inktcartridges

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Hoi jongens,,

Ik heb effe een vraagje,, ik heb inkt cartridges nodig voor mijn Epson stylus photo R300

Nou zie ik de compatibles bijna overal staan tussen 30 en 40 euros voor een complete set,, dus 6 cartridges.

Nu vind ik een site waar ze worden aangeboden voor maar 22 euro inclusief verzendkosten.

Dus de vraag,, iemand ervaring met deze site en is deze betrouwbaar,, lijkt me wel want je kan gewoon betalen met de giro die bij je bestelling zit.:

http://www.opusart.nl/

Geen ervaring mee, maar ziet er op het eerste oog wel betrouwbaar uit. Waarschijnlijk zijn het OEM cardtridges zoals ik ze nogal eens graag placht te noemen. Let ook op de inhoud van die dingen, dat veroorzaakt ook nogal eens prijsverschil.

De site zelf heeft ook een dealer login waar men dan met korting kan kopen.
Ik zou het gewoon eens proberen, alleen dan niet gelijk 100 stuks bestellen ofzo.:)

hehehehehe nee heb nu maar 1 setje besteld,, en kreeg in het begin van de avond al een bericht dat mijn bestelling is verstuurd,, dus dat is wel snel.

U hoort van ons,, kan ik morgen weer printer want zwart en magenta is hier op :(

Ik heb trouwens uitstekende service van Opus meegemaakt vandaag, petje af. Maar da's hier off-topic dus zal ik verder niet beschrijven, maar die gasten zijn in elk geval zeer klantgericht bezig.:)

kijk er wel goed mee uit wat je koopt
bij de epson is het vaak Goedkoop is Duurkoop.
ik ben zelf al helemaal geen liefhebber van epson maar dat is mijn bevinding
ik vind het enorme inkt verslinders.
als je het dan meteen Goed wil doen ??
koop dan in belgie een setje daar hang je door middel van een systeempje gewoon complete lieterflessen aan je printer :)
ik heb het zien werken en werkt perfect.
doch moet je goed uitkijken met welke inkt je koopt
er zijn al catridges te krijgen (compatible) voor 1,20 euro
begin daar niet aan.
die inkten zijn gebaseerd op een 60/40 50/50 verhouding
60% inkt en 40 water.
dit laatste is heel erg slecht voor je printkop.
water is vaak hard en daar kunnen de koppen van kapot gaan
of je inkt is zo dun dat het niet eens goed doorloopt.
houd er bij epson rekening mee dat de kop gemaakt is op de dikte van de inkt (speciaal voor epson)
de kop laat per regel een aantal druppels vrij ... is de inkt te dun dan geeft hij te veel druppels .. te dik ?? dan te weinig
in bijde gevallen zal je print er niet mooi uitzien.
koop niet zomaar op internet bij een bedrijfje
google er eens op en lees referenties van het bedrijf.
ik heb al zat problemen gezien met de epson printers die nagevulde of compatible patronen hadden.
ik verkoop zelf ook setjes (a 9,90 per stuk) maar deze zijn dan ook wel getest anders zou ik ze niet verkopen .... het vullen van die dingen begin ik al helemaal niet aan.
wil je toch redelijk goedkoop en redelijke goede compatible patronen voor je R300 hebben ?? kijk anders eens op www.123inkt.nl (digitalrevolution)
daar kan je tevens een progie downloaden om je printer te resetten
gezien de epson al bij 1/3 aan gaat geven dat je patroon leeg is
kan je met dit progie mooi je patronen resetten en een diepte reiniging doen zonder dat het je al te veel inkt kost.
om een lang verhaal kort te maken ....
kijk bij epson goed uit wat je koopt ..
geloof me ik vul nu een 2 jaar inkt patronen en de klanten die ik in de winkel heb gehad die probleen hadden met compatible patronen voor een epson kan ik al niet meer tellen.
veel suc 6.

Kijk jongens,
dat verhaal van @D-SQUAD heb ik wat aan, zelf heb ik een lange tijd geleden een Epson C70 gekocht, werkt voortreffelijk alleen die patronen zijn niet te betalen.

Hij geeft mij nu een aantal tips die ik zeker ter harte neem.

Groetjes Bert

Ik heb hier bij mijn pc vorig jaar dus ook een epson erbij "gekregen"

Mijn ervaring nu is dat als ik hem moest kopen dat ik er niet aan zou beginnen, kreng vreet idd cartridges, en ik heb ook een leverancier die "goedkoper" is dan die Jack nu aangeeft...

Maar al lezende jou verhaal zie ik dat jij ook patronen verkoopt.

ik verkoop zelf ook setjes (a 9,90 per stuk) maar deze zijn dan ook wel getest anders zou ik ze niet verkopen .... het vullen van die dingen begin ik al helemaal niet aan.

Kun jij mij voor een 3850 zo'n set bezorgen met van die flessen??? ( via pm graag, reclame-gevoelig. ;) )

Ik heb er al zat over gelezen en laatst ook bij mijn patronen ook een navulset besteld, maar na controle bleken die niet voor de patronen die ik heb te passen, en ook kreeg ik een verkeerde kleur.... maar daar gaat het nu niet om.

wr die navul gasten ook vaak geen rkening mee houde is de dikte van de inkt ook die wil nogal eens verschillen.

Wat je vaak ziet is dat ze de zelfde inkt gebruiken voor alle merken pas hiervoor op en gaat zeker fout bij merken zoals Epson met een vaste printerkop kan dit zeer fatale gevolgen hebben secu onherstelbare schade aan de printer opleveren, en dan hebben we het nog niet gehad over lekkende cardridge's.

Tja, dat is dus waarom ik al vaker aangegeven heb dat HP gewoon het beste is op dat gebied. Die dingen kun je alles in stoppen, verder kun je ze maanden laten staan en dan nog zijn de printkoppen niet verstopt.
De mijne heeft zeker 6 maanden staan te niksen hier en ik print weer een dvdcover uit en het werkt perfekt.

Dat is dan ook de reden dat ik niet voor een ander merk kies want allemaal hebben ze wel iets als je ze 6 maanden niet gebruikt, de meesten (veelvuldig Epson) geven al problemen na 2 of 3 weken niet gebruiken.

Ik heb zeer goed staan te kijken bij een navulstation en kreeg wat uitleg van de man daar. Ze maken ze eerst schoon, vullen de boel tot het juiste gewicht en dan stomen en trillen ze de gaatjes weer open.

De man gaf me een tip dat als je inktkop verstop zit je hem een poosje boven de stoom moet houden (sommige mensen hebben een stoomreiniger) hierdoor lost de inkt op en wordt weer nat. Nu even de kop schoonmaken met keukenpapier en hij is weer klaar voor gebruik.

Suc6,

;)
Nr.10

heb zelf ook een epson klote ding vreet cardrigdes ik ga weer terug naar cannon op de beurs had ik daarmaals 5 sets voor 35 euro dat is nog om tedoen
gr frans

@freggel1 ik zal er ff achteraan gaan voor je
deze continu system setjes hebben wij niet standaard op voorraad
je krijgt wel een pm van me.

wat The Wizzard zegt klopt ook
ik ben zelf zo'n navul gast
de printer staat in contact met de patroon (deze stemmen op elkaar af)
ja kan tegenwoordig op elke straathoek wel inkt kopen om zelf bij te vullen
maar jah ik zeg ook altijd maar van .... ik kan ook een auto kopen voor 50 euro .. het is maar net de vraag hoelang blijft het werken.
op die setjes staat vaak dat de inkt geschikt is voor: HP / Epson / Lexmark en canon.
koop die rommel niet dat kan ook niet goed werken gezien elke printer z'n eigen mengverhouding heeft .. even als voorbeeld
we printen een foto genomen van gras (groen dus)
we gaan die printen op een HP printer met goede of originele inkt ..
deze foto ziet er dan mooi uit ..
nu gaan we dezelfde foto afdrukken met inkt die je zo'n beetje nagenoeg voor elke printer kan gebruiken...
deze foto ziet er niet mooi uit die is veels te licht qua kleur
dat kan ook niet anders want (voorbeeld) de hp gebruikt 1 druppel geel en 2 druppels blauwe inkt om gras groen te krijgen .. de epson doet het net andersom.
dit heeft puur met de samenstelling van je inkt te maken.
ik zelf heb voor nagenoeg elk patroon apparte inkt
ook de hp heeft meerdere soorten patronen met verschillende soorten samenstellingen van inkt
de inkt (kleur) voor de deskjet 940c patroon nr 78 kan je dus niet gebruiken in de HP psc 2100 serie patroon type 57
het zijn wel alle 2 hp patronen maar verschillen erg van kleur
zoals je ziet ook hier zit weer verschil in.
mijn advies is : hervullen is prima maar loop niet de eerste de beste shop binnen
lees computermagazines en lees consumentenbond online
en zo zijn er een tal meer te vinden op internet en zoek dan de beste uit.

Nummer10;169166 zei:
Ik heb zeer goed staan te kijken bij een navulstation en kreeg wat uitleg van de man daar. Ze maken ze eerst schoon, vullen de boel tot het juiste gewicht en dan stomen en trillen ze de gaatjes weer open.

Nr.10
als ik zo je verhaal lees denk ik dat je in een shop geweest bent met een inktvis op het raam :)
of bij 1 van de betere refill shops

Het was idd zo'n station en ik moet zeggen ik vond de service heel goed.
Ik kreeg uitleg, tips noem het maar op.

Weet niet of het een concollegea was of een collega maar ik kom hier zeker terug. Hier wat info over het station.

;)
Nr.10

mah het was een concollega maar dat maakt niets uit
neem eens een kijkje in het PCM magazine van afgelopen maand daar gaat ook een wereld voor je open :)
en kijk met name eens naar de test resultaten.
ik weet niet wat voor patroon je hebt laten vullen aan je verhaal met stoom te lezen een HP
maar zou je wel afraden om een epson 4 5 en 6 serie patronen te laten vullen
dat zijn losse patronen dus per kleur,
de wat oudere types van epson 1x zwart en 1x kleur patroon (3 kleuren in 1 patroon) zijn wel goed te vullen.
ps het is niet echt stoom
dat wat jij bedoelde zal wel een ultrasoon boadje geweest zijn
daar trillen we de kop mee schoon.

Ik heb een HP-psc 2100 daar was ook iets mee begreep ik, maar het werkt goed. Het was idd ultrasound. Hij gaf me echter wel de tip om als de kop vertopt zit hem met stoom schoon te maken en met een keukenrol droog te maken. Dan druk je de cartridges op de keukenrol en kijk je of er iets uitkomt.

;)
Nr.10

DUHHHHHHHHH na al deze informatie weet ik niet of ik nu die cartridges er nog in moet zetten of niet in mijn Epson.

Heb ze inmiddels wel binnen gehad vandaag maar ga er nog maar eens over nadenken of ik ze moet gebruiken ja of nee

@Jack
ik zou het gewoon proberen
maar mocht je meteen al merken dat je prints er minder mooi uitzien dan dat je gewent bent stop dan met printen en haal die patronen er uit.
dit merk je vrij snel hoor.
ik wil niet zeggen dat jou patronen slecht zijn hoor
alvorens ze te gebruiken zou ik even op internet kijken of er wat referenties over gegeven zijn .
kan je er niets over vinden test ze dan gewoon even uit.
ik zou dan beginnen met de zwarte patroon die heeft qua doorstroming een wat sterkere kop gedeelte dan de kleuren dat hebben.
print even een halve a4 aan text
vind je het minder mooi dan je gewent bent dan haal je hem er weer uit.
suc6

Ik wil dat even onderschrijven wat D-SQUAD schrijft gewoon even proberen ziet het er niet uit dan vervangen voor goede refils of Compatibele cardridges.

Ik heb al heel wat rampen gezien met rommel ook gebeurd het wel eens dat ze spontaan leeg lopen dan ben je helemaal klaar verwacht dan geen garantie van Epson of de andere merken al geven ze die soms wel maar zijn niet verplicht omdit te doen aangezien je geen orginele voorgeschreven cardridges gebruikt hebt.

Er zijn fabrikanten van Compatibele cardridges die dan zelf garantie geven op jou printer dit zijn meestal de betere, en nee wecare is geen goede ik heb er zelf een hoop ellende mee gehad met klanten die ermee terug kwamen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan