Humax houden of Dream kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

redneck eyeball

Ik heb misschien de mogelijkheid om m'n Humax 5400 te verkopen en overweeg om een Dreambox aan te schaffen.

De vraag is, zou ik dat wel doen ? Want van Dreambox heb ik tot nu toe 0,0 verstand.
Als ik in het Dream forum lees, dan valt op dat er veel over reboot problemen gesproken wordt.
Staat de Dreambox wel al op punt ? Of is het nog te vroeg.

Zijn er ware kenners, ergens in de streek van Aalst, Belgi?, die eventueel kunnen helpen met de installatie. En een spoedcursus betreffende de soft kunnen geven.

Wat zijn de voordelen van een Dreambox ? Wat werkt er wel, wat werkt er niet ?
En wat zijn in godsnaam al die verschillende images waar ze over spreken ?
Moet er nog een CI module in of niet ?

Nu heb ik op de Humax, 1 schotel vast op Astra, en een tweede op een Motor.

Waar zou ik hem kopen ? Wat mag hij kosten ?

CU
Red
 
Poeh hoop vragen en niet de eenvoudigste om te beantwoorden. Let wel de antwoorden zijn niet zo moeilijk te vinden maar om het even in te tikken. Desondanks een reactie waarmee we hopen op de belangrijkste zaken voor jou te zijn ingegaan.

Mensen om te helpen zijn er genoeg, alleen hoeft dat denken we niet door fysiek naar je toe te gaan. Dit board, telefoon maar ook de chat ziin uitstekende gelegenheden om direct antwoord te krijgen op je vragen en om je te helpen bij problemen. M.n. de chat is aan te bevelen om direct en dus snel te worden geholpen.

Je geeft aan je Humax te willeen verkopen dus je hebt ervaring op sat-gebied. Da's al voldoende om met de dreambox aan de gang te gaan. Overigens denken we dat het geen slechte keuze is om die "ruil" ten uitvoer te brengen. Je zult er in ieder geval geen spijt van krijgen.

Waar je op moet letten is het volgende:

- dreambox 7000 kopen
- oranje display kleur in dreambox
- evt. extra aanschaf van harddisk (zeer aan te bevelen)
- internetconnectie op je pc en verbinden met dreambox
- liefst eigen intern netwerkje (niet noodzakelijk maar wel handig)
- bij voorkeur statisch ip (niet noodzakelijk, wel makkelijk)

De prijs... ze liggen momenteel rond de 400 euro incl. BTW daar komt een harddisk nog bij. Deze laatste kost 98 euro incl BTW voor een 120 Gb. Let bij aanschaf HD wel op dat de dreambox en de HD goed met elkaar overweg kunnen.

Overigens, we weten nog een 2 weken oude dreambox te staan, dus echt bijna nieuw, bij een off. bedrijf met garantie voor 340 Euro incl. BTW maar zonder HD (uiteraard).

Als je de dreambox aansluit op je motor kun je er meer mee zien. Verder is een image een stuk gebruikerssoftware. Er is veel te doen over images. Er wordt heftig geprogrammeerd en ontwikkeld vandaar dat er frequent updates verschijnen.

Wil je meer over de dreambox weten lees dan de andere postings hier op dit board en in dit forum even door er worden genoeg links genoemd en zelfs hebben we verwezen naar de test in het blad Satellite. Kijk b.v. eens bij sjerom.

Waar je het kunt kopen is een persoonlijke keuze. Bij de banner aan de top van dit forum (links) kun je hem zonder meer kopen, maar ook bij andere bedrijven. Let - ivm garantie van b.v. de fabriek - er wel op dat je een bon met BTW krijgt. We hebben gehoord dat er helaas bedrijven zijn die de prijs van de dreambox erg laag houden maar je dan geen bon geven. Uiteraard gaan we hier niet verder op die illegale zaken in.

Suk6 met het nemen van beslissingen en we hopen je in de toekomst als gebruiker van een dreambox terug te zien... :biggrin::biggrin::biggrin:
 
Wat ik er nu mee kan zien;

19 oost
canal+

13 oost
Multivision
freextv icecam
dontpanic icecam

5oost
ticket
tv1000

1west
kiosk conax

30 west
D+ Taq
Cabo


Het kost je wel wat tijd voordat je alles op elkaar afgestemd hebt, (motor en netwerk) maar dan heb je ook een leuke set.

Ook die verhalen over rebooten moet je met een korreltje zout nemen, vaak komen deze problemen doordat de mensen het zelf verkeerd doen.

Ik vindt de dreambox momenteel 1 van de leukste ontvangers die er is.

GR Fred.
{editted by moderator}
 
Thanks EendenTeam, en ja, enige sat ervaring is me niet vreemd :)

Intern netwerk is er, kabel ligt reeds tot aan de ontvanger.
Dat gebruik ik nu ook al voor de updates van de Humax, die gaan ook over het net. Ook allemaal automatisch.

Bij Jerom was ik ook al gaan lezen ...

Maar kan de Dreambox ook dezelfde truk uithalen als de Humax met betrekking tot de schotel opstelling ?

@Twilight,
Op 19 Oost, bedoel je dan S2 ? Het is uitsluitend Discovery Channel die me interesseert, Rood en Blauw heb ik in al die jaren nooit bekeken...
En ik zie dat je ook nog een ICEcam gebruikt. Is dat enkel voor die paar XXX kanalen ?

Al de rest heb ik op de Humax ook, met xxxx etc ...

Maar wat me wel aanspreekt is de PVR mogelijkheid. En uiteraard het automatiseren van de hele handel van de xxx.
En uiteraard, de voortdurende drang om nieuwe dingen uit te proberen.
De Humax is inmiddels toch een jaar of drie oud, of langer zelfs, twas ??n van de eerste.

Twilight, zit jij toevallig op Skype ook ?

CU
Red
{editted by moderator}
 
@Red & Twilight

Dit draadje zit op slot nu; je hebt antwoord op je vragen en de rest doe je maar via PM met Twilight.

We willen niet dat deze posting leidt tot zaken die niet door de beugel kunnen (hehehe je snapt wel wat we bedoelen). Dit is ook de reden dat een moderator e.e.a. heeft aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan