Inbreuk database NZBspots.org

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.178
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Wie heeft 2 onderstaanden mails ook gekregen?

Tot onze spijt moeten we u mededelen dat de website NZBspots afgelopen weekend
is gehacked door de makers van ftdworld.

Ze hebben op strafrechtelijke wijze onze database gestolen, waaronder alle email adressen
van onze gebruikers.We betreuren deze actie dan ook enorm en het voelt als een groot verlies.
Inmiddels hebben ze ook al onze gebruikers een mail verstuurd met het verhaal dat FTD terug is
terwijl FTD hier niks mee van doen heeft. Geloof dit dan ook niet en trap hier alstublieft niet in.
De website van ftdworld betreden is dan ook op eigen risico maar we raden het u niet aan.

Inmiddels zijn er aan de website van NZBspots kostbare maatregelen getroffen om in het vervolg
dit soort laffe acties te moeten voorkomen. Dat de website NZBspots afgelopen dagen slecht bereikbaar
was dan ook te wijten aan deze hackers.

Namens de crew van NZBspots bieden we u onze excuses aan voor het ongemak.


mail 2
> Het begin van een nieuw tijdperk is aangebroken *********

Na een intensieve en langdurige strijd tegen de stichting BREIN
hebben wij ondekt dat de spotactiviteiten van FTD onvermijdelijk zijn.
Het directe gevolg daarvan is dat FTDworld genoodzaakt is
om haar diensten per direct te hervatten.

Wij willen iedereen een warm hart toegedragen
aan een community van ruim negen jaar oud, waar respect,
behulpzaamheid en vriendschap immer de boventoon voerde.


We hopen jullie daarom snel weer terug te zien op ...


The FTD World Team
 
zelfde mail heb ik ook gehad
gr frans
 
ik niet ben ook nooit op die site geweest. Zou Brein de dbase gejat hebben dan hebben ze een hoop adresjes, hou de blauwe wagen maar in de gaten...........
 
Ik heb op beide sites geen registratie dus heb ook geen mails ontvangen.

Inmiddels zijn er aan de website van NZBspots kostbare maatregelen getroffen om in het vervolg dit soort laffe acties te moeten voorkomen.
Bullshit. Gewoon een kwestie van simpele beveiliging en dat hoeft niet eens geld te kosten, kwestie van goed inregelen dus dat er kostbare maatregelen zouden moeten zijn genomen is echt onzin.
En dat de database gehacked is kunnen worden zegt genoeg over de kennis van zaken v.w.b. het draaien van een forum bij NZBspots, dus daar zal ik ook nooit een account nemen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan