Image op dreambox laden en flashen

A

artist

Beste satcollega's,

Nadat ik eindelijk netwerkverbinding heb kunnen krijgen met mijn db ben ik begonnen om uit te vogelen om een nieuw image op je db te laden.

Ik heb gelezen dat er de mogelijkheid bestaat om diverse images op je harde schijf te zetten die allemaal gebruiksklaar zijn om bij het opstarten degene te selecteren die je wilt gaan gebruiken.

Het volgende heb ik geprobeerd : via dcc naar tools, dan update flash image (waarschijnlijk is dit wat ik fout doe), als ik dan de imagebestanden selecteer die ik heb (dit zijn allemaal .nfi extensies) dan herkend dcc ze niet. Vervolgens heb ik de extensie van het image handmatig gewijzigd in .img waarna dcc het wel herkende. Uit voorzichtigheid heb ik dcc het image toch niet laten inlezen uit angst dat mijn dreambox niet meer op zou starten of zo iets, (ben nog niet zo ervaren nl)

ik hoop dat degene die dit regelmatig met succes doen mij uit de brand kunnen helpen,

groeten,

artist

Zo te zien heb je een 702x.

Die *.nfi's zou je niet op deze manier moeten plaatsen.

Probeer het volgende:

Ga met je webbrowser naar je dreambox door het IP nummer in te typen.

Nu krijg je de webinterface te zien.

als het goed is zie je daar onderaan ergens de mogelijkheid staan om een firmware upgrade uit te voeren.

Als je daarop klikt, opent er een schermpje met de vraag waar het bestand zich bevindt.

Zoek je *.nfi bestand uit stuur die naar je box.

De rest zou vanzelf moeten gaan.

Dit is wat ik na een beetje zoeken op het internet heb gevonden, ik heb geen 702x en heb daar ook nooit images in gezet.

als het een 7020 is, zet de netschakelaar achteraan uit... hou de pijl naar onder ingedrukt vooraan op je front en zet de spanning aan. wacht van loslaten tot je "stop" ziet.

browse dan naar je ip van je box, en je zit in de firmware upgrade mode......je kan via een usb stick meerdere img's hebben... maar ik raad dit nt aan. neem 1 goede img, en laat die draaien....

bruce007.

dreambox 7020 en 600

Beste bruce/mas3,

het is me gelukt om via de webbrowser om in te loggen op mijn dreambox, maar krijg nu een overzicht met veel mappen te zien. moet ik gewoonweg het image knippen en in een map (welke moet ik hebben) plakken? ik krijg dus geen scherm met firmwareupgrade te zien.

Deze mappen krijg ik te zien (bin, boot, dev, etc, hdd, home, lib, media, mnt, proc, sbin, share, sys, tmp, usr en var. weet niet welke ik moet hebben en als ik het image eindelijk geplaatst heb hoe moet ik het dan flashen?

dank u wel weer

----- Added 26/7/2008 at 07 : 16 : 16 -----

Beste bruce/mas3,
het is me gelukt om via de webbrowser om in te loggen op mijn dreambox, maar krijg nu een overzicht met veel mappen te zien. moet ik gewoonweg het image knippen en in een map (welke moet ik hebben) plakken? ik krijg dus geen scherm met firmwareupgrade te zien.

Deze mappen krijg ik te zien (bin, boot, dev, etc, hdd, home, lib, media, mnt, proc, sbin, share, sys, tmp, usr en var. weet niet welke ik moet hebben en als ik het image eindelijk geplaatst heb hoe moet ik het dan flashen?

dank u wel weer
Wat ik er nog bij moet vertellen is dat als ik in mijn huidige firmware (enigma release 1.2.0 22.09.2005 instellingen kies, dan geavanceerde instellingen, dan zie ik geen optie internet update of manual update, ik ben bang dat het flashen dan bij mij op een andere wijze moet gaan.

Laatst bewerkt:
In elk geval zou ik nooit een .nfi image gaan renamen naar .img want er is niet voor niets deze scheiding in gemaakt. De .img bestanden zijn voor bijv. de 500 en 7000 serie, de oudere series dus, de .nfi bestanden zijn voor nieuwere series zoals de 702x.

Je kunt eens met Flashwizard proberen. De genoemd methode middels de browser of de knop werkt alleen maar als de Dream middels dhcp automatisch van een ip adres wordt voorzien.

We hadden al aangenomen dat het om een 702x zou gaan.

Een snelle google leert dat "enigma release 1.2.0 22.09.2005" inderdaad bij de 7020 geleverd werd.

Daarom denk ik nu dus dat het inderdaad om een 7020 gaat die er originele (maar wel oude want bijna 3 jaar) firmware in heeft.

De dreambox heeft geen automatisch verkregen IP adres, want dat hebben we net in die andere thread aan de gang gekregen met een vast IP en een cross cable.

Ahja, is waar ook, ik had er niet op gelet dat het om dezelfde ging.

Nou in dat geval is het dan toch met Flashwizzard te proberen.

Maar Artist, welke firmware heb je gedownload, dus welke probeer je er precies in te zetten? Heb je er ook op gelet dat het een 7020 en geen 7025 firmware is etc.?

Hoi satcollega's,

jullie hebben me wederom weer geholpen, ik heb flashwizard 6.3 gedownload en het installeren en flashen van mijn nfi images lijkt nu ineens kinderspel!!! En ja ik heb bij het downloaden van de images gelet of deze conform 7020 zijn, ben altijd voorzichtig met dit soort apparatuur!

Nou ik kan eindelijk eens wat gaan genieten van mijn dreambox...

nogmaals dank jullie wel

Hartstikke mooi, fijn dat het gelukt is.

Wel is het verstandig om voor alle zekerheid toch te zorgen dat je een seriele nullmodemkabel in huis hebt en een pc me een seriele poort.

Mocht het namelijk eens goed mis gaan en de Dream niet te benaderen zijn via het netwerk, dan is de enige optie nog via DreamUp middels seriele kabel. En dan is het wel handig als je die hebt.

Veel Dreamboxplezier!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan