Ik zoek een videocamera

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
930
Punten
113
Leeftijd
75
Jawel dit keer geen telefoon maar een videocamera (camcorder)

Ik heb enkele eisen
Moet opnemen op SD kaart dus geen bewegende delen

Moet geschikt zijn voor normale TV en HDMI .
Het geluid moet Goed zijn en niet krakkemikkig
Het beeld moet super goed zijn OOK bij binnenshuis opnames.

Er is er een van Canon die qua beeld voldoet maar volgens de kenners een bezopen geluid heeft.
Dan is er een PANASONIC SD 9 dacht ik die perfect beeld en geluid heeft alleen binnenshuis valt die weer tegen.

En het meest belangrijke is de prijs ca 500 euro wil ik uitgeven.

Wie heeft een tip en wie heeft misschien de consumenten gids van juni 2009 daar staat een test in alleen de nieuwsgroepen lopen een beetje achter.

Voor op het werk heb ik een Panasonic PV-GS300 op aanraden van een cameraman die HD-promotievideo's maakt voor o.a; zwembaden, sauna's.

Deze adviseerde mij deze camera te nemen omdat deze juist ook binnenshuis (zonder extra licht) nog hele mooie beelden maakt. De HD recorders die rond die prijs zitten zijn niet van hele goede chip voorzien en hebben mede daarom vaak slecht beelden binnenshuis.

Ik moet zeggen de man heeft absoluut gelijk gehad. Ik neem nu regelmatig activiteiten op binnenshuis en het ziet erop het oog uit als HD. De chip die in de Panasonic-SD 9 zit is een 3 ccd.
Dat is dezelfde als die ik heb in de gs-300, alleen werkt die alleen nog met tape als opslagmedium, maar dat is een stuk betrouwbaarder dan een hardeschijf.

Kijk hier de zekerheid ook even.

Suc6

;)
Nr.10

ziet er idd goed uit de specificaties heb ik doorgenomen, blijft 1 minpunt en dat is opname op mini DV Tape .

De SD 9 heb je in 2 uitvoeringsvormen, Op harde schijf of op SDHC en die laatste mogelijkheid zoek ik dus opname op SDHC, Zeer gemakkelijk om deze naar je PC te zetten en te bewerken of zie ik iets over het hoofd???

Ik moet zeggen dat ik met de mini DV tape geen probleem hebt. Misschien kan het allemaal sneller als je met een SDHC werkt maar n.m.i. gaat het allemaal erg makkelijk door de bij geleverde software maar ook met de andere software zoals; studio 8, pinnacle studio maar ook met windows movie maker. Het is gewoon een stekkertje insteken en laten afspelen.
Dan neemt de software het vanzelf op en afhankelijk van de software kan je dingen in/toevoegen.

;)
Nr.10

Ben er nog niet uit

Wat is het verschil tussen een PV-GS300 en een NV-GS300

Kan dit nergens vinden.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan