Humax + eindversterker ??

D

dr oetker

IK durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand dit al eens geprobeerd, dus zonder voorversterker, of iemand met verstand van zaken ?

bvd maurits
 
Kun je iets meer uitleg geven omtrent wat je bedoelt met eindversterker of voor welk doel je die eindversterk wilt gaan gebruiken?
Is het voor geluid of iets anders?
 
Ja gewoon audio, ik bedoel dus highend buizen of solidstate eindversterker, ik weet niet of er signaal genoeg uitkomt
 
A.u.b. nooit hele berichten quoten, is nergens voor nodig, zeker niet als je reply er al meteen onder staat.:)
Daarom heb ik hem effe verwijdert.

Om terug te komen op je vraag.
Ik denk dat er wel genoeg geluid uit zal komen. Als het goed is, dan sluit je namelijk de eindversterker aan middels de audio tulpstekkers (L en R) achter op de Humax.

Het is mij persoonlijk niet bekend of de volumeregeling van de Humax ook deze tulpstekkers verzorgt, maar ik denk het niet want dat is normaliter niet gebruikelijk.

Of de Humax dan voldoende uitgangsvermogen levert om je eindversterker aan te sturen (als daar geen volumeregeling op zit) is dan de vraag.
Helaas zijn me deze gegevens niet bekend, maar wellicht is er iemand anders die je het uitgangsvermogen van de Humax op deze tulpstekkers kan vermelden. Zal wel niet zo gek veel zijn, vermoedelijk nog geen watt.
 
De volumeregeling werkt wel op de tulpstekkers, zo doe ik het nu ook, volune regelen met de ab, dus het regelen is het punt niet.
ff voor de duidelijkheid , ik gebruk nu een gewone versterker
 
klopt, de tulip wordt ook aangestuurd middels de volume regeling. en met een normale versterker werkt het prima.
je kunt natuurlijk ff meten hoeveel signaal eruit komt ?

groet
kamaradski
 
Originally posted by dr oetker
IK durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand dit al eens geprobeerd, dus zonder voorversterker, of iemand met verstand van zaken ?

bvd maurits

Is niet aan te raden.Impedantie en uitgangsspanning zijn niet goed genoeg voor een eindversterker,zeker niet voor een high-end.
Uitgangsspanning is namelijk te hoog en moet dus eigenlijk eerst geregeld worden door een regelversterker oftewel een voorverserker.
Maar op de vraag of ie het doet,ja,hij zal het wel doen,maar waarschijnlijk vervormd en veel te hard.
 
Originally posted by dalton
gewoon de humax op de surroundset werk goed
gr dalton

met zo'n boombox en vijf melkpakkies ? nee dank je, ik hoor het weleens bij de buren, tis gewoon schunig, kijk trouwens toch nooit films
 
Ik hoor het geluid van de Humax, digitaal naar een Yamaha V560 en B&W boxen: SUPER!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan