Iemand mischien een idee ?

W

whazzaa

Ben zelf in het bezit van een elta 8882 mpeg4 dvd speler met ondersteuning voor divx.

Maar nu wil ik d'r zelf 1 maken in combinatie met een oudere pc.
Nu wil ik deze machine niet voorzien van hdd ivm lawaai.
Alles wordt voorzien van passieve coolers dus.....

Nu zit ik alleen met het volgende,

Het image heb ik al gedownload er werkt als een speer.
Maar dan moet ik booten van een cd.

http://www.geexbox.org/en/index.html

Nu wil ik dus m'n netwerkkaart voorzien van een bootimage.
Zodat deze dus het hele os start incl netwerk etc etc.

Is het mogelijk om een netwerkkaart ( maakt niet uit welke ) te voorzien van een boot-rom van ongeveer 10 Mb en deze zo te proggen dat deze dus het image start ipv de cdrom.

Je hebt t over Mega bit he ?
Of heb je het over Mega Byte ?
Oudere netwerk kaartjes hebben inderdaad een voetje voor een boot eprom erop.
Maar dat zijn voetjes waarin maar relatief weinig bytes passen.
Meestal in de orde van grootte van een 27c256 of misshien een 27c512.
Het werkt volgens mij anders dan dat jij nu denkt.
De pc's die in het netwerk zitten en die bootable over het netwerk zijn, booten dus niet van de netwerkkaart, maar via de netwerkkaart.
De image staat dus op de server van het betreffende netwerk.
Op deze manier krijg je dus een werkstation met geen of zeer gering geheugen intern, en alle opslag gebeurt centraal op de server.
Als je dit ook zo wil opzetten, zul je dus voor een server moeten zorgen die deze taak op zich neemt.
Hoe je verder de eprom moet programmeren weet ik ook niet, maar ik ben bang dat je dus op het verkeerde been staat.

T'is ook maar een idee, maar zijn d'r andere manieren om dit wel voor elkaar te krijgen.
Of op een goedkope 2e hands thinclient, met een flash memory van 32 mb.

Maar ja ik zou dus een apparaat in elkaar willen zetten waar dus het os op een flash memory staat. Dit dus wel op basis van een pc.

Mischien in een later stadium deze pc uit te bouwen met een sat-tuner kaart.

Maar in eerste instantie dus een soort mediabox,
ach ja ik heb nog wel meer ideeen maar ja laat ik eerst dit een voor elkaar proberen te maken.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe het mischien wel zou kunnen.

Groet

WH@ZzAa

Wist je dat een compact flash card ATA compatible is?
En dat ie dus rechtstreeks aan de IDE interface gehangen kan worden ?
En je kunt zo dus gewoon een hele stille HD ervan maken.
Word wel een langzame HD dan, maar wie maalt daarom...

Als je meer daarover wilt weten, er is minder dan een jaar geleden (denk ik) een atrikel in elektuur verschenen over hoe wat en waar om dit te bereiken.

Hey, dat is super nieuws.
Dan kom ik dus echt een heel eind, ik heb nog wel een paar kaartjes over. En heb ook nog wel een oude reader.

Weet jij zo welk artikel dat is geweest bij Electuur.

Ps ben op dit moment tevens bezig om een een TV kabel zender te maken. ( Minimale kosten ) zodat ik vanaf de pc een sginaal over de bestaande kabel ( coax ) kan gaan sturen waarmee het mogelijk wordt divx, mp3 etc etc te ontvangen in de gehele woning. Dus op elke tv die ook met dezelfde coax is verbonden.

Dit gaat ongeveer 70 Euro kosten.

Maar als dit gaat werken mainboard booten van Flash, dan wordt dit echt super.....

Groet

Wh@ZzAa

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan