humax en disecq 1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

assie

Vandaag heb ik me bezig gehouden met het installeren van 2 LNB's op 1 schotel. Ik heb de schotel goed kunnen uitrichten, want zowel bij het apart uittesten van de LNB's (zonder disecq) werkte beide perfect. Wanneer ik echter beide LNB's aansluit op de disecq switch 1.1, krijg ik geen signaal meer binnen. Mijn humax 5400 geeft dan ook "no or bad signal".

Ik heb er voor gezorgd dat de hotbird LNB in de B ingang van mijn disecq switch zit en de astra in de A ingang. Ook in mijn menu heb ik ervoor gezorgd dat disecq A gelinkt is met astra en disecq B met hotbird.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

 
Hi assie,

Sorry daar heb ik geen ervaring mee, er zijn wel aardig wat switches in omloop die niet van beste kwaliteit zijn. Blijft het enkel bij wat tips van mijn kant.

1) Humax stuurt geen toneburst uit (ingesteld op de switch ?).

2) Koppel eens 1 van de 2 LNB's los...wat gebeurt er dan ? (swap eens input A met input B).

3) Ben er zeker van dat het een disecq switch is ! (stickertje zegt niet altijd de waarheid).

4) Probeer het eens bij een collega-hopper.

Suc6!

 
Thx Gizmo

Ik ga dat is uitproberen. Lukt het niet dan maar terug naar de winkel!

 
zet de Humax op toneburstA en toneburstB in plaats van Disecq A en B.

Deed bij mij wonderen...

 
Mijn probleem lag grotendeels bij het verkeerd aansluiten van de coaxkabel (signaaldraad te lang, geen massa). Na het juist aansluiten van de kabels heb ik nagegaan of ik van beide LNB's een signaal via de diseqc switch binnenkreeg. Resultaat: via ingang A krijg ik niets binnen, via ingang B wel (hotbird werkte wel en astra niet).

Het ligt zeker niet aan de LNB's dat slechts 1 ingang het doet, want ik heb de kabels eens omgewisseld om te zien wat er dan gebeurde en toen werkte astra perfect maar hotbird niet.

Toch een kapotte diseqc switch? Of heeft iemand nog een laatste advies (voor de diseqc switch terug gaat naar de winkel).

@ Zeeteefje

Ik heb je advies opgevolgd, maar dit gaf bij mij geen verschil. Wat doet dat eigenlijk die toneburst en wat is het verschil met diseqc?

 
ik had ongeveer hetzelfde probleem met dbox en DVB2000 in combinatie met een EMITOR 4/1 2.0 switch . niet goed werkend te krijgen, nu met SPAUN SUR410F alles ok

diseqc 1=astra 2=hotbird (dualfeed in 60cm) 3=draaib.150cm prime foc.(EGIS robotkop) 4=draaib. HOH zelfbouw met 90cm offset (staat meestal op 16gr oost-PIALK)

om het geheel makkelijk te testen had ik de switch met een

kort kabeltje aan de dbox gekoppeld en inplaats van lnb's

in alle 4 de ingangen een led met een 2k2 weerstand

hierdoor kun je meteen zien welke ingang aktief is

gr TRUST

 
Volgens mij heb jij aan de hand waar ik een dag of 2 geleden nog over schreef: je LNB's omgewisseld. Je moet de Astra (als je naar het zuiden kijkt) niet links plaatsen (hoewel je dat wel zou denken, gezien de plaats van de stalliet op 19,2 oost) maar rechts op de beugel. De Hotbird komt dan links (nog steeds terwijl achter de schotel staat en naar het zuiden kijkt. De omgekeerde logica hiervan zit 'm in de spiegeling van de schotel

 
@ JoostA

Volgens mij heb ik mijn LNB's goed geplaatst. Ik krijg van beide LNB's beeld als ik ze apart aansluit. Dit betekent toch dat ik de LNB's juist heb geplaatst, of niet dan? Ik hadin ieder geval voordat ik de LNB's plaatste een tekeningetje gemaakt en daaruit bleek inderdaad dat astra inderdaad rechts moet geplaatst worden en hotbird links als je naar het zuiden kijkt. Ik had je raad (waarvoor dank) dus wel degelijk opgevolgd.

 
Voor de mensen die het nog interesseert: HET WERKT!!! Gewoon een combinatie van slechte kabelaansluiting en kapotte diseqc switch.

Bedankt iedereen!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan