Iemand bekend met dit merk/type auto-alarm?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.459
Punten
113
Leeftijd
61
Ik heb ooit een Hap? alarm in mijn busje gehad en eigen spijt als haren op mijn hoofd (kreng kostte 250 euro) dat ik hem er niet uitgehaald heb.

Maar oke, ik kom nu dit alarm tegen:
http://www.mbcarparts.com/?page=catalog&view=product&product_id=162

Kent iemand dat type? Is dat enigszins vergelijkbaar met zo'n Hap? auto-alarm, of zijn die alarms nu eenmaal zo goedkoop geworden?
Is dit een beetje betrouwbaar materiaal of kan ik toch beter kijken voor een tweedehandse Hap? of iets anders?

Is voor een personenwagen, busje heb ik al lang niet meer.

Ik moet zeggen het ziet er zeker voor dat geld.

Het lijkt een beetje op een GT-alarm voor de opel. Alleen deze zijn voor geprogrammerd op je contactsleutel. (niet dat zo moeilijk is want dat is een kwestie van inlezen)

Ik denk als ik naar de specs kijkt dat het geen miskoop zal zijn. Alleen het inbouwen kost een boel tijd als je het goed wil doen (Solderen). Ook is het handig om de specs van je auto op te zoeken zodat je weet welke kleur kabel in de kabelboom je moet hebben voor de aansturing, dit scheelt een boel inbouwwerk.

Suc6,

;)
Nr.10

Voorgeprogrammeerd op de contactsleutel? Welke, de GT of deze wat ik hier heb gezien?

Aan de specs te zien leek het mij ook geen miskoop, je hebt deze ook al voor 39 euro, maar dan is het zonder optie om automatisch de deuren dicht te doen.

Maar als je bij dit alarm moet gaan lopen solderen dan is het misschien toch minder geschikt. Bij de Hape gebruikte ik koppelplugjes.
Maarja, in elk geval bedankt voor de reactie, misschien dat ik me er toch zo eentje ga halen of even doorsparen en dan een GT ofzoiets.

Omdat de deuren automatisch op slot gaan op afstand met sleutel kan je deze gebruiken om het alarm te activeren. Hierdoor blijft er ruimte over in het programma waardoor je as je het alarm goed instel het zo is dat de ramen bij het sluiten van de deuren automatisch dicht gaan.

Ik meen dat het om een 917 alarm van gt ging. Maar als ik dan naar de prijs kijkt dan denk ik dat je misschien toch beter naar dat alarm kan gaan wat je op het oog had.

Het geeft allebei herrie als er ingebroken wordt maar dat hoeft niet 10x zo duur te zijn.

Suc6

;)
Nr.10

Klopt, die Hapé had ook al die fratsen, elektrische ramen heb ik niet, en toen zelfs ook geen centrale deurvergrendeling, nu wel.
Maarja, morgen eerst eens kijken naar een ander alarm wat ik op internet gezien had, schijnt een Alpha alarm te zijn, maar zegt me verder ook vrij weinig.

In elk geval bedankt voor de info!:)

Ben ik ook wel benieuwd naar zeker als het om dezelfde specs gaat en dezelfde prijs.

;)
Nr.10

Die Alpha waar ik naar ben gaan kijken was niks, dus deze of volgende maand ga ik vermoedelijk toch zo'n Spy ding halen, dan laat ik je wel iets weten.

Is goed, je ging hem toch zelf inbouwen?

Ik volg het topic.

Suc6,

;)
Nr.10

Euh... nja... samen met de buurman, niet naast mij maar daarnaast. Die is wat beter op de hoogte met het lezen van schema's en het aansluiten en de werking van fijne electronica.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan