Humax HDCI-2000 firmware, zenders editen

H

Henri-aalten

Het lukt mij niet op de nieuwste firmware in deze ontvanger te krijgen.

Ik heb de juiste soft en hardware, beschrijving gelezen

Het enige wat kan zijn, is dat mijn USB adapter die er een com poort van maakt niet met de software overweg kan.

Al werkt deze wel goed op een Topfield.

Computer is een laptop met Windows Vista Premium.

adapter is een HQ USB 2.0 to serial.

De software ziet de compoort wel !!

Mijn HQ USB 2.0 to serial adapter wordt wel gezien als COM 4 poort in apparaatbeheer, en geeft aan, dat de driver geïnstalleerd is en goed werkt.

k gebruik deze software: WDN4OAK voor de firmware: HDXSCI 1.00.16

Is deze software WDN4OAK ook te verkrijgen voor de 64 bit uitvoering, kan ik ook mijn desktop computer eens gaan proberen

Maar op mijn laptop, de 32 bit uitvoering werkt het nog niet.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:32 uur ----------

Is er niemand die enig idee heeft, wat de oorzaak kan zijn??

Of een oplossing heeft ??

 
Zo gek veel Humax bezitters hebben we niet. Een idee heb ik ook niet of het zou inderdaad moeten zijn dat de Humax software WDN4OAK toch op een of andere wijze niet lekker om gaat met die usb naar serieel.

Als ik me niet vergis moet je voor de Humax een seriele nullmodemkabel hebben, die heb je wel? Of probeer je het met een gewone seriele kabel?

Met WDN4OAK heb ik zelf vroeger ook al eens mot gehad met een Humas 5400 en ben toen Humax Uploader gaan gebruiken.

Ik weet echter niet of deze ook geschikt is voor jouw ontvanger.

Verder is Formula V3 ook erg geschikt als editor voor zenderlijsten.

 
Is er een goed alternatief voor de usb naar serieel.

Ik bedoel een insteekkaart voor in de computer, of iets dergelijks,

dat wel overweg kan met deze software ??

 
Tja, nogmaals.... ik weet niet zeker of het daar wel aan ligt. Als de software het herkent als com 4... lijkt het toch goed te zijn.

Er bestaan inderdaad pci insteekkaarten met seriele poorten er op. Of dat de oplossing gaat zijn is echter nog maar de vraag.

De computer gaat die dingen vanzelf configureren en dan kun je nog wel eens op com 19 uitkomen i.p.v. op com 2 bijv.

En veel software kan niet met die hoge compoortnummers overweg.

Echter is er ook kans dat een van de poorten wel op com1 of com2 komt te staan, misschien ook als je in de bios de compoorten uitschakeld.

Het is wel een mogelijkheid dus met zo'n kaartje, echter kan ik helaas geen garanties geven aangezien je die niet met jumpers (althans niet die wat ik ken) vast op een bepaald adres en compoort kunt zetten. Daarmee is het dus afwachten welke compoorten die kaart gaat aangeven.

Geen oude pc in de buurt met win98 ofzo of een oude laptop?

 
Een usb - commpoort adapter is geen volledige compoort.

Ik heb hier drie verschillende apparaten welke niet of ten dele werken met deze adapter.

Ook met een andere adapter had ik hetzelfde resultaat.

Hij wordt wel herkend als een commpoort.

Via deze adapter en een dreambox werkt het perfect maar niet met mijn Nokia.

Mogelijk dat het daarom met de Humax ook niet lukt.

Ik gebruik voor de eerder genoemde apparaten een oude laptop met een echte commpoort en W98. Dat is nog de beste oplossing.

 
Veel van dit soort programma's gebruiken bepaalde pinnen van de com port voor zaken waarvoor die origineel niet bedoeld zijn.

Met de meeste USB naar serieel adapters kun je deze trucs niet doen.

Met adapters die gebaseerd zijn op chips van fabrikant FTDI schijnt dit wel te kunnen.

Een PCI insteek kaart is inderdaad een goede oplossing.

BT heeft het over hoge comport nummers die je zou kunnen terugvinden.

Maar dat gebeurt alleen als je al veel gespeeld hebt met bijvoorbeeld de USB naar com port adapters.

Elke keer als je er eentje in een andere USB aansluiting stopt, kan die een andere comport nummer krijgen.

Ook als je een bluetooth adapter hebt kun je heel veel comports zien.

Maar dat is simpel op te lossen.

Je kunt een comport (bijvoorbeeld met nummer 3 of 4) een ander nummer geven of verwijderen.

Daarna kun je de insteek kaart dat vrijgekomen nummer toewijzen.

Dit alles doe je door op de windows toets te drukken, en gelijktijdig op de toets Pause|break (deze zit waarschijnlijk net boven de pijltjes toetsen) - hardware - apparaatbeheer - poorten (com & LPT).

Vervolgens klik je met rechts op de betreffende poort en kun je de instelling wijzigen.

 
Ik heb inmiddels direct op het moederbord een RS 232 com Poort aangesloten.

Deze werkt ook goed met mijn Topfield, maar niet met de

Humax HDCI-2000

Wie heeft er enig indee, ik kom er niet uit, het lukt mij niet op deze ontvanger te voorzien van nieuwe firmware.

 
Misschien moet er een andere kabel gebruikt worden, naar de Topfield een seriele nullmodem kabel en naar de Humax een gewone seriele kabel, of vice versa?

Of heb je al beide types kabels getest op de Humax?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan