kennis bij de gebruikers aanwezig is.

Grt. Parabolica

ik heb vraag kun je mij ook helpen?
ik wil graag weten hoe je dreambox 500s als die helemaal leeg is kanalen alles.hoe je moet instaleren en met welke programmas.doe je dat

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan