IDE > S-Ata

O

osjohn

Hallo

Is het mogelijk om een S-Ata HD d.m.v. een controller als vervanger van een IDE HD te monteren op een moederbord zonder S-Ata en zo dat je ook op die schijf kan booten ??

M.A.W. monteer een HD met controller in de computer en zet er XP op.

John

 
Ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen.

Die adapters kun je zo kopen, ze waren en masse te koop op de HCC dagen alweer een paar maanden terug.

Die dingen hadden ATA naar S-ATA en USB.

Ik meen dat het niet uitmaakte welke kant je ermee op wilde en ze kostten zo rond de €30,-

 
Je hebt het over een controler.

Ik neem aan dat je dan dus een losse controler voor sata in een uitbreidingsslot wilt steken.

Dat gaat ook prima en je kunt er doorgaans ook van booten.

Meestal moet je dan alleen even tijdens het installeren van Windows een driver laden ( helemaal op het begin van een windows installatie krijg je daar een kans voor ).

De adapters waar mas het over heeft zijn wel goedkoper dus mischien is dat een beter idee.

Ik weet overigens niet waarom je dit wilt.

De prestaties zullen niet beter zijn dan die van een goeie pata schijf in jouw systeem, denk ik, en pata schijven zijn nog gewoon te koop.

 
Activ, er zijn nog vele pata schijven te koop maar ik heb een voorkeuze voor een merk en type schijf, zeer stil en 5jaar garantie ( type DE ) wel wat duurder maar alleen in sata verkrijgbaar.

John

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan