Humax IR-Fox C icm Casema alle zenders?

P

patman

Ik ben nieuw zowel op "digitale televisie" als dit board.

Heb wel veel ICT ervaring (+14 jaar) dus "technisch" kom ik er wel uit maar....

Kan ik met deze decoder ook alle zenders krijgen?

Ik zie wel erg veel artikelen over zijn grote broer de Humax 5400.

De Humax Toolbox 1.30 heb ik wel, 1.32 lijkt lastig te vinden.

Ik vermoed alleen dat die enkel voor de 5400 bruikbaar is?

@Moderator: Ik heb de huisregels gelezen en hoef dus niet de links te hebben waar te downloaden, ik wil alleen weten óf het kan.

Eerst welkom op het board.

Misschien vergis ik me en is er ook een kabelversie van de Humax 5400 maar bij mijn weten haal je dingen door elkaar.

De Humax 5400 is een sateliet ontvanger dus geschikt voor DVB-S(sateliet) de Humax fox ir c en ja de C zegt het al geschikt voor DVB-C(kabel).

Dus de vraag over "alle zenders krijgen" kan dus helemaal niet omdat de tuners verschillend zijn.

Als je bedoelt alle zenders van Casema neem ik aan van wel.

Nou zoals ik het lees haalt de TS de ontvanger (types) niet door elkaar.

Wat ik niet weet is of die fox ook een ingebouwde decoder heeft zoals de 5400.

De foxjes die ik tegengekomen ben, waren FTA satelliet recievers maar ik weet niet meer of ze ook een CI slot hadden.

Het mooie aan die 5400 is de ingebouwde decoder die bedoeld is voor het irdeto systeem.

De eerste versie van dat systeem is relatief snel gesneuveld, onder andere door lekken van gegevens uit het bedrijf.

Doordat het systeem volledig "hacked" was, kwamen er ook andere zaken tevoorschijn die veel coderingssystemen gemeen hadden.

Het gevolg was dat er meer systemen onderuit gingen na verloop van tijd.

Kortom: met de decoder chip die in die 5400 zit, konden meerdere systemen gedecodeerd worden.

Maar dit is de situatie van een jaar of 4 à 5 geleden.

Dus zijn die hacks verleden tijd; alle systemen zijn ver verbeterd en er zijn er nog maar weinig die "open" zijn.

Om te kijken op een alternatieve manier, zijn de mogelijkheden gebaseerd op het emuleren van decoders.

Dat betekent dat je fox voorzien moet zijn van een redelijk krachtige decoder chip of een hoofd processor die genoeg rekenkracht over heeft.

Het is nogal onwaarschijnlijk dat die fox daarvoor geschikt is, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval.

Ik had het inderdaad beter kunnen verwoorden, ik bedoelde alle Casema zenders.

Ik snap dat je niet de andere kan ontvangen omdat die gewoonweg niet in het signaal zitten.

Wat ik vermoed door andere posts te lezen is inderdaad dat deze IR-Fox, Irdeto overigens, niet het zal kunnen hacken.

Allemaal niet zo erg, vanaf Internet kan ik ook alle zenders streamen.

Maar vroeg me gewoon af :)

Thanks!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan