ik zoek een telefoon voor huisgebruik

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
930
Punten
113
Leeftijd
75
misschien een beetje vreemde vraag wan t die zijn er te kust en te keur.

Alleen ik zit altijd te klooien met die huis tuin en keuken zooi.
Wat is mijn probleem.

Ik heb een giga setje van Siemens op zich een mooie set.

Als ik nu bel of gebeld wordt dan ben ik steeds verplicht om na einde gesprek de uit toets in te drukken. Nu ben ik wel eens een vergeetachtige Jan en vergeet dan op die knop te drukken met gevolg dat ik niet meer bereikbaar ben. In gesprek dus. De telefoonlijn is nog open en op een of ander manier wordt deze niet automatisch verbroken.

Nu vraag ik me af of er toestellen zijn die slimer zijn dan Siemens en ik en die aan de toon kan horen of een gesprek beeindigd is en dan automatisch het toestel weer vrijgeeft.

Ik heb diverse manuals van merken doorgeworsteld maar steeds moet een geprek middels een knopdruk beeindigd worden.

Wie heeft een suggestie

Kun je eens aangeven welk type Siemens Gigaset je hebt? Dan wil ik nog eens voor je kijken, want ik heb hier een Siemens Gigaset waarvan ik helaas niet zo vlug kan zien welk type dat het is maar wel een ouder type, en die doet precies wat jij wilt.

Het is ook een DECT en als er geen verbinding meer is schakelt het toestel zich naar x seconden uit. Je kunt er dan niet meer mee bellen totdat je het rode "hang op" knopje geduwd hebt, maar de lijn wordt wel vrijgeschakeld zodat het andere toestel dan nog over gaat als er een nieuwe inkomende verbinding komt.

Als er geen optie is, dan zit er niets anders op dan een of ander setje te kopen wat wel die optie heeft.

Wat voor signaal heb je aan je toestel zitten ?
Is dat een oeroud KPN signaal, een interne centrale of een VoIP ding ?

Het oeroude systeem keert de lijn-polariteit om als een gesprek begint of eindigt.
Daaraan kan een aangesloten toestel (kostenteller ?) dus zien wat er aan de hand is.
Ik kan me goed voorstellen dat een telefooncentrale of een VoIP toestand het niet zo nauw nemen met dit soort zaken en dat dan niet doen.
Kan zomaar de reden zijn dat je gigaset het niet snapt.

Helaas.... ik kan er ook niets over vinden, niet in de Engelse en ook niet in de Nederlandse handleiding.:(

Ding hing vroeger aan het KPN infuus en toen had ik daar ook al last van

Nu hangt de toestellen aan mijn Zyxel VOIP en reageren eender

Ik weet het is een simpele handeling. Maar soms vergeet je dat en dan wil het wel eens een hele tijd duren voordat je dat in de gaten hebt.

Als je hem in het laad station stopt dan.
Ik heb ook een siemens en blijft aan als je hem weg legt maar in het laad station gaat hij uit.
Misschien ook een optie.

Idd als je hem terug in het basis station zet gaat ie uit , maar een beroerdeling als ik wil gewoon die phone waar ik ook ben zonder na te denken wegleggen en dan moet dat ding zo slim zijn om te kunnen constateren dat ie uit moet.

Nu we het toch over huistelefoon en siemens hebben, hebben we een andere vraag.
Momenteel hebben we al een behoorlijke tijd een Gigaset S440. Echter als we willen skypen moet er altijd een pc aan staan (meestal laptop) en moet er een M34 USB dongle in. Die M34 maakt contact tussen skype op je pc en de gigaset.

We hebben ooit gehoord dat Siemens toestellen (Gigasets) niet over het juiste protocol beschikken om te kunnen Skypen. Je hebt wel gigasets met een apart (VOIP) kastje zodat je dat kastje direct op je telefoonlijn of modem aansluit maar dan kun je nog niet met Skype overweg.

Kortom welke Gigaset van Siemens kan nu wel direct met Skype overweg (dus zonder PC aan te zetten en zonder USB dongles.?

Een ander merk mag ook maar dan willen we wel graag dezelfde functionaliteiten hebben als de Gigaset (kleurendisplay, memory, goede handsfree, goed draadloos bereik, telefoonboek, etc, etc.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan