image instaleren dm7020si

D

dreamer

medesatters,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wilde zojuist de openpli beta stabiele versie gaan installeren mbv FlashWizard 6.4.

Maar ik krijg de melding "openplibeta.nfi is not a valid firmware file".

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is.

Ik heb geprobeerd via de browser de firmware te upgraden maar ook dat gaat niet. Als ik op browser kom dan zie ik geen mogelijkheid om een firmware upgrade uit te voeren.

De DM7020 heeft een jade3 image. Via de ip van de DM kom ik dan op de zogenaamde Webif van PLI. En daar kan ik geen update uitvoeren.

Wie kan me aub hierbij helpen.

mvg

Ja hoor ik weet wel wat er aan de hand is.

Een *nfi bestand is een backup bestand van Flashwizard.

Je moet dus in het programma opgeven dat je een backup wil terugzetten, niet dat je een update wil uitvoeren.

Beste Dreamer, om vergissingen te voorkomen... weet je zeker dat je de juiste OpenPli versie hebt? Dus voor Enigma1 en de 7020?

Normaliter zou dat bestand de volgende bestandsnaam moeten hebben:

openpli-1.0-dm7020-20100912.zip

Verder is het zo dat Flashwizard 6.3 nog altijd de laatste officiële release versie is en dat de 6.4b een béta release is die nooit echt gereleased is en dus bugs kan bevatten.

Daarom kun je met deze Flashwizard eigenlijk alleen firmware op je harddisk of usb stick zetten. Niet in de flash, dan krijg je gelijk al een foutmelding dat Flashwizard hier nog niet geschikt voor is.

De beste methode om een firmware in je flash te zetten is gewoon zoals wij dat in onze Handleidingen sectie uitgelegd (klik) hebben.;)

Of anders middelse en seriele nullmodemkabel, maar dat is normaliter niet nodig bij deze ontvanger.

Ah tegelijk met Mas3 zie ik. Anyway, het betreft hier geen backup bestand maar een gewone firmware voor de 7020. Deze wordt in tegenstelling tot de 7000 al in .nfi gemaakt net als bij de Enigma2 apparatuur.

Dag medesatters,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben maar afgezien van Flashwizard. Ik heb het geprobeerd via de Browser. Na lang zoeken ben ik eruit. De handleiding zoals je aangeeft Black Tiger had ik al tig keer gelezen via google. Maar ik kon maar niet op de browser komen.

Ik drukte nl. niet op die knop maar gaf het Ip-adres meteen in de browser. Zo kwam ik altijd op de browser zoals de Pli die noemt de "Webif"", deze dus:

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=Webif

Ik dacht dat het opnieuw starten van de DM en het drukken op die knop een handeling was om achter het IP-adres te komen.Totdat ik ging lezen wat er op die browser werd vermeld. "If you see this, your box didn't boot to Linux."

Het zou duidelijker zijn als er werd vermeld dat je de box opnieuw moet opstarten en op de knop moet drukken om ervoor te zorgen dat Linux niet wordt opgestart. Maar na veel geduld ging ik toch maar de box uitzetten en opstarten, met die knop ingedrukt. En ja hoor toen kwam ik wel op de bewuste browser. De handleiding zoals je in de link aangeeft Black Tiger heb ik gemist.

Daarin staat namelijk dat je moet wachten tot er wordt angegeven "Finished". Bij mij kreeg ik volgens mij binnen 3 minuten het woord "Finished" te zien. Maar volgens de handleiding die ik had gevonden moest ik wachten tot er links of rechtsonder op de browser finished werd aangegeven. Maar bij mij stond (Firefox 4) "bezig met laden.." en dat ging zo maar door, na een uur heb ik de browser maar zelf gestopt.

Maar goed, de update is in ieder geval wel gelukt. De laatste beta versie zit er nu op. De instellingen aangepast en voorzien van een nieuwe settingslijst.

Nu gaan we verder lezen over plugins om de zaak wat uit te breiden. Om te beginnen ga ik even googlen of er wat meer skins beschikbaar zijn.

En wat betreft de naam van het bestand die heb ik zelf ingekort.

Wat betreft de Flashwizard 6.4, die heb ik ergens gedownload met handleiding erbij maar deze handleiding had het over een bestand met de extensie .img.

Wat mij eigenlijk al had moeten opvallen. De Pli images zijn allemaal .nfi-bestanden. Ik vond en vind het vreemd.

In ieder geval met de browser ging het toch vrij snel. Zo snel dat ik zelfs zat te twijfelen of alles wel goed ging.

Maar tot nu toe draait alles nog goed.

Bedankt voor jullie reactie, allebei.

mvg

Ik begrijp deze niet helemaal:

De handleiding zoals je aangeeft Black Tiger had ik al tig keer gelezen via google.
en iets lager:

De handleiding zoals je in de link aangeeft Black Tiger heb ik gemist.
Bij mijn weten heb ik er maar 1 gemaakt voor de 702x etc. dus dan weet ik niet welke je van mij via Google gelezen hebt.

Het zou duidelijker zijn als er werd vermeld dat je de box opnieuw moet opstarten en op de knop moet drukken om ervoor te zorgen dat Linux niet wordt opgestart.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De reden van het nieuw starten en de knop indrukken heeft namelijk twee redenen, waarbij een van de belangrijkste dingen is om achter het ip te komen, anders kun je de webif (afkorting van web interface) immers niet bereiken.

Erbij zetten dat linux niet zou starten zou het alleen maar onnodig ingewikkeld maken, er staat heel duidelijk in de handleiding:

Je ziet dat er *** STOP *** in het LCD schermpje verschijnt en je ziet ook een ip adres staan bijv. 192.168.1.5. Ga nu naar je pc, start je internet browser en type het ip adres in je adresbalk in.
Dus heel duidelijk het woord STOP en ook meteen na hetip adres dat je dan naar je pc gaat, de browser moet starten etc. Er staat nergens dat je de box voordien nog een keer zou moeten starten. Maar ik zal erbij zetten dat men het zo moet laten staan, dat maakt het misschien wel iets duidelijker.

V.w.b. de Flashwizard 6.4 (die beta) die is inderdaad her en der op het net te vinden, hij is dus wel uiteindelijk op internet terecht gekomen, maar niet officieel gereleased en dat is een verschil. Je zult hem best kunnen gebruiken vermoedelijk.

De reden dat bij Flashwizard over .img gesproken wordt en niet over .nfi is omdat Flashwizard bedoelt is voor oudere enigma1 machines, dus DM500, DM5620 en de DM7000. Deze kun je ook op de PLI site vinden. Dus het zijn niet allemaal .nfi bestanden. Maar wel voor de ontvanger die jij hebt.

Want de nieuwere Enigma1 machines, dus DM500plus, DM600, DM7020 en DM7025 gebruiken allemaal het .nfi formaat.

V.w.b. de handleiding kun je gewoon het beste de handleiding van hier aanhouden, met de afbeeldingen, die werkt altijd goed en als er verbeteringen komen worden ze ook aangepast, waar mogelijk.

Ik heb het alleen nog niet met Firefox 4 getest.;)

Dag Black Tiger.

Ter verduidelijk. Ik had het over deze handleiding http://www.dream-multimedia-tv.de/en/flashing-browser

Je link naar jouw handleiding ben ik niet tegengekomen. Jouw handleiding dus ook niet.

"

De handleiding zoals je aangeeft Black Tiger had ik al tig keer gelezen via google
" ==> Ik doel hier op de inhoud. Er worden velen aangeboden op de web maar de inhoud is min of meer gelijk.
Ik vind het niet helder als je een en dezelfde handeling moet verrichten voor 2 verschillende zaken. OM je ip-adres te achterhalen dien je de box opnieuw op te starten en de knop ingedrukt te houden totdat het ip-adres zichtbaar wordt en STOP verschijnt. Dit was wat ik op het web heb kunnen vinden om het IP-adres van de DM te achterhalen.

Vervolgens wordt dezelfde procedure beschreven om te flashen. Met dit voorgaande verhaal in mijn achterhoofd dacht ik dit niet te hoeven doen want ik weet mijn IP-adres immers al.

Ik wil alleen maar zeggen dat dit voor een leek verwarring kan veroorzaken.

...waarbij een van de belangrijkste dingen is om achter het ip te komen' date=' anders kun je de webif (afkorting van web interface) immers niet bereiken.[/quote']
Webif (flash-omgeving) kan dus nooit bereikt worden zolang Linux draait ook al weet je het ip-adres. Daar ben ik inmiddels al uit.

Maar toch, het was uiteindelijk jouw handleiding die ervoor zorgde dat ik de box toch even ging uitzetten om de procedure uit te voeren.

mvg

Laatst bewerkt:
Je link naar jouw handleiding ben ik niet tegengekomen. Jouw handleiding dus ook niet.
Die staat in mijn vorige antwoord, nummertje 3, net onder Mas3 zijn reply, er staat zelfs nog tussen haakjes "klik" achter het woordje uitgelegd. Op dat woordje moet je dus klikken dat is de link.:)

Maar ik begrijp dat je bedoeld dat de handleiding via Google niet gevonden werd, jammer.

Dat zaken "min of meer" op elkaar lijken, is een veel voorkomen gebeuren bij vele zaken die men op internet kan vinden. Doch dat wil niet zeggen dat ze ook goed zijn.

Mijn handleiding is getest en daarom ook betrouwbaar. Jammer dat je die niet gevonden had. Maarja, zoekresultaten van Google zijn helaas ook niet meer wat ze geweest zijn sinds ze de commerciele aanpassingen gedaan hebben aldaar.

Dat je het niet helder vindt om 1 handeling te verrichten op 2 verschillende dingen te doen is iets om aan te wennen. Want ook dat komt bij de nodige apparatuur voor en niet alleen bij Dreamboxen.

Het is dan zaak voor de maker van de handleiding om te zorgen dat hierover geen verwarring kan ontstaan.

Ik kan me voorstellen dat het voor een leek verwarrend kan werken. Dat is ook de reden dat ik gezien jouw reply een kleine toevoeging heb gemaakt in mijn handleiding, zodat dit meer duidelijk wordt dat de Dreambox in die stop modus moet blijven staan.

Webif (flash-omgeving) kan dus nooit bereikt worden zolang Linux draait ook al weet je het ip-adres. Daar ben ik inmiddels al uit.
Hier moet ik toch nog even corrigeren om toekomstige verwarring te vermijden, je trekt hier namelijk een foute conclusie.

De WebIf is zoals ik aangaf de afkorting van Web-Interface en niet de flash omgeving. Dat zijn twee verschillende dingen. Maar je kunt wel via de web-interface flashen als de Dreambox in programmeermode staat.

De Webinterface kun je namelijk ook benaderen als Linux op de machine -wel- draait. Dan kun je o.a. de Dreambox bedienen via de webinterface en enkele opties instellen. Probeer maar eens, best leuk als er iemand zit te kijken en jij zet stiekum via je browser de Dreambox op een andere zender.:biggrin:

De WebIf is dus een multifunctioneel stukje software. Zeg maar een GUI (grafische interface) waarmee je onderliggende zaken kunt regelen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan