Iemand enige ervaring met oslink.org?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sandokan

Ik weet niet of ik dit op het board mag plaatsen zoniet dan mag het van mij weer verwijderd worden.Ik heb enige tijd geleden bij bovenstaande organisatie een onderdeel besteld en vooruit mijn geld over gemaakt en zit nu al 4 weken te wachten op het bewuste onderdeel.Op mailtjes word bijna geen antwoord gegeven en telefonisch is die toko niet bereikbaar.Mij bekruipt het gevoel dat ik naar mijn centen kan fluiten en het onderdeel te nimmer thuis krijg.Nee dan is het bij cardwriter allemaal beter geregeld die zijn betrouwbaar iets wat ik tot op heden nog niet van bovenstaande toko kan zeggen.

heb vooor een aantal maanden ook wat bestelt maar nog niet betaald ik vroeg wanneer ik het kan verwachten na een aaantal dagen kreeg ik een mail waar ik die link van hun gezien had?
want ze hadden een nieuwe site na een aantal mailtjes van mijn kant hoefde het niet meer van mij geen respons.heb de spullen ergens anders gekocht binnen twee dagen had ik die .en anderhalfweek later kreeg ik een mail dat alles onderweg was en inderdaad de post bode kwam langs heb ik netjes weer terug gestuurd zo hoef ik niet te kopen. ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken en dat je je spullen nog wel krijgt ze zijn daar nogal traag of ze hebben communicatie stoornis dat is mijn bevinding
mvg

Communiceren is absoluut niet hun sterkste punt da's zeker en over hun belofte's nakomen zal ik het maar niet hebben.

Die heb ik daar ooit ook besteld, en ook mijn mastera komt daar vandaan.

Maar ik kan niet zeggen dat ik er problemen mee heb gehad, maar dat is al weer een jaartje geleden dus wellicht dat er iets veranderd is?

Waar gewerkt vallen spaanders!!
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis.
Wij zijn een heel klein bedrijf en alles wat we aanbieden hebben wij niet op voorraad of is op dat moment ook niet door de distributeur te leveren!
En als er moeilijkheden zijn worden die opgelost.
Ik baal er echter van dat er altijd via dit soort boards geklaagd wordt over dit soort zaken.

Stel eens voor voor, dat ik op mijn sites een lijst publiceer met lastige en vervelende klanten! KLanten die onder rembours bestellen, het pakje 3 weken op het postkantoor laten liggen waarna wij het weer retour ontvangen. Minimale schade 13 euro (verzendkosten)

Op onze sites vraag ik ook om ons niet te bellen, omdat we overdag wel wat anders te doen hebben dan telefoontjes te beantwoorden. Redelijke e-mails worden door ons beantwoord.
Vragen als: wanneer wordt dit geleverd? kunnen niet altijd direct beantwoord worden, omdat wij ook vaak op bepaalde artikelen zitten te wachten!

Heel veel mensen hebben hier begrip voor, maar sommigen absoluut niet!

@redhotdock heeft via mijn eigen server (thuis, waar ik mijn sites op test) iets besteld, vandaar dat ik vroeg hoe hij aan dat adres kwam.

@Sandokan, ik probeer uit te zoeken wie je bent en je ontvangt een e-mail.

EN !!! OSLINK IS ALTIJD OP VOORRAAD!!!

www.oslink.org www.oslink.nl www.funracer.nl www.hmk.nl

hoi lijster ik wil je helemaal niet af vallen en jou bedrijf en begrijp dat jullie meer te doen hebben dan alleen mail te beantwoorden maar als je als nieuweling iets bestelt en je kan het bedrijf niet da wil je er toch wel een paar vragen stellen hoe en wat en als je email stuurt en je hoord niets dan denk je ook waar heb ik mee te maken want een mail is zo gestuurd en ook al is het maar dat jullie het zo druk hebben dan komt dat toch anders over nou ja je reageerd hier op is soms ook weleens nodig dan krijgen mensen misschien ook een beetje vertrouwen dat jullie toch serieus bezig zijn en ik sluit niet uit dat ik nog wel wat bij jullie bestelt nu kijk ik er toch anders tegen aan en dat ik het heb terug gestuurd wil ik jou voorstellen om de helft van die rembours kosten te betalen mvg redehotrock

@lijster

Ik zou deze topic niet gestart hebben als ik er een goed gevoel over zou hebben gehad.Het probleem is dat je niet te bereiken bent waardoor ik geen idee heb waar ik aan toe ben.Ik heb je inmiddels laten wie ik ben dus ik zie je email wel verschijnen.

Aan lijster,

Enkele basislessen:
  • Zeik geen klanten af, maar leer van hun klachten
  • Ga nooit zielig doen (dat je maar klein bent enz.) als excuus slechte service te leveren.
  • Investeer veel in communicatie.
Ik neem aan dat je zelf ook al eens in een winkel bent geweest. Hoe lang blijf jij daar als je eerst genegeerd wordt, omdat de winkelier vindt dat je stomme vragen stelt? En als de verkoper vervolgens een verhaal gaat houden dat je er rekening mee moet houden dat fouten er nou eenmaal bij horen, en je het maar moet accepteren? En dan een lulverhaal gaat houden hoeveel geld het wel niet kost als de deals niet allemaal volgens jouw plan meteen lukken?
Waar gewerkt vallen spaanders!!
Natuurlijk gaat er wel eens wat mis.
Wij zijn een heel klein bedrijf en
Het is je eigen keus hoor, een winkeltje beginnen. Als je er zo'n moeite mee hebt, kap er dan mee, ipv blije hobbyisten te irriteren. Bedank Sandokan liever voor het signaal en leer er van. Zorg meteen dat je klant weer blij wordt, en lever als goedmaker wat spiegeltjes en kraaltjes mee. Moeilijk he? :gaap:
Stel eens voor voor, dat ik op mijn sites een lijst publiceer met lastige en vervelende klanten!
Bij deze daag ik je uit het ook echt te doen. :p Hou er meteen een statistiek van bij hoe snel je inkomsten zullen kelderen. Kunnen wij ook lachen.
Minimale schade 13 euro
Mmm, had je dat niet in als risico ingecalculeerd, toen je begon? Het blijft je eigen risico, wat je zelf slim moet afdekken. Als het zo'n simpel spelletje zou zijn, begon toch elke malloot een winkel ergens mee.
ik probeer uit te zoeken wie je bent en je ontvangt een e-mail.
Jaja, dan ben je wel heel ver achter met het reageren op mail. Zo'n onbeschoft en arrogant gedrag is niet om trots op te zijn. Misschien ook leuk om op je sites te vermelden. :cool:

@redhotrock: laat je niet intimideren. Lijster is diegene die op z'n knietjes zijn excuses zou moeten geven. Naast service, uiteraard.

AU ...........:biggrin:

simpel he iemand anders afkraken en proberen de les te lezen, doe het zelf eens beter dan i.p.v meteen een waffel op te zetten.

als het je niet bevalt ga dan naar elders ,
Nee ik heb geen aandelen in os-link ,

Maar ik heb zelf een aantal jaren in een wit en bruingoed winkel gewerkt en idd je wordt er soms kotsmisselijk van ze moeten 3 weken denken voor de aanschaf van een apparaat van 2 tientjes en als ze eenmaal de stap genomen hebben verwachtten ze het app. gister al in huis Het liefst met 10 jaar garantie en de 50% korting

Sommigen gaan er vanuit dat je alle duizenden producten op voorraad hebt .

Mensen ga eens bij u zelf te rade, bent u zelf wel redelijk ,altijd correct en netjes, ik betwijfel het .

niet om dingen goed te praten , van fouten moet men idd leren , maar ik denk dat het grootste gross tevreden is over de handel want anders hadden ze de deuren al wel moeten sluiten , ook bij CW schort het er wel eens aan , een kennis van mij is al 4 weken zijn topfield kwijt vanwege HDD problemen en krijgt ook na herhaaldelijk mail sturen geen antwoord dussss....

Ik neem mijn petje af voor lijster dat ie tenminste een antwoord durft te geven , leuk of niet ...
en ook wazige bestellingen zijn idd moeilijk te achterhalen zeker als men zich niet meld , mocht het te lang duren en men geen gegevens durt of wil achter laten .

Nogmaals , ik heb niets met os-link behalve dat mijn bestelling bij mij keurig netjes en fatsoenlijk geleverd werd.

Maar het lijkt nu eenmaal zo te moeten zijn dat niemand meer een beetje geduld heeft of normaal kan communiceren.

Overdenk het eens en geef dan een reactie ;)

Amen

Originally posted by lolie
Maar ik heb zelf een aantal jaren in een wit en bruingoed winkel gewerkt
Gezien je reactie is het zeer waarschijnlijk een wijs besluit geweest het verledentijd te laten zijn. Was je zelf zo slim, of had je baas in de gaten dat je er niet geschikt voor was? :biggrin:

(Btw: lolie schrijf je toch met 3 letters L ??)

Les 2: de klant is een lastige koning
Een website heeft natuurlijk een belangrijk voordeel op een echte winkel: het kost in vergelijking relatief weinig om een virtuele winkel op te zetten en je kunt gemakkelijk de indruk geven dat je een enorm ruime keuze biedt. Met de nodige inspanningen kun je er ook voor zorgen dat je winkel bruikbaar is voor doorsnee gebruikers. Wat echter heel wat minder evident is, is het verzorgen van de logistieke en organisatorische kant van een on-linewinkel: het op tijd leveren van de bestellingen, het zonder morren terugnemen van producten, het afhandelen van klantenklachten, enz. Zo ging bij Ready.be enorm veel tijd en energie verloren in het afhandelen van de kleinste klacht, omdat men daar maar al te goed wist dat een klant veel kritischer staat tegenover een on-linewinkel en hij eenmaal ontgoocheld nooit meer terugkeert. In uw on-linewinkel moet u in staat zijn een perfecte dienst te leveren, of u kunt er beter niet aan beginnen.

Bron

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn, en ik spreek uit ervaring!

Ik ben dan ook van mening dat er voor Lijster en consorten nog een lange weg te gaan is.

Het ondernemerschap gaat niet over rozen zullen we maar zeggen. Maar de manier waarop hier wordt gereageerd door een ondernemer naar een klant toe is natuurlijk bij de beesten af.

De goede meneer wist natuurlijk al voordat hij zijn bedrijfje oprichtte dat hij geen tijd om overdags telefoontjes te beantwoorden van klanten. Nog gekker maakt hij het als hij stelt dat hij alleen reageert op mailtjes welke hem postief overkomen. Een klant, hoe vreselijk irritant hij is, moet met respect behandeld worden en als je als ondernemer niet de proffesionaliteit kan opbrengen om iedere klant, ook de irritante, goed te woord te staan moet je niet beginnen aan het ondernemerschap.

Trouwens zo gek vind ik het niet als iemand vooruit betaald hebt en na 4 weken nog niets heeft ontvangen hij gaat informeren naar de betrouwbaarheid van een zaak. Je had dan ook als ondernemer de moeite kunnen nemen om even aan iemand die vooruit betaald heeft een berichtje te kunnen sturen dat zijn bestelling een vertraging heeft opgelopen.

Uit de hele beantwoording van de eigenaar van dit bedrijf in deze thread blijkt wel dat hij een slaapkamer bedrijfje aan het runnen is en het niet zijn dagelijkse werk is. Hij moet wel goed rekening houden dat investeren bij het starten van een onderneming hoort en dat hij daar een startkapitaaltje voor moet hebben. Mensen vooruit te laten betalen en daarna zelf pas bij een ander als dealer een bestelling plaatsen is in mij ogen een bedrijf welke geen bestaansrecht heeft. Je bent dan gewoonweg een tussenpersoon welke geld probeert te verdienen met het vooruitbetaalde geld van de klant. En dan nog voor het doorzenden van wat bestellingen het te veel vinden om mensen op de hoogte te stellen of te woord te staan als een bestelling welke een klant bij hem gedaan heeft en hij als klant weer bij een ander bedrijf heeft geplaatst is gewoonweg schandalig.

Om geld te verdienen moet je wat doen..... maar voor deze man geldt waarschijnlijk dat hij dit heeft verdraait in om geld te verdienen wil ik zo min mogelijk doen. Je mag toch wel van een webwinkel verwachten dat hij van alles wat hij op de site heeft staan hij minimaal toch wel enkele exemplaren op voorraad heeft. Ja dat kost geld.... maar om geld te verdienen moet je geld investeren....

Satwatcher, ik ben het niet vaak met je eens, maar deze keer sla je de spijker op de kop...

De meeste satspullen gaan inderdaad een paar keer over de kop, en dan mag je inderdaad wel een beetje zuinig zijn op je klanten en een goede service bieden.

GR Fred.

Ja dit is mij overgekomen gelukkig heb ik geen geld vooruitbetaald
Het volgende ik heb op 1-9-2004 wat besteld kreeg een orderbevesting bla bla je kent dat wel Levertijd 1 tot 5 dagen kan ik meeleven maar na de 6 dagen nog niets is inmiddels nu al 3weken ik heb vorige week gemaild kreeg een mailtje terug met sorry ! ik stuur hem morgen op hahahaha dus niet Ik koop daar niet meer...

Bij kaartschrijver hebben ze er ook een handje van om je te laten zitten. Mijn xcam ligt daar al twee weken en mijn mails worden genegeerd en op de telefoon staat een beantwoorder omdat ze het nogal druk hebben. In ieder geval niet met klanten te woord staan. Ik bestelde daar regelmatig wat maar dat is nu toch wel afgelopen. Als je daar dan vervolgens een vraag over stelt op dit bord dan wordt de hele threat maar gewoon even verwijderd. Hoezo belangenverstrengeling. Wat een schijters, als een bedrijf een wanprestatie levert dan mag dat toch wel gezegt worden?

Begin idd nu hier te zeuren omdat een mod het nodig vond een slot te zetten op een thread van mij. Lekker makkelijk kan je je ook niet meer verdedigen en met goede argumenten over je kwaadheid komen. Ik heb een beetje tabak van dit forum waar men wel ongehinderd een dode (Hazes) nog even kan natrappen. Als ik gebanned word zal het me een worst wezen. Boards zat. Een ding heb ik wel geleerd, ik ga weer lekker naar een normale winkel. Misschien zijn ze wat duurder maar ze zijn niet 40 van de 52 werkweken op vakantie of 'zakenreis' . Vreemd dat ze altijd net weg zijn als je service verwacht maar als je wat besteld dan zijn ze er ineens weer wel.

Ik heb mijn geld inmiddels keurig terug gekregen van oslink.org.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan