iemand ervaring met snellerdownloaden

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
@Jack ik heb geen ervaring met die provider, wel met Eweka en Astraweb.
Daar haal ik makelijk 20 MB download de prijs voor die samen is 20 Euro, van beide gebruik ik maar de helft van de lijnen die ik mjag gebruiken.
Het enigste probleem is dat mijn HD's het niet bijhouden, SATA is dan iets te langzaam.
 
SATA te langzaam? Ik trek dat zelfs nog op IDE binnen met 20mbit.
Waar gaat het dan langzaam?
Maar inderdaad Eweka doet gewoon 7,95 voor 20mbit.
 
Ja, dat vind ik ook raar!
Wel eens een speedtest met de HD's gedaan?

Grtz.
 
Ja, met SATA was het ietsie langzamer dan mijn IDE HD, maar met de SATA II heb ik dat niet gedaan, ben ook al weer de naam van dat ding kwijt.
Met welk proggie (liefst gratis) kan ik dat effe testen? Dan check ik het op mijn pc eens, lijkt me we interessant.

Bij de weg.... ik download alleen maar op mijn SATA II hd momenteel valt me in, en ik doe er niet langer over dan op mijn IDE HD.
 
Moet ik toch wat uitleggen.
Ik hb twee HD's in mijn PC, beide SATA 7200 met 16 MB cash mem.

Mijn temp voor het downloaden staat op disk 1.
De aan elkaar geplakte files komen op disk 2.

Ik download met 2,4 MB / sec, normaal zou ik zeggen dat het geen probleem is voor een HD omdat weg te schrijven. Maar hij moet die data ook weer ophalen om op disk 2 te schrijven.

IK zie gewoon dat waneer ik meerdere DVD aan het downloaden ben, de files die naar disk 2 geschreven moeten worden, steeds meer worden.

Ik gebruik NewsPro, kan ook zijn dat ik eens een andere moet gebruiken, maar ik heb voor deze een licentie en krijg ook gewoon updates.

Nu heeft UPC mij een brief gestuurd dat mijn Extreem verbinding van 20Mb naar 24Mb verhoogd word, krijgt mij HD's nog meer probleem.

Noemen ze dit nu een Luxeprobleem ???
 
Nee dat heet mazzel omdat je snelheid omhoog gaat. :biggrin:

:biggrin::biggrin::biggrin:
Nr.10
 
Als het goed is gaat bij mij de download naar 1 partitie van mijn Sata II 500 gig schijf, althans als dat is wat bedoeld wordt met de cache folder in Grabit.
De downloads komen in een andere partitie terecht op diezelfde schijf.

Wat je eens zou kunnen doen is Grabit proberen. Daarvoor hoef je Newspro niet te de-installeren. Verder is Grabit (buiten de zoekfunktie die je maar iets van 3x gebruiken kunt) gewoon gratis en je kunt downloaden t/m 32 lijntjes ofzo dus ook dat moet geen probleem zijn.
Dan kun je eens kijken of het daarmee beter gaat.
 
Tja BT, welk progje voor de speedtest?
Dat is geen progje.
Ik heb hier een NVIDIA nforce chipset voor de PATA/SATA interface.
En daarvoor heb ik ook de NVIDIA nforce ide drivers geinstalleerd, welke de PATA/SATA drivers omvatten.
Als ik dan via control panel->system->device manager naar de IDE ATA/ATAPI controllers kijk verschijnen hier de NVIDIA PATA en SATA controllers.
Als ik hier bij eigenschappen kijk en onder channels dan krijg ik hier een speed button.
Klik je die, dan krijg je drie balkjes nl; theoretical limit, burst speed en sustained speed.
De theoretical limit ligt voor een SATA-1 op 150MB/s (Mega bytes, het bits/bytes verhaal).
De twee daarna liggen een stuk lager!
Een SATA-2 zal dan op 300MB/s moeten liggen, en da's aanzienlijk meer!
Gebruik je een SATA-2 HD op een SATA-1 controller zal de maximale waarde op 150MB/s liggen.
Voor PATA ligt die waarde op max 133MB/s voor een UDMA6 HD.
En een 100MB/s HD loopt in UDMA5.
Staan de HD's door wat voor oorzaak ook in de PIO mode dan weet ik niet zo meteen wat de max waarde is.
Feit is dat ze altijd in de UDMA mode moeten draaien.
Ik weet niet of deze tests ook in windowz zelf standaard zitten, of dat ze alleen in de NVIDIA drivers zitten.
Vroeger deed je die tests met bv norton utilities.
Waar ze nu in zitten weet ik ook niet zo.
Volgens deze waarden moet het bij bert50 perfekt kunnen lopen.

Grtz
 
Dan kan ik niet helpen, ik heb Intel Chipset en die heeft die speed knop niet.
Mijn IDE's draaien in UDAM5 dat kan ik wel zien.
En ik heb SataII op een SataII controller, dus dat zal ook wel los lopen.
Maar zoals gezegd houdt mijn UDMA5 IDE HD het ook gemakkelijk bij.
 
Ik heb even het programma HDD Speedtest 1.0.14 gedownload en daar komen de volgende waarden uit.
Even een toevoeging, Op de eerste drive 320 GB is de C: en D: partite, de tweede drive 200 GB heeft een partitie.


Mijn drive C:\
Ergebnis:
Schreibzeit: 2,18515 Sek.
4,57634487334966 MByte/s
Lesezeit: 1,15155 Sek.
8,68394772263471 MByte/s

Drive D:\
Ergebnis:
Schreibzeit: 2,01175 Sek.
4,97079657015037 MByte/s
Lesezeit: 0,9539 Sek.
10,4832791697243 MByte/s

Mijn drive E:\
Ergebnis:
Schreibzeit: 1,0673 Sek.
9,3694368968425 MByte/s
Lesezeit: 0,60155 Sek.
16,6237220513673 MByte/s

Het lijkt er op dat mijn tweede drive twee maal zosnel is als de eerste, vreemd.
In de setup staan toch echt sata driven, ikke nie meer snappen.
 
Als dat 4 tot 5MB/s betekent vind ik het raar!
Geef de link naar het progje eens, dan kijken we hier eens.

Grtz.
 
Kun je me even de link geven naar de download van dat proggie? Test ik hem hier ook eens.
 
Heb ik al gedaan.
Maar ik snap niets van de relatie van die meetwaarden tot de metingen die ik hier doe, en vermeld heb.
Die meldt met als tekst letterlijk: in millions of bytes per second.
Theoretical limit 100.
Burst speed 86
Sustained speed 72
Dit voor de PATA, en de SATA liggen dus wat hoger.
De meetwaarden met het progje liggen in de orde van de meetwaarden van bert50 voor zijn SATA HD.
Dat kan dus niet kloppen.
Ook heb ik een paar keer een test gedaan met de SATA HD, en de waarden verschilden zo sterk (bv 18 tot 30) dat ik aan zo'n meet methode niet veel heb.
Mijn meet methode geven steeds dezelfde waarden, en daarmee kan je wat.

Maar blijft het een feit dat bij bert50 de twee HD's teveel verschillen en dat kan niet kloppen.
Daar moet waarschijnlijk het probleem zitten.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan