Ik snap er helemaal nix meer van!

V

vladimir

Ik heb een heerlijke vakantie gehad de aan de Biggesee in Duitsland.

Na de derde dag kwam een ouder echtpaar met hun kleinzoon naast ons staan die een schotel op ging stellen.

Natuurlijk heb ik dit met bewondering bekeken en tot mijn stomme verbazing stelde hij de schotel zo op, dat het signaal dwars door de tent moest gaan. Ik bemoeide me daar eventjes mee en het antwoord was dat er geen signaal tussen de bomen en de schotel mogelijk was. Het was namelijk een omvangrijk bosgebied. Ik was snel uitgel..ld . Ik vroeg de beste man of het een digitale of een analoge ontvanger was, het laatste was het geval. Ik heb er een foto van gemaakt, http://people.zeelandnet.nl/jribbens/3.JPG :) :)

Met een vriendelijke groet van uit het warme zuiden van De graaf, Vladimir. :)

Als ik het zo kan inschatten gaat het signaal net over de tent heen.

En dan nog:

Tenzij de tent nat is, gaat het signaal inderdaad door de tent heen!

De tent is gemaakt van kunststof die weinig tot geen demping veroorzaakt.

De kap op je LNB is ook van kunststof gemaakt, toch?

Met analoog heb je sneller beeld dan met een digi ontvanger. Als ik die foto zo zie heeft ie wel last van de bomen, maar zo dik zijn die nu ook weer niet, en een paar spikes in beeld maakt met analoog ook niet zo veel uit :)

Grtz Bullet

En ik altijd denken dat het signaal schuin van boven in de schotel viel.

Hier thuis vergelijkbaar , maar dan met een heg op 2 Mtr.

Kan best wel hoor. Je staat soms verbaasd hoe dicht men een schotel tegen een huis aan laat kijken.

Mooi setje trouwens, 60cm triax met zo'n aluminimun 3-poot.

Prikten ze die in de grond? Wat zoiets waait makkelijk om..

Ze hebben m met tentharingen vastgezet.

Dit zijn doorwinterde campers ! :biggrin:

Wow,

Ik had echt niet gedacht dat je op die plek iets zou kunnen ontvangen.

Misschien hadden ze een geintje uitgehaald om iedereen voor de gek te houden, en hadden ze van tevoren enkele programmas met een videorecorder opgenomen.

(dat is natuurlijk een grapje van deze kant.)

Gr Ghost.

kan me niet voorstellen dat ie beeld had

ben ook eens zo aan het prutsen geweest bij iemand met een boom

wat denk je die boom is nu weg

kreeg het niet voorelkaar

maar vladimir heb je beeld gezien dan

herbies

Nog nooit van gehoord dat ze met de Astra aan het experimenteren zijn daar aan de Biggesee.

Zehebben namelijk veel klachten gehad van mensen die in een bosrijk gebied wonen.

Door gebruik te maken van de tijdkrommingen die in het heelal aanwezig zijn is men er in geslaagd om het signaal met boogjes te laten lopen die dus om de obstakels die zich op het oppervlak bevinden heen draaien en zodoende onze lnb'tjes zonder moeite kunnen bereiken.

Dit alles is nog in de beginfase maar zoals Vladimir met eigen ogen heeft kunnen zien,het werkt wel.

@goto

De Matrix Reloaded is er niks tegen, en 1 april is nog verweg ;-)

Ik heb in het begin van het jaar zelf ook zo'n opstelling gehad op de camping.

Zolang het niet regende had ik een mooi plaatje door de bomen heen ,maar als het blad nat was kon je het vergeten ,dat dempte toch net ff teveel.

Als ik het verder zo zie "kijkt" de schaal net over de tent heen om dan naar het blad te gaan kijken.;)

De man heeft de schotel geplaatst met een sat finder er was sigaal.

Ik durfde s'avonds laat niet met mijn handen voor de lnb te houden om te checken of het beeld weg viel zodat de man naar buiten zou komen om de schotel te kontrolenren. :):)

Het signaal MOEST echt door de tent!

het was droog en bloed heet ik geloof niet of dit wat uitmaakt :)

gr vladimir :):):)

Het is overigens behoorlijk ongelooflijk tot hoe dichtbij een schotel je een hindernis kunt zetten zonder dat er iets gebeurd. Ik heb zelf mijn schotel op de grond staan. Twee weken geleden was ik bezig de kabel ervan in de grond weg te werken (via een overtollige antennebuis van zes meter). Bij die gelegenheid parkeerde ik mijn grijze Kliko zowat voor de (90 cm) schotel. Ik kan melden: ik had nergens last van toen ik eens ging kijken wat het gevolg zou zijn (het betrof overigens digitale ontvangst)

Kortom: voor degenen die het kunnen, doe de Kliko-test en meldt je bevindingen -:)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan