Humax 5400 voeding

R

RobKroot

Ook ik heb hier een voeding met wat ontplofte elco 's en een ontplofte zener.

Nu zie ik hier een onderdelenlijstje staan en heb hierover een vraagje.

c 15 is hier namelijk 680 mu maar in jullie lijstje staat 470 mu. Heeft dit een specifieke reden?
 
Op mijn schema 680uF 25V 105*C.

Meestal worden de elco,s van een oude type supply vervangen door exemplaren met een hogere voltage.

ZD2=1N5239B 9,1V 500MW.
ZD3=30V 500MW.


Grtz/sth.
 
Oke, hij doet ut weer, toch goedkoper dan een vervangende voeding. Alleen die mosfet in de regeling wordt wel errug heet, is dit normaal? Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat hier een modificatie voor bestaat.
 
pc ventilator plaatsen,en de hitte afzuigen ,dit zou te zien moeten zijn op het voormalige forum van kamardksi of te wel josje 01
 
Die super koeling genaamd van omega is een lap middel. tevens het gezoem van die ven. wordt je niet vrolijk van.

Je belast de voeding meer met enkele of meerdere vennen.

Gewoon de condensators op de power supply in voltage verhogen.en grotere koelblok monteren.die de warmte beter afvoeren.

Mijn voeding straalt 50% minder warmte uit dus is pislauw.


grtz/sth.
 
Ik mag van mijn katten niks wijzigen aan mijn humax ze slapen er op.
 
Kacheltje

--------------------------------------------------------------------------------

Ik mag van mijn katten niks wijzigen aan mijn humax ze slapen er op.
_________________________________________________________________________


Hopelijk liggen ze niet op een beeldbuis tv, heb hier wel eens tv.s waar complete vachten van die beesten in zitten.

En en goeie brandverzekering is niet weg te denken.

Nee geen beesten op electronica hier. hoewel ze lekker warm willen liggen zijn er wel andere plekjes in huis.

Ik zag laatst bij iemand die had een speciale mandje gemonteerd aan de cv radiator en lagen daar gebroedelijk in te pitten.

grtz/sth.
 
Ik heb geen beeldbuis tenminste niet zo'n dikke dus op de tv passen zij niet. Tv te klein en kat te groot(noorse boskat)

Nee er ligt er altijd 1 boven op de Humax wel vervelend als de staart voor de IR sensor ligt want dan werkt de afstands bediening niet.

2x per jaar maak ik hier alle electronica inwendig grondig schoon (incl. wasdroger)dus met brand valt het wel mee denk ik vind dan niet veel vervuiling.

Ja ik heb rookmelders jullie ook

groeten dustie
 
oke dusty heeft binnen kort twee kale katten....

tja de humax word heet das een bekend probleem van de humax.
maar door de elco,s iets zwaarder te maken word de voeding stabieler,en ook minder heet.
de voeding is er hier al 3x uit gewipt...en steeds de elco,s...na deze iets zwaarder gemaakt te hebben geen last meer.
grtz freak.
 
Mijn humax even afkloppen is al zeker 6 jaar ingebruik hele dagen radio of tv nog nooit problemen gehad hopen dat het zo blijft
 
Hallo mensen,
ik heb hier een IRCI-HUMAX 5400 Z waarvan de voeding stuk is
ik zou wel hulp willen gebruiken.

mvg. Mussii
 
hallo ik heb nog wel een humax5400 te koop.als je belangstelling heb .doe dan maar een pm
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan